K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2016, 16:59   #1
peterp
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2015
Indlæg: 9
Styrke: 0
peterp er ny på vejen
Flexjob og statsborgerskab.

Hej alle,

Jeg har opholdt mig i Danmark i 7 år, og jeg har fået bevilget felxjob for to år siden. Inden jeg blev visteret til flexjob, havde jeg været sygmeld i 2 år, som følge af en bil ulykke. Kan jeg i dette tilfælde få et Dansk statsborgerskab? Er der nogen, der kan være så venlige at kaste lys over dette?

På forhånd tak.

Med venlig hilsen,
peterp
peterp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2016, 17:39   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Uha...statsborgerskab....det er godt nok ikke noget vi sådan ellers beskæftiger os så meget med herinde...

Der kan selvfølgelig altid være en anden som har været i den situation som måske kan svare dig...

Uden at vide særligt meget om det....så mener jeg at der er noget med at hvis man har modtaget offentlige ydelser...inden for de sidste 5 år ja så udelukker det en fra statsborgerskab...

Man skal desuden have boet her i 8 eller 9 år...

Men du kan se kravene her http://uibm.dk/arbejdsomrader/statsb...-1/betingelser

Og her på borger.dk https://www.borger.dk/Sider/Krav-til...tsborgere.aspx
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2016, 20:30   #3
peterp
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2015
Indlæg: 9
Styrke: 0
peterp er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser

Uden at vide særligt meget om det....så mener jeg at der er noget med at hvis man har modtaget offentlige ydelser...inden for de sidste 5 år ja så udelukker det en fra statsborgerskab...
Tak for dit input Webmaster.

Der står nemlig på borger.dk under økonomi:

''Ansøgeren skal desuden være i stand til at sørge for sig selv, dvs. ikke modtage økonomisk hjælp fra det offentlige, som fx kontanthjælp eller lignende. Ansøgere, der modtager fx SU eller folkepension, er dog ikke afskåret for at få statsborgerskab.''

Hvordan tolker staten flexjob ordningen. Skulle det ikke være på lige fod som folkepension.
Har du nogen ide om, hvem jeg skal henvende mig til, for at få oplysninger omkring dette?
peterp er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2016, 22:21   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Ring til det sted der tager sig af ansøgninger om Dansk Statsborgerskab.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2016, 14:36   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Kontakt/ring evt til Udlændinge-, Integrations- og Boligministeriets http://uibm.dk/kontakt som er dem der burde kende alle disse regler...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2016, 00:04   #6
peterp
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2015
Indlæg: 9
Styrke: 0
peterp er ny på vejen
Tak for jeres svar.
peterp er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension