K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2016, 22:14   #11
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Man kan altså ikke få svie og smerte ved en arbejdsulykke efter arbejdsskadeloven

http://www.ask.dk/da/Arbejdsskader/I...%20og%20smerte

Måske Stribe fik det efter erstatningsansvarsloven netop fordi der var en skadesvolder hvis forsikring der dækkede
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2016, 08:44   #12
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Man kan altså ikke få svie og smerte ved en arbejdsulykke efter arbejdsskadeloven

http://www.ask.dk/da/Arbejdsskader/I...%20og%20smerte

Måske Stribe fik det efter erstatningsansvarsloven netop fordi der var en skadesvolder hvis forsikring der dækkede
Fuldstændig korrekt

1: Svie og Smerte ved en arbejdsskade er efter erstatningsansvarsloven dvs. der skal være en at bebrejde skaden (ansvarlig skadevolder/Arbejdsgiveren)


2: Svie og Smerte ved en arbejdsskade kan udbetales fra en privat HELTIDS ulykkesforsikring
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2016, 10:05   #13
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
Gisne

Som jeg skrev . Var der en skade volder på min arbejdsulykke

Som også var min arbejdsgiver . Han havde mere end 1 forsikring og få dg efter ulykke ringede forsikring ( efter de modtog papir ) at de havde godkendt sagen ,

Og en ny ringede fra forsikring. At jeg kunne få svie og smerte. Hvilket jeg fik til maks. Tror det var 55000 kr dengang i 07.
Plus jeg kunne få hjælp til medicin . Transport , genoptræning Mv .


Men de kom ikke fra samme afd. Selvom forsikringen er den samme .

Så jeg fik det hele . Pga den måde han skadevolder var forsikret på .

Tabt arbejdsfortjeneste . Svie smerte . Alr der kunne opretholde en tåelig tilværelse tror jeg hun kaldte det dengang .

Fik endda taxa kørsel fra SFO og hjem 3 dg i ugen. Betalt a forsikringen , da jeg en periode ikke kunne køre bil .

Tror det var ansvar forsikring den ene på skade volder . Og så den alm .han som arbejdsgiver skulle have .

Sidder selvfølgelig ikke og skriver det , hvis det ikke passer .

Men min sag var lidt speciel . Da jeg kom ud for en arbejdsulykke jeg lider under endnu . Hvor skade volder både var min arbejdsgiver og mand .

Forsikringen var virkelig god i den periode. Gjorde alt for os. Gav os krise hjælp via psykolog . Og hende kontakt personen ringede tit og spurgte hvordan det gik og om jeg manglede hjælp til noget .

Men tvivler på de udbetaler 12 mdr svie og smerte helt frivillig .

Stribe ftp

Lgkh62

Det skrev jeg jo også der var i min sag.

En skade volder .

Jeg fik svie og smerte indtil loftet som jeg mener var 12 mdr .

Der var en skadevolder til min ulykke , Min arbejds giver og mand ,

Og ja så er det sikkert derfor . Jeg fik det .

Men skriver det jo ikkr hvis det ikke passer

Stribe ftp

Sidst redigeret af Webmaster; 28-04-2016 kl. 14:37. Årsag: 2 Indlæg lige efter hinanden lagt sammen til 1
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2016, 10:17   #14
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Siger jo heller ikke at det du skriver ikke passer.

Men der er forskel på din og spørgers situation. Du havde en skadesforvolder som kunne afkræves erstatning efter erstatningsansvars loven.

Spørger er faldet og det vil normalt ikke kunne udløse svie og smerte, da der ikke er en direkte skadesforvolder med mindre nogen direkte har skubbet eller spændt ben for spørgeren - hvorfor dennes sag burde høre under arbejdsskadelovgivningen som ikke udløser erstatning for svie og smerte.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2016, 11:27   #15
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
gisne

ja det er sikkert sådan det er .

jeg vidste så ikke . indrømmet at ikke alle arbejdsskade ikke kunne få det .-

det tænker man jo ikke over . Jeg gjorde jo ikke noget for at få det , de sagde bare jeg ville kunne få det . Op til et vist beløb .

og ja helt generelt tror jeg ikke der er mange arbejdsulykker med skadevolder . Men det er ikke noget jeg ved - bare noget jeg tror . ¨

forsat god dag

stribe ftp .
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2016, 12:26   #16
lgkh62
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 08-02 2013
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 602
Styrke: 12
lgkh62 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af gisne Se meddelelser
Siger jo heller ikke at det du skriver ikke passer.

Men der er forskel på din og spørgers situation. Du havde en skadesforvolder som kunne afkræves erstatning efter erstatningsansvars loven.

Spørger er faldet og det vil normalt ikke kunne udløse svie og smerte, da der ikke er en direkte skadesforvolder med mindre nogen direkte har skubbet eller spændt ben for spørgeren - hvorfor dennes sag burde høre under arbejdsskadelovgivningen som ikke udløser erstatning for svie og smerte.
DET KOMMER AN PÅ HVORDAN AID's ULYKKE SKETE !
F.eks. Hvis man falder pga glat gulv hvor vand burde været tørret op eller en løs ledning som burde være installeret/monteret anderledes jf. arbejdsmiljøloven kan ArbejdsgIver være ansvarlig skadevolder, da arbejdet ikke er tilrettelagt korrekt.

Ovenstående er Arbejdsskader uden svie og smerte erstatning, men er også med ret til erstatning fra Erstatningsansvarsloven dvs. svie og smerteerstatning samt differencekrav (erstatnng for tabt løn)

Sidst redigeret af lgkh62; 28-04-2016 kl. 12:31.
lgkh62 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension