K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-04-2016, 15:55   #21
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gidlob Se meddelelser
Hejsa

Jeg er igang med at kigge på om jeg kan få alm. boligstøtte på min integrations ydelse.

Ud fra alle dine paragraffer og lov henvisninger, ser det jo desværre ud til at jeg ikke slipper uden om det
Uanset hvad, så skal muligheden for alm boligstøtte i hvert fald undersøges og gøres brug af, inden der kan blive snak om §34.
Der er en beregner på borger.dk, så prøv at se hvad den kommer frem til
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2016, 11:57   #22
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Prøv at søge boligstøtte på borger.dk. Det er føli frivilligt om man vil søge.

Det skal gøres før du søger et evt. §34 tillag.

PS Vil du søge boligstøtte via borger.dk, så obs, hvis du får det tildelt, gælder det fra måneden efter den måned, du søger i.

Derfor god ide at søge inden udgangen af april. Så vil du kunne modtage boligstøtten gældende fra 1. maj.

Der er andre regler, hvis du lige er flyttet ind.

Sidst redigeret af stampe; 27-04-2016 kl. 13:20.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2016, 13:39   #23
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Må jeg foreslå du bruger dine kræfter på at besvare partshøringen fyldestgørende først, gerne med advokathjælp.

Det du kan få i boligstøtte eller § 34 er peanuts i forhold til forskellen på KH og integrationsstøtte.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2016, 14:27   #24
gidlob
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2016
Indlæg: 55
Styrke: 9
gidlob er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Uanset hvad, så skal muligheden for alm boligstøtte i hvert fald undersøges og gøres brug af, inden der kan blive snak om §34.
Der er en beregner på borger.dk, så prøv at se hvad den kommer frem til
Jeg har søgt nu og kan da få lidt kan jeg se og lidt mere når jeg overgår til integrations ydelsen (hvis det ender med det)

Jeg er igang med at få lavet et svar på partshøringen bl.a. med et forsøg på at få udsat sagen, mens jeg får det undersøgt nærmere.
gidlob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2016, 15:37   #25
gidlob
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2016
Indlæg: 55
Styrke: 9
gidlob er ny på vejen
Så er der nyt i min integrations ydelses sag, kommunen skriver:

På*baggrund*af*dokumentationen*ses*det*,at*du*ved* ansøgningen*om*kontanthjælp*d. 25.02.16*har*arbejdstagerstatus*i*Danmark,*fordi*d u*har*arbejdet*i*mere*end*10*uger*og*er blevet*uforskyldt*ledig,*og*herved*kan*medregne*et *ophold*i*et*andet*EU-land*(Spanien).*Du har*dokumenteret,*at*du*har*opholdt*dig*i*Spanien* minimum*siden*30.06.2009*,*og*herved opfylder*du*opholdskravet*på*7*ud*af*8*år.

Du*er*derfor*ikke*omfattet*af*reglerne*for*integra tionsydelse,*og*vil*fortsætte*med*at*modtage kontanthjælp*efter*d.*01.07.16.

MEN, så skriver de nedenstående, hvad pokker går det ud på og hvad havner jeg så på når den tid er gået ?

Du*skal*også*være*opmærksom*på,*at*du*kun*bevarer* din*arbejdstagerstatus*i*6*måneder*fra d.*25.02.16,*idet*du*har*været*beskæftiget*i*mindr e*end*et*år.***
gidlob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2016, 15:46   #26
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Hvor mange uger har du arbejdet, efter du kom til danmark?
Og var det fuld tid eller?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2016, 16:51   #27
gidlob
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2016
Indlæg: 55
Styrke: 9
gidlob er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
Hvor mange uger har du arbejdet, efter du kom til danmark?
Og var det fuld tid eller?
Jeg arbejde i 4 måneder og det var på fuld tid ja
gidlob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2016, 16:53   #28
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Det ser ud som om det er korrekt efter loven: 900 danskere bliver tvunget på integrationsydelse
http://www.politiko.dk/nyheder/900-d...esse-dem-i-job
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2016, 16:58   #29
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gidlob Se meddelelser
Jeg arbejde i 4 måneder og det var på fuld tid ja
Vender lige med en med viden om emnet (mere end jeg) om de "må" det

Citat:
Oprindeligt indsendt af Strandpigen Se meddelelser
Det ser ud som om det er korrekt efter loven: 900 danskere bliver tvunget på integrationsydelse
http://www.politiko.dk/nyheder/900-d...esse-dem-i-job
Der er forskel på om man har opholdt sig i et EU land, og arbejdet efter man kom til danmark, eller om man ikke har.
Der er nemlig en undtagelse hvis man har opholdt sig i et andet EU land
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2016, 17:54   #30
gidlob
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2016
Indlæg: 55
Styrke: 9
gidlob er ny på vejen
Jeg blev jo kontaktet af kommunen, med at de ville sende mig på integrationsydelse fra 1 Juli på grund af at jeg havde opholdt mig i udlandet de seneste 10 år og dermed ikke havde boet i Danmark de seneste 7 ud af 8 år.

Så de bad mig om en masse papirer, beviser på at jeg havde boet i et EU land og en hulens masse andre papirer og dermed ændrede de så "dommen" og indrømmede at jeg ikke kunne puttes ind under den paragraf.

Nu ved jeg så ikke rigtig hvad de mener med det sidste MEN de skriver med de 6 måneder, men kan da ikke forestille mig at de kan sende mig på integrations ydelse alligevel, men man skal aldrig sige aldrig.

Du får lige hele brevet fra dem her

Du*er*d.*18.04.16*blevet*partshørt*i*forbindelse*m ed,*at*vi*påtænkte*at*nedsætte*dig*til integrationsydelse*pr.*01.07.16.
Du*har*henholdvis*d.*03.*og*d.*09.05.16*indsendt*d okumentation*i*form*af ansættelseskontrakter,*lønsedler,*posteringsoversi gter,*opholdstilladelse*i*Spanien*og*bevis for*bestået*prøve*i*dansk*i*forbindelse*med*folkes kolens*afgangseksamen.
På*baggrund*af*dokumentationen*ses*det*,at*du*ved* ansøgningen*om*kontanthjælp*d. 25.02.16*har*arbejdstagerstatus*i*Danmark,*fordi*d u*har*arbejdet*i*mere*end*10*uger*og*er blevet*uforskyldt*ledig,*og*herved*kan*medregne*et *ophold*i*et*andet*EU-land*(Spanien).*Du har*dokumenteret,*at*du*har*opholdt*dig*i*Spanien* minimum*siden*30.06.2009*,*og*herved opfylder*du*opholdskravet*på*7*ud*af*8*år.
Du*er*derfor*ikke*omfattet*af*reglerne*for*integra tionsydelse,*og*vil*fortsætte*med*at*modtage kontanthjælp*efter*d.*01.07.16.
Dog*skal*du*være*opmærksom*på*at*rejser*og*ophold* uden*for*Riget*(Danmark,*Grønland*og Færøerne)*i*en*periode*på*mere*end*2*kalendermåned er*pr.*år*og/eller*en*periode*på*1 sammenhængende*år,*vil*blive*talt*med*i*beregninge n*om*ophold*i*7*ud*af*8*år.
Du*skal*også*være*opmærksom*på,*at*du*kun*bevarer* din*arbejdstagerstatus*i*6*måneder*fra d.*25.02.16,*idet*du*har*været*beskæftiget*i*mindr e*end*et*år.***

§*11.*Kommunen*yder*hjælp*i*form*af*integrationsyd else,*uddannelseshjælp,*kontanthjælp, §*11.*Kommunen*yder*hjælp*i*form*af*integrationsyd else,*uddannelseshjælp,*kontanthjælp, tilbud*efter*lov*om*en*aktiv*beskæftigelsesindsats *og*tilbud*i*medfør*af*integrationsprogrammet efter*integrationsloven. ****Stk.*2.Det*er*en*betingelse*for*at*få*hjælpen,
1)*at*ansøgeren*har*været*ude*for*ændringer*i*sine *forhold,*f.eks.*i*form*af*sygdom, arbejdsløshed*eller*samlivsophør, 2)*at*ændringerne*bevirker,*at*ansøgeren*ikke*har* mulighed*for*at*skaffe*det*nødvendige*til*sin egen*eller*familiens*forsørgelse,*og
43791598
3)*at*behovet*ikke*kan*dækkes*gennem*andre*ydelser .
***Stk.*3.*Retten*til*uddannelseshjælp*eller*konta nthjælp*er*tillige*betinget*af,*at*personen lovligt*har*opholdt*sig*her*i*riget*i*sammenlagt*7 *år*inden*for*de*seneste*8*år,*jf.*dog*stk.*4.*I beregningen*af*opholdstiden*efter*1.*pkt.*indgår*p erioder,*hvor*personen*har*haft folkeregisteradresse*her*i*riget,*medmindre*særlig e*grunde*fører*til*et*andet*resultat.*Ophold*i udlandet*i*perioder*på*sammenlagt*højst*2*måneder* pr.*kalenderår*i*forbindelse*med*ferie, studierejser,*tjeneste-*og*forretningsrejser*m.v.*ligestilles*med*ophold* her*i*riget,*hvis*personen har*beholdt*sin*bopæl*her*i*riget.*Ophold*i*udland et*på*militær*mission*for*den*danske*stat under*instruktion*af*forsvaret*ligestilles*med*oph old*her*i*riget.*Det*samme*gælder*ophold*i udlandet,*hvor*personen*af*den*danske*stat*er*stil let*til*rådighed*for*militær*mission*under instruktion*af*udenlandsk*eller*international*mynd ighed. ***Stk.*4.*Kravet*om,*at*personen*skal*have*ophold t*sig*lovligt*her*i*riget*i*sammenlagt*7*år inden*for*de*seneste*8*år,*gælder*ikke*for*EU-/EØS-borgere,*i*det*omfang*disse*efter*EUretten*er*bere ttigede*til*hjælpen. ***Stk.*5.*Kommunen*træffer*afgørelse*om*retten*ti l*integrationsydelse,*uddannelseshjælp eller*kontanthjælp.*Personen*har*pligt*til*at*bidr age*med*oplysninger,*der*er*nødvendige*for*at afgøre,*hvilken*hjælp*personen*er*berettiget*til.* Kan*personen*ikke*dokumentere,*at opholdskravet*i*stk.*3*er*opfyldt,*yder*kommunen*i ntegrationsydelse
gidlob er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:19.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension