K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-04-2016, 15:08   #1
AJT
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2012
Lokation: Varde
Indlæg: 17
Styrke: 13
AJT er ny på vejen
Kan man søge økonomisk kompensation fra kommunen ??

Hej 😊


Jeg står i en meget træls situation

Jeg har mistet mit arbejde igennem flere år, fyret under sygdom, første gang jeg er sygemeldt mere end tre-fire dage, og det er lægen, ikke mig, der har valgt det

Jeg er/var ansat på et ridecenter, ergo har jeg en bestyrelse, altså mange mennesker som chefer, og der er en som igennem længere tid har gjort livet surt for mig, og vil have en anden ind, og det er ikke første gang hun gør dette

Nå men summasummarum er, at jeg er fyret og hende der har overtaget 90 procent af mit job, er selv samme person som er min socialrådgiver på kommunen !! Ja I læste rigtig

Hun er lige gået fra manden, og har haft hest ved svigermor, ca fjorten dage inden jeg bliver fyret, rykker hun den på ridecenteret, men øffer overfor noget, at det er dyrt når hun er vant til at stå ved svigermor, så dette bijob er jo en god indtjening

Ud over det, så "taller" hun jo lidt, og kommer med spydige kommentar om min undervisning, optrods af hun aldrig har set det, og det er både overfor bestyrelsesmedlemmer, forældre og elever (ved godt jeg ikke kan bruge det til noget, da det er ord mod ord)

Men først er kommunen meget afvisende overfor mig, og mener ikke her er et interesseproblem, men selv flere kollegaer i afdelingen mener det her er "uheldigt", og nu har hendes ledelse også vendt og vil gerne holde et møde

Jeg er jo af den holdning at hun har en stor del i jeg mister mit job, hvilket også mener, og hun har ikke overholdt flere regler, så jeg mener jo kommunen bør give mig økonomisk kompensation, for at miste et godt og velbetalt job, overtaget af min egen socialrådgiver

Men ved nogen her om lignende eller andre sager, hvor kommunen må bøde for deres fejl ??


Mvh
AJT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2016, 15:28   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Uheldig og behagelig situation, hvor din socialrådgiver har opført sig både proffesionelt og menneskeligt aldeles ukorrekt.

Men tror du skal påregne at skyde en hvid pil efter nogen som helst form for økonomisk kompentation. Kommunen er ikke erstatningspligtig for hendes handlinger i fritiden.

Det der kan ske er at hun får en tjenestelig næse og de etiske regler for at arbejde på jobcenteret bliver kridtet op. Måske du får en undskyldning, hvad du så skal bruge den til, da den jo hverken giver dig dit job tilbage eller får hende til at miste sit nye bijob

Men mere end det tror jeg ikke du skal regne med der sker
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2016, 15:43   #3
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
kontakt straks ! din fagforening som skal hjælpe dig i denne bizare situation, de må og skal hjælpe med at udrede om der er sket en uberettiget fyring.

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2016, 15:47   #4
AJT
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2012
Lokation: Varde
Indlæg: 17
Styrke: 13
AJT er ny på vejen
Jeg gør dem jo opmærksom på der er en interesse konflikt allerede inden jeg er fyret og inden hun er ansat, nemlig da hun vikariere for mig, men der havde hun jo allerede kommer til at sige hun skulle overtage, og det var der forskellige der fortalte videre

Så de havde jo mulighed for at stoppe det

Nu holder vi mødet, hvor jeg ikke forventer noget resultat, så går jeg videre til borgmester og byrådet, ja og medierne

Lokal rideklub der modtager ca en halv million i tilskud fra kommunen, fyrer fleksjobber under sygdom, mens socialrådgiver overtager jobbet, det er da en yndig sag

3F er indeover, desværre synes jeg ikke helt de er lige så skarpe som HK, er uddannet og har arbejdet med økonomi i flere år, og de hjalp mig bla. igennem fleksjob bevillingen

Arbejdsgiver, 3F og jeg har indgået et forlig, men et for svagt et i mine øjne, de mente ikke vi kunne bruge forskelsbehandlingsloven, som jeg mener vi kan

Men de er med på vi skal videre efter kommunen, men bliver bare lidt svage i hvad vi skal gøre, hvis man kan sige sådan
AJT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2016, 16:01   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Kommunen er som sagt ikke ansvarlig for hendes handlinger i fritiden, de kan give hende påtale whatever, men de kan ikke kompensere dig. Så skal du køre en sag direkte mod hende som person.

Det du skal gå efter er uberettiget fyring under sygdom, det er der du kan hente kompensation.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2016, 16:13   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Nu tænker jeg lidt i:
Har socialrådgiver udnyttet viden i sit erhverv som socialrådgiver, der har øget hendes chancer for at få stillingen?
Dvs har hun f.eks. været bekendt med dine problematikker på arbejdspladsen ift den person der vil af med dig, og udnyttet viden i den forbindelse, til selv at nuppe stillingen?

For hvis der er tale om ting fra hendes position som socialrådgiver, så er det vel ikke kun noget der er sket i hendes fritid.

Skal siges at jeg ikke har en kæmpe viden på området, så håber at en med mere viden på området, kan be-/afkræfte min teori
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2016, 22:32   #7
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Unhappy Er det en ordinær ansættelse

eller er det et fleksjob?

Hvis de fastholder deres opsigelse af dig, selvom hun bliver sat fra din bestilling, så er du ikke kommet et skridt videre.

Når de vælger at opsige dig p.g.a. sygdom må det jo være, fordi de ikke vurderer, at der er udsigt til, at du vender tilbage foreløbig.

De kan også dække sig ind under, at hun passer dit arbejde, mens du ikke selv kan gøre det og indtil de har fundet en anden.

Det er klart, at du føler dig forrådt af den kommunale medarbejder, som du burde have tillid til, men jeg tror desværre ikke der er så meget at stille op.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2016, 23:18   #8
AJT
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2012
Lokation: Varde
Indlæg: 17
Styrke: 13
AJT er ny på vejen
Jeg er fleksjobber, og ikke opsagt pga. sygdom, men under sygdom

Min opsigelse er usaglig, det har 3F meldt ud
AJT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2016, 22:24   #9
Kisser1
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2010
Indlæg: 200
Styrke: 15
Kisser1 er ny på vejen
Hvis 3F konstaterer at opsigelsen er usaglig, bliver det dyrt for rideskolen, som skal aflevere erstatning og bod for usaglig opsigelse.

Gad vide om du ville være tilfreds med dette job efterfølgende.
Kisser1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2016, 15:25   #10
AJT
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 13-02 2012
Lokation: Varde
Indlæg: 17
Styrke: 13
AJT er ny på vejen
Dyrt og dyrt, der er indgået et forlig, svarende til to måneders løn, det er ikke dyrt i mine øjne

Jeg har altid tidligere været medlem af HK, og jeg synes de er lidt mere klare i spytter og lidt hårdere end 3F har været, men det kan jo selvfølgelig være fordi ham de har sat på dagen ikke ved så meget om fleksjob, det nævnte han igår, ja jeg blev faktisk lidt rystet
AJT er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension