K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2016, 17:31   #1
bepe1
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2013
Indlæg: 13
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
bepe1 er ny på vejen
Smile Overarbejde og flexjob

Håber nogle af jer, kan hjælpe mig med nedenstående

Jeg har været på kursus, for at kunne bestride mit arbejde. Så det var tvunget og det var helt berettiget at deltage.

Kurset varede 4 hele arbejdsdage (jeg er tildelt flexjob på 18 timer). Så jeg fik en del ekstratimer i den forbindelse.

Mit spørgsmål er nu:

Hvordan er regler for overarbejde i flexjob.. ? Udbetaling/afspadsering eller ingen
mulighed for nogle af delene...og altså dermed bare ærgerligt
bepe1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2016, 19:55   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
man siger jo en fleksjobber ikke kan arbejde over, så det er nok noget der er op til din arbejdes giver, de fleste vil nok give fri, hvis man har arbejdet ekstra men kursus er jo noget som er for at kunne bibeholde dit job, så igen op til din arbejdes giver,

med det er fordi jeg gætter på du er på gammel ordning
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2016, 20:06   #3
bepe1
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2013
Indlæg: 13
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
bepe1 er ny på vejen
Ny ordning :-).. men er det ikke ligegyldigt i denne sammenhæng
bepe1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2016, 22:15   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Står der noget om ekstra arbejde i din ansættelseskontrakt?

Hvis ikke er det er op til arbejdsgiveren om han honorere de ekstra timer, når ikke I har truffet aftale om det i forvejen.


Hvis du får ekstra betaling vil de figurere på din lønseddel og være med til at reducere dit fleksløntilskud. Så spørgsmålet er også om det er det værd.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2016, 22:17   #5
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Normalt gives der ikke afspasering til fleksjobbere da de reelt ikke har overarbejde før de kommer over de 37 timer om ugen

Nogle har en lokal aftale med arbejdsgiver om at afspasere alligevel uden at det er skrevet ned

http://www.cabiweb.dk/lovstof/spoerg...-afspadsering/
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2016, 05:22   #6
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Det kender jeg ikke til Gisne - hvor står det henne?

Hvis en arbejdsgiver har en aftale om at en fleksjobber arbejder 18 timer, og betaler løn til fleksjobberen for de 18 timer, skal fleksjobberen naturligvis enten afspadsere eller have udbetalt for de ekstra timer.

En arbejdsgiver skal jo ikke have arbejdskraft for 25 timer f.eks. men kun betale løn for de 18 (hvis de 25 timer er effektiv tid).
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2016, 05:53   #7
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Læs linket.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2016, 08:57   #8
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fleks10 Se meddelelser
Hvis en arbejdsgiver har en aftale om at en fleksjobber arbejder 18 timer, og betaler løn til fleksjobberen for de 18 timer, skal fleksjobberen naturligvis enten afspadsere eller have udbetalt for de ekstra timer.
Men er man ansat til 18 timer er det jo reelt fordi MAN IKKE KAN ARBEJDE mere end 18 timer!
Og man skal nøje overveje om deltagelse i diverse kan sætte ens fleksjob over styrer !
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2016, 11:13   #9
bepe1
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 03-12 2013
Indlæg: 13
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
bepe1 er ny på vejen
Jeg har i tidligere job haft begge valgmuligheder... men i nuværende job fået andre retningslinier... Altså ingen afspadsering ej heller penge... som jeg forstår på jeres svar, er det op til arbejdsgiver.
bepe1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2016, 12:50   #10
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Kurset har forhåbentligt givet dig noget du kan tage med dig hvis du på et tidspunkt skal ud at finde nyt job.

Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Normalt gives der ikke afspasering til fleksjobbere da de reelt ikke har overarbejde før de kommer over de 37 timer om ugen

Nogle har en lokal aftale med arbejdsgiver om at afspasere alligevel uden at det er skrevet ned

http://www.cabiweb.dk/lovstof/spoerg...-afspadsering/
Gisne det gælder dem på gammel fleksjobordning.

På den nye hvor arbejdsgiver kun betaler for de effektive timer kan man godt lave en aftale om hvordan ekstra timer honoreres. Jeg får for eksempel 1½ times afspadsering for hver time jeg arbejder ekstra. Ikke at det er noget der sker ret ofte, men på ny ordning kan man godt have sådanne aftaler indskrevet i kontrakt/overenskomst.

Sidst redigeret af Webmaster; 28-04-2016 kl. 14:47. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension