K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2016, 15:15   #1
Michael Ng.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2016
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 1
Styrke: 9
Michael Ng. er ny på vejen
Beskatning tabt erhvervsevne ressourceforløbsydelse

Hej. Jeg har lige et spørgsmål. Hvis man får udbetalt tabt erhvervsevne fra ens pensionforsikring, skal det beskattes? Og bliver det modregnet i ens udbetaling fra ressourceydelser/fleksjobsydeldelse? På forhånd tak.
Michael Ng. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2016, 18:08   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Ja en månedlig udbetaling beskattes.

En månedlig udbetaling vil blive modregnet i ressourceforløbsydelse, men ikke i ledighedsydelse/fleksjobløntilskud.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2016, 23:06   #3
Michael Ng.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2016
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 1
Styrke: 9
Michael Ng. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Ja en månedlig udbetaling beskattes.

En månedlig udbetaling vil blive modregnet i ressourceforløbsydelse, men ikke i ledighedsydelse/fleksjobløntilskud.
Hvad nu hvis det er med tilbagevirkende fra januar 2013 og indtil nu, altså det er udbetaling på en gang (der har jeg været på sygedagpenge indtil december 2015 overgået til resourceydelser). Om ikke længe så får jeg tilkendt flexjob. Men indtil da vil udbetaling af tabt erhvervsevne derefter være månedsvis. Har lige snakket med skadecenter fra pensionsforsikring.
Michael Ng. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2016, 23:22   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvis det er efterbetaling af månedlige udbetalinger, så bliver du modregnet i ressourceforløbsydelsen for den sum der "burde" være udbetalt løbende de måneder, du har været på ressourceforløbsydelse.

Den del der dækker frem til december, mens du var på sygedagpenge skal ikke modregnes i ressourceforløbsydelse.

Du skal gøre pensionsforsikring opmærksom på at du er på ressourceforløbsydelse nu. Inden de udbetaler dig nogle penge. For nogle af forsikringsselskaberne udbetaler ikke TAE så længe man er på ressourceforløb (netop fordi udbetalingen ædes op af kommunen i modregning).
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2016, 05:16   #5
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Rent beskatningsmæssigt kan du søge om at få pengene beskattet i de år udbetalingen af dem vedrører (de skal beskattes som løbende udbetaling uanset om de udbetales som en sum nu fordi de ikke har udbetalt i de forangående mdr./år.).

Jeg fik også udbetalt en større sum grundet udbetaling tilbage fra det tidspunkt hvor jeg blev syg, men pengene blev indberettet som løbende udbetaling og dermed almindelig beskatning. For at undgår en "topskattebetaling" af beløbet i det ene år hvor pengene blev udbetalt, søgte jeg, og fik lov ti,l at få den del af summen beskattet i foregående år, som skulle have været udbetalt dér.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2016, 05:39   #6
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fleks10 Se meddelelser
Rent beskatningsmæssigt kan du søge om at få pengene beskattet i de år udbetalingen af dem vedrører (de skal beskattes som løbende udbetaling uanset om de udbetales som en sum nu fordi de ikke har udbetalt i de forangående mdr./år.).

Jeg fik også udbetalt en større sum grundet udbetaling tilbage fra det tidspunkt hvor jeg blev syg, men pengene blev indberettet som løbende udbetaling og dermed almindelig beskatning. For at undgår en "topskattebetaling" af beløbet i det ene år hvor pengene blev udbetalt, søgte jeg, og fik lov ti,l at få den del af summen beskattet i foregående år, som skulle have været udbetalt dér.
Man skal også lige tænke på, at en 'tilbageførsel' KAN have betydning for allerede udbetalt boligydelse, boligsikring og andre indkomstbestemte ydelser.
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2016, 06:02   #7
Michael Ng.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2016
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 1
Styrke: 9
Michael Ng. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fleks10 Se meddelelser
Rent beskatningsmæssigt kan du søge om at få pengene beskattet i de år udbetalingen af dem vedrører (de skal beskattes som løbende udbetaling uanset om de udbetales som en sum nu fordi de ikke har udbetalt i de forangående mdr./år.).

Jeg fik også udbetalt en større sum grundet udbetaling tilbage fra det tidspunkt hvor jeg blev syg, men pengene blev indberettet som løbende udbetaling og dermed almindelig beskatning. For at undgår en "topskattebetaling" af beløbet i det ene år hvor pengene blev udbetalt, søgte jeg, og fik lov ti,l at få den del af summen beskattet i foregående år, som skulle have været udbetalt dér.
Er det så skat man skal have søgt inden udbetaling eller kan man gå på borgerservice og få hjælp der?
Michael Ng. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2016, 06:21   #8
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Jeg kontaktede skat via deres hjemmeside og beskrev problemet, og vedhæftede dokumentation for hvorfor jeg gerne ville have beskatningen flyttet til et andet år

Efter Laaaaaang tid fik jeg så et brev med en afgørelse. Først et afslag da de kun rykker beskatning hvis der er noget vundet rent økonomisk ved det og det mente de ikke jeg havde.
Jeg svarede tilbage at fordi jeg var på førtidspension, ville jeg blive straffet økonomisk med nedsat pension pga den udbetaling som reelt hidhørte til et andet skatteår, herefter flyttede skat pengene til et andet skatteår.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2016, 06:46   #9
Michael Ng.
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2016
Indlæg: 30
Blog Indlæg: 1
Styrke: 9
Michael Ng. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Hvis det er efterbetaling af månedlige udbetalinger, så bliver du modregnet i ressourceforløbsydelsen for den sum der "burde" være udbetalt løbende de måneder, du har været på ressourceforløbsydelse.

Den del der dækker frem til december, mens du var på sygedagpenge skal ikke modregnes i ressourceforløbsydelse.

Du skal gøre pensionsforsikring opmærksom på at du er på ressourceforløbsydelse nu. Inden de udbetaler dig nogle penge. For nogle af forsikringsselskaberne udbetaler ikke TAE så længe man er på ressourceforløb (netop fordi udbetalingen ædes op af kommunen i modregning).
Hvad vil der så ske hvis jeg gør dem opmærksom på den periode jeg er på ressorceydelse indtil jeg kommer på ledighedsydelse, vil jeg miste de måneder eller bliver de udbetal så snart jeg overgå til ledighedsydelse?
Michael Ng. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2016, 12:44   #10
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Michael Ng. Se meddelelser
Hvad vil der så ske hvis jeg gør dem opmærksom på den periode jeg er på ressorceydelse indtil jeg kommer på ledighedsydelse, vil jeg miste de måneder eller bliver de udbetal så snart jeg overgå til ledighedsydelse?
Det er forskelligt fra selskab til selskab hvordan de håndterer det. Du må læse dine forsikringsbestemmelser igennem og se hvordan dit selskab gør. Eller ring og spørg ham du har talt med. Du kan ligeså godt lægge kortene på bordet, da forsikringsselskabet regelmæssigt indhenter oplysninger om din sag hos Jobcenteret.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension