K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-09-2011, 15:05   #11
hvorformig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Indlæg: 61
Styrke: 14
hvorformig er ny på vejen
Gode tilbagemeldinger

Hej Alle

Sagen er den at ALLE læger osv. har sat mig som stationær efter sidste operation(3 ialt)og påstået det var en vellykket operation. 14 dage efter operation kunne jeg mærke at ikke alt var som det skulle være, men blev blot henvist til smerteklinik.

De har heller ikke hjulpet mig meget og giver nu metadon istedet for Norspan plastre som langsomt mistede effekten.

Udredning på fyn via egen læge beskriver generne der betragtes som stationære. Også derovre klagede jeg over tiltagende smerter.

Indsatte MR billeder stammer fra scanning fredag eftermiddag, og dem har JEG valgt at få lavet, og SELV betalt, da ingen i sundhedssystemet ville lytte, og afviste mig, og påstod der var tale om operationsfølger, og derfor ved ingen noget om dem.

Jeg er godt klar over at i ikke kan give mig garantidiagnoser, men jeg har set billeder af mig selv 6-8 gange før, og flere herinde bekræfter blot mine bange anelser.

Som situationen er tænker jeg om man skal lade systemet lyve lidt videre inden man "hugger" til med de nye billeder?

Sagen hos kommunen ligger sådan, at SB har sagt forrevalidering, men har for en måned siden luftet førtidspension, som er trukket tilbage efter sidste lægeskøn(kort beskrevet i 2. indlæg på denne tråd).

Har søgt om genoptagelse af 12 år gammel arbejdsskadesag i november, samt anmeldt sidste operation til Patienklageforsikringen, og afventer svar fra begge.

Med hensyn til gruppe opdeling har jeg ikke helt styr på det, men faktum er at lægerne har sagt fra, og kommunen griber chancen til ikke at få mig FTP.

Ps. jeg har indsendt mit materiale til RP i november, og rykket hvert kvartal uden held.

Med venlig hilsen

Hvorformig

Sidst redigeret af hvorformig; 24-09-2011 kl. 16:01.
hvorformig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2011, 16:58   #12
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej

Det bliver jeg rigtigt harm over at læse, det lugter jo faktisk af, du ikke har fået en vellykket operation, og de ikke vil indfrømme dette.

I forhold til SDP kan det jo godt være at lægerne siger (bemrk. mit velvalgte ordbrug): at det var en vellykket operation, men at den er uden effekt. Den kan jo være vellykket i forhold til redde en evt. lammelse, men ikke i forhold til forbedret funktionsniveau.

Du må holde været vejret i spænding for, når beskrivelsen kommer for MR i fredags

Godt:
Citat:
Har søgt om genoptagelse af 12 år gammel arbejdsskadesag i november, samt anmeldt sidste operation til Patienklageforsikringen, og afventer svar fra begge.
-

Du skriver:
Citat:
jeg har indsendt mit materiale til RP i november, og rykket hvert kvartal uden held.
Skrivelse m. klage over selve sagsbehandlingen til toppen samt borgerrådgiver.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2011, 18:10   #13
hvorformig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Indlæg: 61
Styrke: 14
hvorformig er ny på vejen
Hej Gunvor

Jeg er bange for at du har ret i førstnævnte, også fordi lægen på Hamlet ikke har ville svare på konkrete spørgsmål vedr. skævhed efter operation, hverken mundtligt eller skriftligt.

De formulere kun "vellykket operation med gode muligheder på længere sigt" det var i oktober!!!!

Indtil 2md. før operation havde jeg arbejde(finanskrise byggebranche-indkøber) i mellemtiden stod jeg til rådighed, men det er der sat en alvorlig stopper for.


Mvh

Hvorformig
Vedhæftede thumbnails
Klik på billede for større version

Navn:  DSC_0317.jpg
Visninger: 182
Størrelse:  445,5 Kb
ID: 287  
hvorformig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2011, 08:25   #14
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej igen

Du skriver:
Citat:
vellykket operation med gode muligheder på længere sigt"
Det lyder jo nærmest som en vejrudsigt: god højfront med muligheder for sol i dele af landet, men fortæller jo intet om, hvor varmt det bliver.

Dvs. hvilke gode muligheder der er? for hvad?, og ikke mindst hvad menes m. på længere sigt, dvs. en reel tidshorisont. Tag ikke fejl, jeg forstår udmærket det vanskelige i at give sådanne forsikringer, fordi det sikkert er uvist. men så havde det jo været mere reelt at skrive, at det netop er uvist!

Det er efter min mening helt umuligt med den diskreprens, der er mellem lægevidenskabens mangel på eksakt viden om såvel resultat og tidshorisont for visse sygdomme, spec. netop inden for dette felt og så SDP-lovgivningens fuldstændige firkantede opfattelse af netop m. sikkerhed at kunne sige at man er rask og m. den og den funktionsevne på en bestemt dato.

Noget af det mere sikre, man som læge måske kan udtale sig om er vel f.eks. en brækket arm el. lign. Men selv dette afhænger jo af op til flere parametre: er det et simpelt brud, som kan klares m. gips, el. måtte man operere, helede det ordentlig op ect. Alle disse paramtre påvirker jo helbredelsens varighed, for ikke at tale om der, hvor der er gået noget galt, og dermed bringer et langt mere usikkert billede på såvel helbredelse som tidshorisont for samme. Og måske endda er en fuld helbredelse ikke mulig.

På grund af ovenstående diskreprens bør lægerne holde sig for øje, at deres udtalelser skal bruges i andre sammenhænge end deres lukkede verden, hvorfor de bør afholde sig fra udtalelser, som de faktisk ikke tør lægge hovedet på blokken for!

Måske kan du bruge lægekonsulentens udtalelse i din klage over operationen, idet en tvangsholdning jo er afstedkommet af at man pga. nerveafklemning v. prolaps: resultat: en tvangsholdning af rygsøjlen kan give en vis aflastning af trykket på nerveroden. Hvis altså ikke lægekonsulenten mener, at du udøver tvangsholdning pga. en psykisk problematik (læs: det er noget der foregår i dit hoved). Har andre læger forholdt sig til denne skæve holdning? Ikke mindst hvilken behandling, eller forsættes der bare i "mode": operationen er vellykket, vi kan derfor ikke se noget problem? (henvisning til øjenlæge bør straks udstedes!)

Og ikke mindst kan en sådan skævhed jo forårsage senere og andre problemer, idet man jo belaster ryggens led på en uhensigtmæssigt måde.

Håber virkelig du får såvel en helbredsmæssig løsning, oprejsning og pengemæssig kompentation for dette.

De bedste hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2011, 23:22   #15
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af malofa Se meddelelser
Hold da op, jeg synes det er flot, man kan få stillet diagnoser herinde...!!

(P.S. ironi og sarkasme er anvendt i ovenstående!!!)
Læger kan også blive syge... og være på K10...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-09-2011, 23:42   #16
hvorformig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Indlæg: 61
Styrke: 14
hvorformig er ny på vejen
Diagnose

Med hensyn til min sag kunne jeg havde fået en lige så sikker diagnose hos bageren, og måske med creme eller birkes
hvorformig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 08:22   #17
garage50
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-07 2010
Indlæg: 63
Styrke: 14
garage50 er ny på vejen
Hej

Har lige siddet og læst tråden igennem. Det fik mig til at tænke på da jeg i 2007 blev stivgjort over 3 led i nakken.

Da jeg kom fra opvågning og hen på stuen, og var ved at vågne op af narkosen, kom den lægen der havde opereret mig for at se til mig. Og alt i mens jeg kastede op og var rigtig skidt tilpas, bliver jeg spurgt om jeg kan mærke forskel fra før operation til nu. Jeg husker at jeg sagde at mine fingre vist ikke sov så meget.

Lægen var der nok i 5 minutter aller højest. Men ud fra de 5 minutter, fik jeg også et lægebrev senere, hvori der stod at det var en vellykket operation, og at patienten på sigt kunne varetage et job på 37 timer.

Jeg syntes det var utrolig at lægen kunne se det på 5 minutter. De er sku dygtige. Desværre gik det nu aldrig sådan, i dag har jeg et fleksjob på 12 timer.

Jeg har forøvrigt igen en diskusprolaps ovenover hvor jeg er stivgjort. Har næsten lige været ude og få en ny MR scannning. Men der siger man at der ikke er nervetryk, så man vil ikke opererer.

Jeg går lige nu til noget genoptræning ved en dygtig fysioterapeut. Han siger at man bliver scannet mens man ligger ned, og så kan det godt være det ikke ser ud til at der er nervetryk, men at hvis man tog de scanninger mens men stod op, eller bevægede sig, så ville scanninger nu nok vise noget helt andet......

Mht de billeder du har lagt ind, var det faktisk som at se mine egne prolapser inden jeg blev opereret.

Håber virkelig alt godt for dig fremover, jeg ved nemlig lige nøjagtig hvor svært det er at have smerter døgnet rundt, og at skulle leve med dem. Og en ting er sikkert: Smerterne tager alle ens kræfter, så det er rigtig svært at have kræfter til ret meget andet end sig selv.

Knus og kram
garage50 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 09:36   #18
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
jeg har vist skrevet det før, men det tåler nok en gentagelse :

Her i velfædsstaten DK scanner man liggende, mens man i alle lande vi sammenligner os med rent sundhedsmæssigt scanne både liggende, stående og i bevægelse

vi halter ca. 15 år bagefter med netop rygge.
ca 50 % rygoperationer lykkes - med lægernes ord - ca 30 % med patienternes
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 15:40   #19
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Læger kan også blive syge... og være på K10...
Ja det kan de Carmen .. og alle kan udgive sig for hvad de gerne vil være ... på nettet.. og ligeledes her på k10.. der er ingen kontrol!!

Jeg mener nu også at det er smadder forkert at give diagnoser her på k10 .. og ihvertfald så længe at man fremstår som et ganske alm medlem...
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 18:40   #20
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Lunasdatter Se meddelelser
Ja det kan de Carmen .. og alle kan udgive sig for hvad de gerne vil være ... på nettet.. og ligeledes her på k10.. der er ingen kontrol!!
Enig, Lunasdatter, det gælder alle fora...

...men er man ofte på det samme forum, dannes langsomt, men ret sikkert, et billede af medlemmernes troværdighed og deres eventuelle faglige indsigt.

Generelt skal alle indlæg i forskellige fora tages med et gran salt - nogen gange et helt kilo - og da det må være en åbenlys umulighed at stille diagnoser udelukkende ud fra et skriftligt indlæg, så kommer medlemmerne blot med skøn udfra egen erfaring og/eller viden...

...og det kan være meget værdifuldt, hvis man er "helt på bar bund" i den situation, man lige nu befinder sig i.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nedre grænse ang fp Smilet Smille Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 28-02-2013 13:05
Discus og Revalidering Bodrum Alt det andet 9 13-09-2012 18:46
Timetal øvre grænse ? Den syge Spørgsmål ang fleksjob 1 12-09-2011 19:47
gældsinddrivelse/forældelsesfristen.grænse mig73 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 18-05-2011 11:36
Er der en grænse for timer på flex ? BS1973 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 09-12-2009 14:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension