K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2015, 11:01   #1
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Digital Post

Håber det er ok at spørge her - Hvordan finder man ud af om man har Digital post?

jeg ved jeg har E BOX men det andet er jeg i trivel om
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2015, 11:33   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
E boks og digital post er det samme.

Digital post modtages både i eboks og hvis man locker ind via borger.dk
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2015, 11:43   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
tak for svar
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2015, 12:03   #4
Ms_MoneyPenny
Føler sig hjemme på K10
 
Ms_MoneyPennys avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2014
Alder: 47
Indlæg: 44
Styrke: 10
Ms_MoneyPenny er ny på vejen
C.L.E.O
Du skal dog sikre dig, hvis du normalt bruger Eboks, at du har vinget af, at det offentlige kan sende til dig.

Du kan så efterfølgende opsætte den digitale postkasse til, at du modtager en SMS eller mail, når der er post fra Det Offentlige.
Ms_MoneyPenny er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2015, 17:39   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man kan også oprette sig på www.borger.dk med digital post...

Der kan man "vinge af" at man vil have al mail fra e-boks.dk over til sin mailboks hos www.borger.dk

Efterfølgende behøver man kun logge ind hos borger.dk
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2015, 18:00   #6
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Nogen der ved hvorfor der er to postkasser, altså både e-boks og Digital-post på borger-dk, når det kun er nødvendigt med en?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2015, 18:19   #7
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der er skam ikke ikke kun 2 løsninger....

Feks har Rudersdal kommune sin helt egen løsning....http://www.rudersdal.dk/Kommunen/Om_...kker_post.aspx

Der kan de sende sikker mails og man kan modtage digital mails der...

Her er lidt om den historie http://www.version2.dk/artikel/digit...-kommune-54065

Det koster kommunerne en del penge at benytte digital post...så derfor har Rudersdal kommune valgt en gratis løsning og faktisk en bedre løsning...af økonomistyrelsen som man kan se her http://www.version2.dk/artikel/ankla...it-ordre-13931

Du kan se her hvad forskellen er

Citat:
Hvad er forskellen på Borger.dk og e-boks?
Den digitale postkasse på borger.dk og e-Boks supplerer hinanden. Digital post fra det offentlige er synligt via begge kanaler. Det er op til dig, hvor du vil læse din post.

E-Boks er en postkasse på internettet, hvor borgere og virksomheder kan modtage digitale dokumenter fra en række private virksomheder (fx forsikrings- og elselskaber) og fra en lang række offentlige myndigheder. Den digitale postkasse på borger.dk tilbyder borgeren flere muligheder med digital post og supplerer dermed e-Boks. Ved at tilmelde dig digital post på borger.dk kan du:

Har du en e-boks, kan du med et enkelt klik i den nye digitale postkasse sikre dig, at du også kan se indholdet fra din e-boks i den digitale postkasse. Så får du samlet din post fra både offentlige myndigheder og private virksomheder ét sted.

Kilde:http://www.hillerod.dk/da/ForBorgere/Digital_Post.aspx
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2015, 23:23   #8
pif
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-10 2010
Indlæg: 283
Styrke: 14
pif er ny på vejen
Jeg får både mail og SMS når der kommer noget i E-boks.
Jeg har sat "V" inde i systemet et sted.

Jeg har også en "App" så jeg får det hele lige ind på telefonen og kan have diverse dokumenter med mig når jeg er hjemmefra.

Jeg ELSKER simpelthen elektronisk post, og synes at dem der har valgt det fra, fordi de ikke tror de kan finde ud af det, snyder sig selv ganske voldsomt.
Det system er simpelthen så let at bruge.
pif er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-01-2015, 00:02   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det gode ved den App er at man ikke behøver logge ind hele tiden da den huske en..

Jeg er også glad for det....ville bare ønske at kommunerne var klar til det....og kunne modtage i samme stil som de kan sende...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2016, 17:44   #10
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Digital post. Lovforslag om begrænsninger om hvor meget borgerens post må fylde.

http://www.ft.dk/samling/20151/lovfo...l136/index.htm

Lovforslaget fremsættes i øvrigt på baggrund af Folketingets ombudsmands udtalelse af 2. maj 2015 om modtagelseskapaciteten i Digital Post. Ombudsmanden konkluderer, at der ikke i den gældende lov er nogen begrænsning af borgeres og virksomheders ret til at anvende Digital Post i deres kommunikation med offentlige afsendere, for så vidt angår størrelsen på filer og antallet af filer, der kan sendes pr. meddelelse.

Meeeen,...........

Høringssvar fra Ankestyrelsen & Ældresagen

Læse side 21 & 25.

http://www.ft.dk/samling/20151/lovfo.../1/1610522.pdf


PH

Vi skal tvinges til at bruge digital post med det offentlige. Fair nok.

Men at begrænse, hvor meget vi må skrive til det offentlige samtidig med at det offentlige kan skrive flere gange så meget som borgeren, viser jo bare denne regerings tankemåde.

Hilsen Peter

Lovforslaget fundet af MistyMiss som har læst alt igennem til glæde for os andre.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension