K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-01-2013, 11:47   #11
Holdud
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2013
Indlæg: 19
Styrke: 12
Holdud er ny på vejen
Er ny her på K10. Har læst en del indlæg og synes, at det er godt med dette forum.
Jeg har været sygemeldt i snart syv år, de seneste tre på kontanthjælp. Da jeg desværre skylder banken penge tager banken jo sit. Så gælder deres regel for, hvad man skal have til at leve for om måneden, ikke. Min gæld er ovenikøbet steget gevaldigt på grund af meget høje renter. Da jeg ikke mere har nogen form for opsparinger, vil banken ikke forhandle rente. Så jeg har max kr. 900,- at leve for om måneden. Jeg har ikke mere bil, internet eller andet. Internet er jo næsten hver mands eje, så det kan jeg låne mig frem til. Det eneste jeg kan sige op nu er fagforeningen, men da jeg ikke ved, hvad kommunens næste skridt bliver, er jeg blevet rådet til at blive. Internet er jo næsten hver mands eje, så det kan jeg låne mig frem til. Mit held er (jeg er nødt til at se positivt på det ellers panikker jeg) at jeg altid har været rimelig nøjsom, trods godt arbejde og god løn. Mad, tøj mv er nu mine børn og gode venners fortjeneste.
Holdud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2013, 11:50   #12
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
Jeg kan ikke lade mit hus gå på tvangsaktion så længe jeg er i stand til at kunne betale min gæld - alt det har jeg undersøgt for længst.

Vi har et boliglån i huset ved siden af kreditforeningslånet og på det banklån betaler jeg 3750 kr. på om måneden da banken mener at mit rådighedsbeløb er helt optimalt for mig. Min bank er jo ude på at få så mange penge ind som muligt da de udmærket godt ved - at jeg kommer til at sælge huset med tab.

V.h. tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2013, 15:41   #13
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Holdud Se meddelelser
Er ny her på K10. Har læst en del indlæg og synes, at det er godt med dette forum.
Jeg har været sygemeldt i snart syv år, de seneste tre på kontanthjælp. Da jeg desværre skylder banken penge tager banken jo sit. Så gælder deres regel for, hvad man skal have til at leve for om måneden, ikke. Min gæld er ovenikøbet steget gevaldigt på grund af meget høje renter. Da jeg ikke mere har nogen form for opsparinger, vil banken ikke forhandle rente. Så jeg har max kr. 900,- at leve for om måneden. Jeg har ikke mere bil, internet eller andet. Internet er jo næsten hver mands eje, så det kan jeg låne mig frem til. Det eneste jeg kan sige op nu er fagforeningen, men da jeg ikke ved, hvad kommunens næste skridt bliver, er jeg blevet rådet til at blive. Internet er jo næsten hver mands eje, så det kan jeg låne mig frem til. Mit held er (jeg er nødt til at se positivt på det ellers panikker jeg) at jeg altid har været rimelig nøjsom, trods godt arbejde og god løn. Mad, tøj mv er nu mine børn og gode venners fortjeneste.
Nu synes jeg at man skal betale sin gæld....hvis man overhovedet kan....det gør du sikkert også selv...

Men personligt ville jeg....hvis de slet ikke var til at snakke med....skifte bank og få en nem konto i en anden bank...og så selv sætte beløbet på det man skal betale hver måned til et mere rimeligt så man også selv kan overleve...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2013, 16:13   #14
Holdud
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2013
Indlæg: 19
Styrke: 12
Holdud er ny på vejen
Tak for dit råd webmaster. Men jeg kan ikke overskue at gælden vil vokse endnu mere, få rykkere og måske komme i Ribers.
Tullee, håber at du får solgt dit hus til en god pris
Holdud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2013, 16:27   #15
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er jo også fint nok hvis du kan leve af det beløb....

Jeg troede at det var fordi du ikke kunne få mad på bordet hele måneden....og så kan man jo blive tvunget til at finde en måde ud af det...også selv om man ikke har det godt med det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2013, 17:17   #16
Holdud
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2013
Indlæg: 19
Styrke: 12
Holdud er ny på vejen
Tænker over dit foreslag
Holdud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2013, 17:33   #17
khayman
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2012
Lokation: slagelse
Alder: 40
Indlæg: 11
Styrke: 12
khayman er ny på vejen
Post

Citat:
Oprindeligt indsendt af GitteL Se meddelelser
Jeg ved ikke hvad der er "rimeligt" - men jeg er på sygedagpenge og er derfor gået rigtig meget ned i indtægt

Vi har også ejendommen til salg, fordi helbredet ikke er til at jeg kan bo her længere

Jeg har, når alle faste udgifter er betalt, under 2000,- kr. tilbage til mad, tøj, gaver, tandlæge, medicin, brændstof, tøj, personlig pleje, frisør og uforudsete udgifter mm.

Det er ikke nogen fest, men det kan hænge sammen og vi får udmærket mad hver dag

Glemte lige - vi er 2 voksne der lever af de knap 2000,- kr.
:O :O :O det er da bund hamrende forkert! du burde mindst ha 5000 kr at leve for. jeg gør det at jeg har en pengekasse, så hæver jeg 2000 kr om måneden ( det er det der er tilbage når jeg har betalt til budget) så har jeg 8 kurverter ( 2 for hver uge, en til sjov og en til mad) så jeg har ca 250 kr i hver kurvert hvilket giver 500 kr om ugen. På den måde har jeg altid styr på hvor meget jeg bruger. skal dog lige sige at jeg så også har min lønkonto hvor jeg har ca 500 kr til sjov og uforsete udgifter, så alt i alt lever jeg for 2500 kr om måneden.
Nu spiser jeg ikke så meget og grundet mine kognitive forstyrrelser kan jeg ikke finde ud af at spise ordentligt, så jeg har tit mad i fryseren. og plus at jeg køber ind når der kommer noget billigt kød på tilbud. men ellers køber jeg kun billige varer.

det løber rundt for mig, men det er så ydmygende ikke en gang at kunne købe en ny trøje eller invitere sine venner i byen. heldigvis har jeg forstående venner som gerne vil give uden at modtage noget til gengæld. Har lovet når min pension går igennem, så er det mig som giver en ordenlig omgang middag til hele slænget!

Håber at din økonomiske situation snart bliver bedre.

bedste knus og kram

Citat:
Oprindeligt indsendt af Holdud Se meddelelser
Er ny her på K10. Har læst en del indlæg og synes, at det er godt med dette forum.
Jeg har været sygemeldt i snart syv år, de seneste tre på kontanthjælp. Da jeg desværre skylder banken penge tager banken jo sit. Så gælder deres regel for, hvad man skal have til at leve for om måneden, ikke. Min gæld er ovenikøbet steget gevaldigt på grund af meget høje renter. Da jeg ikke mere har nogen form for opsparinger, vil banken ikke forhandle rente. Så jeg har max kr. 900,- at leve for om måneden. Jeg har ikke mere bil, internet eller andet. Internet er jo næsten hver mands eje, så det kan jeg låne mig frem til. Det eneste jeg kan sige op nu er fagforeningen, men da jeg ikke ved, hvad kommunens næste skridt bliver, er jeg blevet rådet til at blive. Internet er jo næsten hver mands eje, så det kan jeg låne mig frem til. Mit held er (jeg er nødt til at se positivt på det ellers panikker jeg) at jeg altid har været rimelig nøjsom, trods godt arbejde og god løn. Mad, tøj mv er nu mine børn og gode venners fortjeneste.
Det er jeg virkelig ked af at høre. betaler du en højt takst til dit lån? måske kan du få sat det ned, så du kan få lidt mere at leve for? jeg vil ikke mene at banken kan nægte dig det for så går de imod din rettigheder. mon ikke du skulle gå til advokatvagten, søge fri process ( det kan du få uden problemer med den indtægt som du har. min moster har fri process og hun tjener 10.000 om måneden efter skat og hun har to børn)og så få sat banken på plads og sæt din ret igennem. min bank laver også numre med mig. for at jeg kan sætte mit lån op pålægger de et gebyr på 250 kr :O det fandme for strengt! og så skulle de lige blande sig også i min økonomi. hvis jeg vil ha hjælp så beder jeg selv om den tak! al held og lykke med din økonomi.
knus
khayman er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 10:02   #18
Holdud
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2013
Indlæg: 19
Styrke: 12
Holdud er ny på vejen
Hej Webmaster
svar til #13
Jeg fulgte dit råd og ændrede nem-konto til ny bank i marts måned, med den første udbetaling, uden betaling af lån, den 1. april.
Jeg kontaktede samtidig min "gamle" bank, både skriftligt og personligt, så de vil nu se om vi kan finde en løsning.
De første tre uger, efter jeg havde ændret bank, sov jeg næsten ikke, havde konstant hovedpine,
Har en førtidspensionssag kørende og på vej til Ribers kartotek, så følte virkelig, at nu havde jeg ramt bunden af samfundet.
Men hverdagen er blevet lettere, da jeg nu kan købe det medicin og mad der er godt for mig.
Holdud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 10:18   #19
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du er jo selv herre over at fastsætte prisen på dit hus. Hvis din gæld vokser måned for måned, håber jeg du får foretaget nogle realistiske vurderinger, som er dig til gavn.
Registrering i fx RKI/Experian er ikke noget, man skal skamme sig over. Det kan være en nødvendighed, som man må acceptere. Ulempen er selvfølgelig, at man fremover kan få problemer med at låne/få kredit, men har man ikke brug for det, ved jeg fra andre, det er til at leve med. Du slettes for den enkelte fordring efter 5 år. Håber du får ro på hele din situation.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2013, 10:30   #20
Ozelot
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 187
Styrke: 16
Ozelot er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dancer Se meddelelser
Jeg har, når alle faste udgifter er betalt, under 2000,- kr. tilbage til mad, tøj, gaver, tandlæge, medicin, brændstof, tøj, personlig pleje, frisør og uforudsete udgifter mm.

Det er ikke nogen fest, men det kan hænge sammen og vi får udmærket mad hver dag

Glemte lige - vi er 2 voksne der lever af de knap 2000,- kr.
Var det muligt at få lidt mere indsigt i hvordan dette lykkedes? Oppe i mit hovede kan det nemlig næsten kun hænge sammen med at I aldrig bruger pengene på ret meget andet end mad. Og selv dét har jeg svært ved at se kan lade sig gøre for to voksne mennesker.
Ozelot er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Rådighedsbeløb/enkeltydelse annagw Alt det andet 10 26-10-2011 11:59
Rådighedsbeløb Stueplanten Politik og Samfund 4 27-05-2011 18:32
Rådighedsbeløb. stroom Alt det andet 14 01-12-2009 22:54
Rådighedsbeløb Jøsses Alt det andet 26 05-09-2009 00:00
Rådighedsbeløb Benny Gerhard Din historie 7 12-02-2008 18:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension