K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-04-2016, 05:51   #1
AJT
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2012
Lokation: Varde
Indlæg: 17
Styrke: 13
AJT er ny på vejen
Sygedagpenge/løn under sygdom

Hej


Jeg har altid fået løn under sygdom, men blev sygemeldt den 22/03, og lige pludselig rapportere min arbejdsgiver til kommunen, at jeg ikke får løn under sygdom, men skal modtage sygedagpenge, de skriver så også forkert antal timer og hvad ved jeg

Der står ikke noget i min kontrakt herom, hverken om jeg modtager løn under sygdom, eller sygedagpenge

Den første jeg taler med ved 3F siger at når jeg har fået det før, så skal jeg også nu, men ham som tager forhandlingen med arbejdsgiver kommer slet ikke ind på det, og "acceptere" det ligesom bare

Hende der udbetaler mit Fleksjobtilskud, som jo bliver en del større, da jeg har en timeløn som er en del større end sygedagpenge protestere, og siger de skal betale mig løn, når de har gjort det tidligere, lige meget om der står noget i kontrakten eller ej

Jeg giver hende ret, men hvad kan jeg gøre, når de ikke er til at hive eller stikke i ??

Der er ingen overenskomst på området

Er der nogen der kan svare på hvem man skal gå til for at få svar på spørgsmålet, min fagforening er jo ligeglad
AJT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2016, 09:51   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Det er din fagforening der skal hjælpe dig afklare om du har ret til løn under sygdom. Hvis din fagforening ikke vil støtte dig i at få løn under sygdom kan du prøve at tale med en advokat. Spørgsmålet er om du har en hævdvunden ret til det, når du har fået det tidligere.

Alternativt må Jobcenteret tage diskussionen med din arbejdsgiver, da det giver kommunen større udgifter at du ikke får løn under sygdom.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2016, 12:55   #3
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Kommunen har ikke større udgifter? der er da fuld refusion for sygedagpenge når en fleksjobber bliver syg? fra dag et endda...
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2016, 13:46   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gana Se meddelelser
Kommunen har ikke større udgifter? der er da fuld refusion for sygedagpenge når en fleksjobber bliver syg? fra dag et endda...
AJT skriver at han får et højere fleksløntilskud når han er på sygedagpenge.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2016, 10:27   #5
Susan A.
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2008
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6
Styrke: 0
Susan A. er ny på vejen
1) selvom der ikke står noget i kontrakten, skal man følge den gældende overenskomst for området. Og det er uanset om der er tegnet overenskomst med denne arbejdsplads eller ej. Er der en overenskomst der normalt ville dække området, så gælder den. Det burde fagforeningen have styr på ?

2) der er ikke fuld refusion, sygedagpengerefusionen sats følger dagpengesatsen dvs omkring 112 kr pr. time og ret mange får en højere timeløn end det. Hertil kommer alle de andre omkostninger omkring løn.
Susan A. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension