K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-04-2016, 19:16   #11
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du har accepteret forliget er der nok ikke mere at hente..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2016, 19:21   #12
AJT
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2012
Lokation: Varde
Indlæg: 17
Styrke: 13
AJT er ny på vejen
Øhm, nu har mit indlæg jo ikke handlet om hvordan og hvorfor med min arbejdsgiver, det vælger jeg at svare på fordi andre bringer det op

Det handler om kommunen og min sagsbehandler :-)
AJT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2016, 22:02   #13
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Hvis du ikke accepterer forliget, skal sagen trækkes gennem arbejdsretten.
Så vil din kommune og sagsbehandler blive udstillede/indstævnede, med det de har forbrudt sig med.
Derfor har det vægt, om der er mulighed for at få dem "dømt".

Jeg syntes, det er for billigt sluppet med et forlig, når det handler om at misbruge sin stilling.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2016, 05:42   #14
AJT
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2012
Lokation: Varde
Indlæg: 17
Styrke: 13
AJT er ny på vejen
Forliget er vedr. min arbejdsgiver, ikke kommunen, de to ting skal lige holdes adskilt :-)

Eftersigende kan min arbejdsgiver ikke klandres for at have ansat min socialrådgiver, selvom de var gjort opmærksom på det, man kan sige moralsk kan man måske klandre dem, men desværre er moral ikke noget de besidder

Det er kommunen der her kan klandres, og socialrådgiveren, der jo ved hvad det er hun gør og går indtil

Desuden "sviner" hun min undervisning gang på gang, kommer med hentydninger til hvad heste og elever kan, hvilket jo ikke gør det nemmere for mig at få arbejde i andre rideklubber, hvis sådanne rygter kommer rundt

Så der er jo mange steder, hvor hun træder over stregen, og hun vil da heller ikke hilse på mig, hvilket for mig emmer af dårlig samvittighed
AJT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2016, 06:57   #15
Fleks10
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2012
Indlæg: 216
Styrke: 12
Fleks10 er ny på vejen
Når jeg læser dit første indlæg forstår jeg det sådan at socialrådgiveren også har haft sin gang på rideskolen inden du blev sygemeldt.

Det er en meget uheldig situation at lige netop hun bliver ansat til at overtage dit job, og en interessekonflikt, som hun selv burde have set inden hun sagde ja.

Når det så er sagt, så tror jeg, at du sandsynligvis vil møde forståelse fra kommunen og en enighed fra dennes side omkring denne interessekonflikt, og at denne situation slet ikke burde være opstået.

MEN, jeg læser ikke dit indlæg som at socialrådgiveren har brugt informationer eller anden fortrolig viden i forbindelse med al dette. Hun bliver - så vidt jeg læser - først ansat da du bliver sygemeldt.

Men kommunen har "intet" med dette at gøre økonomisk. De kan naturligvis give hende en advarsel for upassende interessekonflikt, måske sågar fyre hende hvis deres personalepolitik har retningslinier der tilsiger dette, men glem alt om en økonomisk kompensation fra kommunen.

Jeg er helt enig i det meget uheldige i denne situation, men rideskolen og socialrådgiveren vil jo til enhver tid kunne sige, at med din sygemelding stod de akut og manglede en underviser, og at hun er dygtig og tilbød at hjælpe (eller lignende).

Det er socialrådgiverens privatliv - og igen et uheldigt sammenfald.

Hvad du hører hun "går og siger" kan du ikke bruge til så meget.
Fleks10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2016, 07:37   #16
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du kan kun bruge det til at få kommunen til at give dig en anden sagsbehandler, give hende en påtale osv. Kommunen er ikke økonomisk ansvarlig. Så du kan ikke få kompensation, men udelukkende klage over hendes opførsel. I og med der er indgået forlig, vil kommunen kunne hævde at du ikke har lidt økonomisk overlast, derfor har forliget også betydning i forhold til kommunen.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2016, 09:26   #17
AJT
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2012
Lokation: Varde
Indlæg: 17
Styrke: 13
AJT er ny på vejen
Lad os nærmere sige at min sygdom kom belejligt for nogen

Der er en fra bestyrelsen der gerne vil have socialrådgivereren ind som underviser, det har hun nævnt på bestyrelsesmøder, samt da jeg havde en fridag i oktober, der forslog hun Socialrådgiveren som vikar, og da jeg sagde jeg havde en anden, fik jeg bare af vide at hun havde tilbudt sig

Jeg har i alle årene selv fundet vikar når jeg har været syg, men måtte lige pludselig ikke denne gang, og da jeg ringer til formanden, som også er min kontaktperson, spørger han om hvem jeg har fået til at vikariere, og hertil svare jeg at jeg ikke har fundet nogen

Med sndre ord, hende fra bestyrelsen havde selv "lavet reglen", samt den regl ingen må tale til mig under sygdom

Så det virkereget som "aftalt spil"
AJT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2016, 10:01   #18
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Men uanset for uetisk og fordækt der har været - har kommunen stadig ingen erstatningspligt i en sådan sag.

Det er en bibeskæftigelse som intet har med jobcenteret at gøre, hun har ikke brugt personfølsomme oplysninger til at begunstige sig selv, men sine egen personlige kontakter som tilfældigvis er i samme netværk som dit.

Du får intet ud af kommunen end allerhøjest en næse til hende og en undskyldning til dig og jeg tror endda at du skal være heldig hvis det sker
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension