K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-02-2012, 17:59   #11
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Vedr arv så er det slet ikke fair at en kontanthjælpsmodtager skal aflevere hver en krone de får i arv til kommunen, hvor imod andre på overførselsindkomst dagpenge, sygedagpenge, revalidering,ledighedsydelse og vist også pension må beholde den uden modregning.

Jeg har også læst i læser brevkasser om forældre der vil kun vil give evt barn på kontanthjælp deres tvangsarv netop fordi at barnet ingen glæde får af arven, den går lige i kommunens kasse, og forstår dem da godt.

Ville græde snot hvis jeg arvede mens jeg var på kontanthjælp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 19:16   #12
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
Nej det er i hvert fald ikke så smart at arve på KH

Det prøvede jeg for en del år tilbage og det var super hårdt. Jeg har altid været på kontanthjælp siden jeg var 18 og da jeg arvede var jeg sidst i 30'erne. Jeg har altid vidst at jeg havde det for dårligt psykisk til at have et almindeligt arbejde for jeg har aldrig magtet at varetage et job eller at gøre en uddannelse færdig fordi jeg når at gå ned med flaget inden da.

Men som sagt så arvede jeg et større beløb og blev så hældt ud af systemet selv om de jo godt vidste at jeg havde chancer for at vende tilbage.

Så efter adskillige uddannelses og jobs-forsøg som alle endte i vasken så vendte jeg atter tilbage hos kommunen og pengene jeg havde arvet var så brugt til at betale regninger og en kæmpe gæld af på.

De kunne jo så se at jeg havde haft problemer med at klare mig.
Da jeg vendte tilbage til KH var jeg totalt udbrændt og psykisk udpint af at have kæmpet så hårdt for at komme fri af kommunens system så det nærmest havde gjort mere skade end gavn.

Alligevel har de herefter syltet mig og fastholder en arbejdsprøvning og så bliver jeg ved at få en ny sagsbehandler.

Den nye sagsbehandler vidste intet om mig da jeg mødte hende sidst og heller ikke at jeg havde ventet i nærmest evigheder på at komme i arbejdsprøvning.

Nej.. så jeg regner ikke rigtig med at der kommer til at ske så meget.

Men efter at have ventet i snart to år på en kontakt-person har jeg endelig fået en som snart vil komme hjem til mig.

Man jo prøve at se de små positive tiltage for ikke at ende under gulvbrædderne.
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2012, 23:23   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kandelsdorff Se meddelelser
hvor mange af jer har skullet klare jer for kontanthjælp i 13 år??
Det har jeg, og det var surt.

Jeg vil så sige, at kh'en var mere værd da jeg røg på kh end den er nu, den er ganske langsomt blevet udhulet.

Men jeg er da kommet ud af det uden større gæld.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
At arve på kontanten Stute. Alt det andet 4 26-02-2013 12:18
Forbudt kærlighed? Antoniette Politik og Samfund 89 06-02-2013 19:43
Uddannelse forbudt! men.... mukke Alt det andet 5 10-06-2012 14:18
Adgang forbudt for handicappede!!!! zuza Politik og Samfund 0 07-04-2008 12:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension