K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-04-2016, 01:19   #1
NIP
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2015
Indlæg: 1
Styrke: 0
NIP er ny på vejen
Fleksjob op i timer

Jeg er lige som den fortvivlede pige, også interesseret i at høre lidt mere om muligheden for at arbejde udover 18,5 tm ugt. Pt arbejder jeg 18 tm ugentlig, 3 dage a 6 timer, med en arbejdsevne på 15,5 time ugt. Kunne godt tænke mig at prøve 4 dage om ugen 24 timer, med en arbejdsevne på 22 timer. Men ved ikke rigtigt om jeg tør, hvis kommunen fjerner min fleksordning, hvis det viser sig, at jeg kan magte 24 tm ugt. Det ville være en kæmpe indtægtsnedgang, hvis jeg alene skal leve for en løn på 22 timer ugt. I forvejen gik jeg betragtelig ned i indtægt, da jeg gik fra en normal løn før jeg blev syg til fleksordningen. Æv, det er nedern at blive syg i vores samfund, men vi er da endnu ikke blevet fulgt ud på gaden og skudt :-)

ps. Jeg har også læst i min kommunes lokalsprøjte, at Jobcenteret søgte arbejde til folk på fleksjob fra 16-22 timer ugentlig.

Sidst redigeret af NIP; 29-04-2016 kl. 01:22.
NIP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2016, 09:38   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
"Beskæftigelsesminister, Mette Frederiksen, lovede Folketinget i forbindelse med vedtagelsen af fleksjob- og førtidspensionsreformen, at det ikke ville blive sværere at få tilkendt fleksjob. Reformen skulle være med til at sikre, at personer med en nedsat arbejdsevne, men som stadig er i stand til at arbejde op til 25 timer ugentligt, også kan tilkendes fleksjob.

Ankestyrelsens formulering i sin afgørelse betyder, at personer med en nedsat arbejdsevne ikke må være i stand til at arbejde mere end 18,5 timer ugentlig for at være berettiget til fleksjob. Det er en klar stramning af kravene for tilkendelsen af fleksjob, der medfører, at færre personer med nedsat arbejdsevne vil blive tilkendt fleksjob, selvom de egentlig er berettiget hertil ifølge loven.

Ankestyrelsens principafgørelse er således i strid med både hidtidig praksis og loven, herunder formålet med reformen."

http://www.elmer-adv.dk/ankestyrelse...-lovgivningen/
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2016, 10:02   #3
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MistyMiss Se meddelelser
"Beskæftigelsesminister, Mette Frederiksen, lovede Folketinget i forbindelse med vedtagelsen af fleksjob- og førtidspensionsreformen, at det ikke ville blive sværere at få tilkendt fleksjob. Reformen skulle være med til at sikre, at personer med en nedsat arbejdsevne, men som stadig er i stand til at arbejde op til 25 timer ugentligt, også kan tilkendes fleksjob.

Ankestyrelsens formulering i sin afgørelse betyder, at personer med en nedsat arbejdsevne ikke må være i stand til at arbejde mere end 18,5 timer ugentlig for at være berettiget til fleksjob. Det er en klar stramning af kravene for tilkendelsen af fleksjob, der medfører, at færre personer med nedsat arbejdsevne vil blive tilkendt fleksjob, selvom de egentlig er berettiget hertil ifølge loven.

Ankestyrelsens principafgørelse er således i strid med både hidtidig praksis og loven, herunder formålet med reformen."

http://www.elmer-adv.dk/ankestyrelse...-lovgivningen/
Ankestyrelsen har trukket det med de 18,5 timer tilbage. Se note 1 nederst i Principafgørelse 6-14 https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=161750

Den afgørelse der henvises til i note1 er N-11-06 https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=155034 , hvor det så kommer til at handle om hvor stor en andel af fleksjobberen indtægt der skal dækkes af kommunen.

Hvordan det skal forstås kan diskuteres.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2016, 20:18   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tja de bruger stadig udregningen af arbejdsevnen efter den gældende N-11-06 hvori der står..

Citat:
Ved vurdering af arbejdsevnen indgik både antallet af arbejdstimer og arbejdspræstationen, og vurderingen skulle ses i lyset af, at løntilskuddet ikke kunne udgøre mindre end halvdelen.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=155034

Dette betyder egentlig nøjagtig det samme som at man SKAL have en nedsættelse af ens arbejdsevne på de 50 % i effektive timer...

Man kan så spørge om hvorfor i alverden man stadig bruger nogle tilskud som man ikke længere brugere....altså medmindre det er til dem som er på den gamle ordning...

Men alle dem på den nye ordning...ja de kan jo ikke længere få disse tilskud...og derfor bør man selvfølgelig heller ikke bruge dem til at udregne hvor meget nedsættelse man skal have i sin arbejdsevne...

Det er simpelthen bare ikke noget de har tænkt på....vil jeg tro...eller også er det nøje indtænkt....for at holde på den 50 % grænse...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2016, 20:23   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Tja de bruger stadig udregningen af arbejdsevnen efter den gældende N-11-06 hvori der står..



Kilde: https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=155034

Dette betyder egentlig nøjagtig det samme som at man SKAL have en nedsættelse af ens arbejdsevne på de 50 % i effektive timer...

Man kan så spørge om hvorfor i alverden man stadig bruger nogle tilskud som man ikke længere brugere....altså medmindre det er til dem som er på den gamle ordning...

Men alle dem på den nye ordning...ja de kan jo ikke længere få disse tilskud...og derfor bør man selvfølgelig heller ikke bruge dem til at udregne hvor meget nedsættelse man skal have i sin arbejdsevne...

Det er simpelthen bare ikke noget de har tænkt på....vil jeg tro...eller også er det nøje indtænkt....for at holde på den 50 % grænse...
Jeg har tænkt, at det må betyder at fleksløntilskuddet skal være højere end lønnen. Da de nu hænger det på beløbet og ikke timerne.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension