K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-12-2012, 12:35   #1
nedergaard53
På vej til at lære K10
 
nedergaard53s avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Lokation: Herning
Indlæg: 8
Styrke: 0
nedergaard53 er ny på vejen
Flexjob

Hej. Jeg er ledig flexjober og har været til møde i ny kommune.
Jeg spurgte sagsbehandleren om ikke min resource profil skulle opdateres.
Dertil svarede hun at det havde hun ikke brug for da jeg havde fået flex pga piskesmæld og hun havde de oplysninger hun skulle bruge.
Jeg har siden jeg blev tilkendt flex fået konstateret slidgigt i hænder og knæ. Dette fortalte jeg hende, men det var hun sådan set ligeglad med..
Kan det være rigtig.
Jeg håber der er en der kan svare mig på det.
nedergaard53 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 13:12   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis du skla have flere skånehensyn, skal du i en praktik, så de kan se hva du kan holde til ( nok 13 uger) og så skal din læge på banen.

Hvis du kan det samme som før, slidgigten har jo nok været der hele tiden, så er det ligemeget.

Du er jo anderkent til fleks.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 13:29   #3
nedergaard53
På vej til at lære K10
 
nedergaard53s avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Lokation: Herning
Indlæg: 8
Styrke: 0
nedergaard53 er ny på vejen
Smile

Tak for svaret jjson... Slidgigten har jeg ikke mærket til før end for ca et halvt år siden. det er snart 2 år siden jeg fik flex.
nedergaard53 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 15:25   #4
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Det er det samme her ,man aflevere papir på nye skavanker og nye fund men de opdateres ikke,så hvis der igen skulle være ? om en mulig behandling af noget ,så sendes man unødig afsted til nye undersøgelser ,til trods for at der er anden læge der har sagt ingen behandling,så det kan være lidt tåbeligt at de ikke opdater ordenligt.

Men kan også sige at der ingen grund til at overveje en pension da der jo ikke er noteret så meget.Det kan jo på den lange sigt være uheldigt.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 15:49   #5
nedergaard53
På vej til at lære K10
 
nedergaard53s avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Lokation: Herning
Indlæg: 8
Styrke: 0
nedergaard53 er ny på vejen
Svar til c.l.e.o.

Det er jo også det jeg mener da min læge har talt om at jeg burde ha pension, men det nytter jo ikke noget at søge når alle skavankerne ikke er med...
Hvad pokker gør man i sådan en situation.
nedergaard53 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 17:17   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Selvfølgelig skal den opdateres...det stå jo tydeligt i loven af den løbende skal opdateres i en fremadrettet process...

Problemet er at man ikke kan klage over en mangelfuld ressourceprofil....eller rettere....man kan ikke klage over den selvstændigt....

Men hvis kommunen træffer afgørelser i din sag....så vil du kunne klage over disse afgørelser med begrundelsen i en mangelfuld ressourceprofil...

Hvis du selv har lægepapirer....så aflevere dem på kommunen imod en kvittering og bed om at få dem lagt ind i sagen....

Hvis du ikke selv har lægepapirer....så ville jeg personligt sætte mig ned og skrive et brev hvori jeg oplyser dem om at jeg har fået nye diagnoser.....og betydningen af disse...

Dette ville jeg så aflevere igen imod en kvittering og bede om at få lagt ind i sagen...

Man kan evt lave to kopier af sit brev og bede dem kvittere på det ene....

På denne måde vil du stå rigtig godt ved en senere klage da du har gjort alt hvad du kan for at få opdateret dine oplysninger....

Jeg ville så første gang de beslutter noget som helst i min sag....klage over det....altså hvis de beslutter noget som man ikke kan eller noget i den dur....

Hvis ens ressourceprofil er mangelfuld når de træffer afgørelser....ja så vil deres afgørelser som regel være ugyldige hvis man klager....

De skal bruge arbejdsevnemetoden og dermed også ressourceprofilen....og som sagt står der tydeligt at den skal opdateres i en fremadrettet løbende process...

Det argument at du er visiteret til fleksjob....det kan man ikke bruge til noget som helst...da ressourceprofilen stadig skal opdateres i en fremadrettet løbende process....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 17:26   #7
nedergaard53
På vej til at lære K10
 
nedergaard53s avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Lokation: Herning
Indlæg: 8
Styrke: 0
nedergaard53 er ny på vejen
Tusind tak for dit svar.. det vil jeg straks gå i gang med.
Kommunerne tror efterhånden bare de kan gøre som det passer dem bedst og tænker ikke på os der står i problemerne.
nedergaard53 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 17:38   #8
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan evt printe følgende ud og tage med....hvis de nu ikke kender til lovgivningen

Citat:
Beskrivelse, udvikling og vurdering af ressourcer
§ 7. Udarbejdelsen og anvendelsen af ressourceprofilen skal tage udgangspunkt i en samtale med borgeren. Denne dialog er afgørende for hvilke elementer i ressourceprofilen, som det er relevant at arbejde videre med, og i hvilket omfang elementerne skal beskrives og vurderes i forhold til kravene på arbejdsmarkedet.
Stk. 2. I beskrivelsen og vurderingen af de udvalgte elementer skal indgå:
1) Borgerens faktiske ressourcer, der kan anvendes i forhold til arbejdsmarkedet.
2) Mulighederne for yderligere udvikling af borgerens ressourcer i forhold til arbejdsmarkedet.
3) Mulighederne for at reducere eller fjerne de barrierer, der kan gøre det vanskeligt for borgeren at anvende eller udvikle sine ressourcer i forhold til arbejdsmarkedet.
Stk. 3. Elementerne i ressourceprofilen beskrives og vurderes i en løbende fremadrettet proces i takt med afklaringen og udviklingen af borgerens ressourcer i forhold til kravene på arbejdsmarkedet. Borgerens eget bidrag til oplysning af sagen skal indarbejdes i ressourceprofilen.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=31034
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2012, 17:56   #9
nedergaard53
På vej til at lære K10
 
nedergaard53s avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2011
Lokation: Herning
Indlæg: 8
Styrke: 0
nedergaard53 er ny på vejen
Det gør jeg lige...Tak for det
nedergaard53 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension