K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-04-2016, 21:26   #1
Hec
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2015
Indlæg: 22
Styrke: 9
Hec er ny på vejen
ledighedsydelse

hej alle, jeg har modtaget min første ledighedsydelse i denne mdr. jeg blev visiteret til fleksjob for en mdr siden.

Jeg kommer fra sygedagpenge, som jeg fik forlænget i september 2015. Min sagsbehandler sagde jeg ville modtage den høje sats på baggrund af jeg fik sygedagpenge inden min visitering.
Men jeg fik idag lønseddel med højeste KH niveau. Hvordan er lovgivningen på dette felt? jeg troede jo at jeg ville modtage den høje sats fordi jeg kommer med sygedagpengene. men fordi SP udløb i sept så mente de ikke jeg skulle have mere end KH.

kommunen blev selv i tvivl da jeg kontaktede dem i dag.

god aften

/Hec
Hec er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2016, 22:18   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Hvis dine sygedagpenge blev forlænget i september og du var på sygedagpenge ved overgangen til ledighedsydelse, så skal du have den højeste sats.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2016, 14:32   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Henvis dem evt til beskæftigelsesministeriets hjemmeside om takster for ledighedsydelse http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...%20satsen.aspx

Hvis du modtog eller var berettiget til sygedagpenge da du overgik til ledighedsydelse ja så skal du selvfølgelig have den højeste sats.....lige som de skriver på beskæftigelsesministeriets hjemmeside
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2016, 14:42   #4
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Fra Lov om aktiv socialpolitik

Citat:
§ 74 a. Personer, der er visiteret til et fleksjob efter kapitel 13 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, har ret til ledighedsydelse, indtil de ansættes i et fleksjob.

Stk. 2. Ledighedsydelsen udgør 89 pct. af arbejdsløshedsdagpengenes højeste beløb, jf. § 47 i lov om arbejdsløshedsforsikring m.v., hvis personen på tidspunktet for visitationen til fleksjob

1) ville være berettiget til at modtage dagpenge efter lov om sygedagpenge eller lov om ret til orlov og dagpenge ved barsel,

2) modtager sygedagpenge,

3) deltager i revalidering efter en »Min Plan« efter § 27 og § 28, stk. 2, i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats eller

4) modtager ledighedsydelse efter ansættelse i ustøttet beskæftigelse.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2016, 16:25   #5
Hec
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2015
Indlæg: 22
Styrke: 9
Hec er ny på vejen
Tak for svar. Det er rigtigt med sygedagpengene giver højeste sats. Sagsbehandler mente bare at jeg var faldet for de 22uger forlængst og derfor ikke berettiget til højeste sats.
Så fik at vide jeg får ændret det og godt jeg var vågen.
Hec er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2016, 17:28   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det var jo en del penge du ville gå glip af hvis du ikke var vågen...

Det viser bare at man aldrig skal tage deres ord for gode varer men altid selv være vågen over for det der bliver sagt..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension