K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-04-2013, 19:10   #11
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg kan forstå på dig, at du har været hos nogle speciallæger, ergo må der forefindes nogle speciallægeerklæringer.

Hvis du er i tvivl om hvorvidt kommunen er i besiddelse af dine lægepapirer, så bør du tjekke det via en aktindsigt.

Hvis kommunen ikke har kopi af dine lægepapirer, så må du sørge for, at de får det.

Du kan bede om aktindsigt både hos din læge, speciallæge og samtlige sygehuse du har været i berøring med.

Iøvrigt kan jeg anbefale, at man altid selv har en kopi af ALT.

Og så skal du sørge for, at få en kvittering for modtagelse når du afleverer lægepapirer på kommunen. De har det med at forsvinde.
Jeg havde skam sendt dem mine special læge erklæringer sammen med min pensions ansøgning... Min sagsbehandlers respons på mødet var at anklage mig for at have forfalsket mine papirer fra frederiksberg hospital og fra hamlet hospital.... Havde ugen før i tlf sagt til hende hun bare kunne indhente de samme papirer fra min læge, for han har dem også, dette havde hun ikke valgt at gøre, men havde kun travlt med at sidde og sige at de jo ikke var verificerede af hende mine special læge papirer...

Og ja de smider dem væk konstant.. de har fået mine fibromyalgi papirer 7 gange nu....!!
Har bedt om at få referat hver gang der er møde
Det nægtede hun under mit møde så jeg tog min tlf frem og optog det hele...




Og jeg fik afslag på min request om at holde møder udenfor da jeg ikke kan tåle at være i jobcentret pga kemi overfølsomhed..
Min sagsbehandler sagde at der skulle meget mere til en min ene special læge erklæring/diagnose og at bare fordi at han havde givet mig en diagnose så var det ikke nødvendig at jobcentret ville bruge det til noget...
Så jeg skal nu til mit team møde indenfor så resultatet vil være at de tror jeg er tosset da jeg allerede efter 2 sek indenfor står og rokker af smerte i kroppen og vejrtræknings problemer... Så der ryger allerede min chance for pension når de ikke kan spørge mig....


Og må hun gerne påpege at jeg i 2008 var i lalandia og derfor ikke kan være kemi overfølsom da jeg først fik det i slut 2010...?? hun lød meget glad over at nævne det og jeg tænker hun vil sidde og fremhæve det overfor det team der.. men at jeg inden jeg fik overfølsomhed godt kunne være alle steder har jo intet at gøre med at jeg har søgt pension pga forværring i min tilstand siden sidste år....??

Sidst redigeret af FibroMcs; 16-04-2013 kl. 19:16.
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2013, 19:45   #12
tm1978
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2012
Indlæg: 264
Styrke: 13
tm1978 er ny på vejen
For hulan jeg bliver vred når jeg læser din historie. Jeg synes du skal få dig en bisidder med til ALLE møder du bliver kaldt til.
Min læge har sagt til mig, at jeg skal skrive de optagelser ind jeg har. Måske tager det lang tid, men så er det jo "bare" notater.
Hvis de kan se at du bliver syg mens du er der, må det vel også tælle positivt i din retning (ikke ment som at det er godt du bliver syg), men som at det er til din fordel.
Nej, at du har været i Lanlandia kan vel måske have været med til at gøre det hele værre og betyder ikke at du kan klare alverdens ting.
Det er jo fuldstændig skørt at underkende dine sygdomme og sige du har forfalsket dem.
Men godt du har dem optaget...
Jeg håber godt nok der sker noget positivt for dig, for det du er igennem er ikke i orden.
tm1978 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2013, 21:03   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Og ja de smider dem væk konstant.. de har fået mine fibromyalgi papirer 7 gange nu....!!
Det er lige præcis derfor man bør bede om en kvittering på, at de er modtaget.

Din sb's underlige påstande om, at du skulle have forfalsket dine lægepapirer kan du enten overhøre eller klage over.

Jeg kan ikke forestille mig, at det er påstande, som hun får opbakning i.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2013, 21:33   #14
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Det er lige præcis derfor man bør bede om en kvittering på, at de er modtaget.

Din sb's underlige påstande om, at du skulle have forfalsket dine lægepapirer kan du enten overhøre eller klage over.

Jeg kan ikke forestille mig, at det er påstande, som hun får opbakning i.
Har skam fået kvittering. de blir bare stadig ved at smide dem væk..
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2013, 22:25   #15
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Har skam fået kvittering. de blir bare stadig ved at smide dem væk..
Lyder godt nok som op ad bakke med din kommune .

Hvis du har kvitteringer på, at de har modtaget dine lægepapirer 7 gange, burde du måske overveje en klage til jobcenterchefen og/eller borgmester og byråd. Enten er der tale om total inkompetent medarbejder, der i den grad har behov for struktur-kursus eller også viser det, at der er en, der bevidst forsøger at forpurre din sag.

Har du på optagelse, at sagsbehandler beskylder dig for forfalskning af lægepapirer? Hvis ja, kan du jo sende det med i din klage.

Virker simpelthen helt hen i skoven
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-04-2013, 22:50   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Selvfølgelig kan man sygemeldes, det var da den måde jeg selv overlevede 21 år på kontanthjælp på, som psykisk syg.....

Kommunen har ALDRIG (læs: nogen sinde!) sendt mig ud i noget jeg ikke har ville selv, 110%. Var der den mindste slinger i valsen eller et forslag om noget jeg ikke kunne se formålet med, eller magtede, så blev jeg sygemeldt lige på stedet.
Der ligger 54 sygemeldinger i min sag fordelt på 21 år.

Jeg har omvendt også dokumentation på, at jeg har deltaget frivilligt i mere end 35! arbejdsprøvninger/revalidering/eller andre tiltag, jeg følte jeg kunne bruge til noget. Alle 35 tiltag, fandt jeg selv på.

Så jeg gav det da en chance og har aldrig været uvillig - det skulle bare være på mine præmisser
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2013, 08:42   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Har skam fået kvittering. de blir bare stadig ved at smide dem væk..
Efter at den første var blevet smidt væk ville jeg have klaget til jobcenterchefen.

Og efter, at nr. 2 var blevet smidt væk, ville jeg have sendt en klage til jobcenterchefen og samtlige byrødder.

Jeg kan få en mistanke om, at det mere handler om, at de ved, at påstå, at dine lægepapirer er væk, har kunne trække tiden ud, og holde dig dér hvor de ville have dig.

I en hel del år var jeg på kh, og jeg var enlig mor til 2, så hver 3. måned (mener jeg det var) skulle jeg aflevere en seddel med oplysning om hvorvidt jeg stadig var enlig o.s.v.

I starten tænkte jeg ikke over det, men efter at jeg havde oplevet, at sedlen var forsvundet begyndte jeg, at aflevere dem personligt ved skranken og bede om kvittering for modtagelse.

En enkelt gang oplevede jeg, at få et brev om, at de ikke havde modtaget denne seddel, til trods for, at jeg havde en kvittering på det.
Jeg ringede så til kommunen, blev stillet om et par gange, og kom så til at tale med en ganske fornuftig kvinde.
Jeg forklarede hende, at jeg undrede mig meget over den manglende seddel, da jeg jo havde kvittering for modtagelse.
Hun kiggede i systemet, og udtrykte derpå også sin undren, for den var jo lige dér.

Hvis man oplever den slags grus i maskineriet skal man ikke holde sig tilbage m.h.t. at klage.
Nogle gange hjælper det altså gevaldigt.
Og om ikke andet, så finder de ud af, at man ikke finder sig i hvad som helst, og at man har styr på sine ting m.m.

Og ofte er det det, der skal til, for at få en sag på rette spor.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2013, 10:19   #18
Holdud
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2013
Indlæg: 19
Styrke: 12
Holdud er ny på vejen
Hej FibroMcs
Kan desværre ikke give råd om sagsbehandlernes arbejde, synes selv, at det er det mest kaotiske og nedladende jeg nogensinde har været ude for. Havde nogen fortalt mig det, før jeg selv landede i systemet, havde jeg tænkt, at så indskrænket og uproffesionelt personale ville en kommune da aldrig ansætte. Jeg har "et hav" af diagnoser, som kommunen gang på gang på gang har indhentet oplysninger om - tænk hvad det har kostet.
Tag endelig bisidder med. Tal med i Fibromyalgiforeningen eller Lafs.
Men tænker, at du måske også skal rykke for det smertemestringskursus på Frederiksberg. Det er anbefalelsesværdigt. Jeg har haft stor, personlig glæde ved det. Alene det at møde andre i samme situation og lære noget om alle de minusser der er ved Fibromyalgi, som gør, at man en gang imellem selv er ved at tro på, at nu er jeg vist ved at være en hypokonder.
At være utrolig sensitiv over for stort set al medicin, parfume, rengøringsmidler (især klorholdige) mv. det er meget almindeligt. Men desværre overset af sagsbehandlere, der kun tænker, at så må der være noget galt psykisk, og vil tvinge os til at tage antidepressiver og stærk smertemedicin (som vi så bliver syge af) osv osv osv
Håber alt det bedste for dig
Holdud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2013, 14:05   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Læs og udlev Vovses #17, så skal du bare se løjer!

For hun har fuldstændig ret!! Det er sådan den skal skæres.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2013, 16:03   #20
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Og ja jeg har det på optagelsen at hun siger hun skal have Verificeret mine special læge papirer da de jo nok ikke er sande..
Pt er jeg ved at få dem ud af min tlf så det kan blive sat på skrift så må vi se om hvad de siger til det....

Har idag modtaget min tilmelding til Lafs...

Sidst redigeret af FibroMcs; 17-04-2013 kl. 16:04. Årsag: staver som en ged
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvilke læge papirer skal sagsbehandler forholde sig til FibroMcs Alt det andet 11 25-06-2013 17:04
special-læge erklæring mortilm Alt det andet 14 16-04-2012 20:02
Psykiatrisk special læge erklæring jasch Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 65 13-01-2012 07:10
Navnet på en special læge simeling Alt det andet 0 29-09-2010 20:35
Neuropsykolog? neurologisk special læge ? carisma Alt det andet 3 25-11-2009 18:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension