K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-04-2016, 11:54   #1
Niller2015
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2015
Indlæg: 6
Styrke: 0
Niller2015 er ny på vejen
Besparelser på førtidspension til efteråret 2016 - Er det et rygte?

Hej.

Jeg læste i en eller anden artikel om "mini-flexjob" i en kommentartråd derunder, at en påstod, at regeringen til efteråret 2016 havde planer om at skære 4000 kr i førtidspensionen. Og, forleden var der en af mine bekendte, der påstod at have læst det samme. Men er det fup eller fakta? Jeg har prøvet at lede rundt omkring på nettet, da jeg har fået det rigtigt skidt efter at have hørt det, men kan ikke finde noget om det.

Jeg ved godt at Neergaard Larsen da han var direktør for DA i april sidste år kom med et forslag om at skære i førtidspension, men det er også alt jeg kan finde om den sag.

Nogen der ved noget om der skulle være nye planer om dette til efteråret?
Niller2015 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2016, 12:16   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Niller2015 Se meddelelser
Hej.

Jeg læste i en eller anden artikel om "mini-flexjob" i en kommentartråd derunder, at en påstod, at regeringen til efteråret 2016 havde planer om at skære 4000 kr i førtidspensionen. Og, forleden var der en af mine bekendte, der påstod at have læst det samme. Men er det fup eller fakta? Jeg har prøvet at lede rundt omkring på nettet, da jeg har fået det rigtigt skidt efter at have hørt det, men kan ikke finde noget om det.

Jeg ved godt at Neergaard Larsen da han var direktør for DA i april sidste år kom med et forslag om at skære i førtidspension, men det er også alt jeg kan finde om den sag.

Nogen der ved noget om der skulle være nye planer om dette til efteråret?
Hvis det var rigtigt var der nok andet end dig der havde hørt om det.
Den slags foregår med sikkerhed IKKE i stilhed.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2016, 16:10   #3
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Det er med stor sandsynlighed denne artikel der omtales:
http://www.business.dk/arbejdsmarked...korte-fleksjob

Men som Kageøre skriver, så havde vi nok hørt om det, hvis det var planen
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2016, 16:17   #4
Flex64
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 28-06 2015
Indlæg: 3
Styrke: 0
Flex64 er ny på vejen
Det eneste der er i det er, at DA (igen) har nogle våde drømme om at skære i overførselsindkomsterne. Intet nyt i det. Førtidspension og fleksjob er forligsstof, så hvis der skal ændres i det skal forligskredsen (som også omfatter Socialdemokraterne) være enige om det. Hvis regeringen alligevel insisterer, kan de opsige forliget med virkning fra efter et nyvalg. Så derfor tror jeg ikke der er nogen grund til panik
Flex64 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2016, 18:07   #5
jonah
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2011
Indlæg: 50
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
jonah er ny på vejen
Besparelser på førtidspension til efteråret

Den er god nok,det var noget Jacob Jensen sagde i forrige uge i Jyllandsposten
eller Berlingske,kan ikke huske vilken,men man vil finde besparelser på Pension eller SU området,men der stod ikke hvor meget.
jonah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2016, 18:58   #6
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af jonah Se meddelelser
Den er god nok,det var noget Jacob Jensen sagde i forrige uge i Jyllandsposten
eller Berlingske,kan ikke huske vilken,men man vil finde besparelser på Pension eller SU området,men der stod ikke hvor meget.
Du er sikker på at pensionsområdet ikke har været boligydelsen, som de jo vil tage op igen?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2016, 19:22   #7
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Inden vi alle samme går helt i selvsving og panik, så læs lige den artikel her , gætter på at det kan være den der henvises til.............

http://finans.dk/live/opinion/ECE857...et/?ctxref=ext

det eneste jacob jensen med sikkerhed nævner om pensioner er om der skal kigges på pensionsalderen, der står intet om førtidspensionsområdet, .

...............os som er førtidspensionister har rigeligt med problemer, og har ikke brug for flere bekymringer end vi i forvejen har, så så længe der intet konkret er i støbeskeen, så tror jeg altså vi skal tage det roligt.

vh og god aften til jer der læser med
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2016, 08:26   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Dansk Arbejdsgiverforening kommer med et forslag om opgør med med overførselsindkomster, der vil koste syge, arbejdsløse og førtidspensionister op til 4.500 kroner om måneden. Venstre, konservative og Liberal Alliance byder forslaget velkomment.

http://modkraft.dk/artikel/arbejdsgi...nsionister-ned

Det er denne historie fra April SIDSTE ÅR!, der jævnligt får nyt liv i div debatfora.
Der er ALTID én der ''lige'' har hørt, at førtidspensionister nu vil miste 4000 kr om måneden til efteråret, og folk skændes lige så jævnligt over, hvem der sagde hvad - sidste uge, ligesom rigtig mange også har læst i en avis (ingen husker hvilken), at flere har udtalt nøjagtigt det samme - også sidste uge.

Der er INGEN der vil tage 4000 kr fra førtidspensionisterne. Der er INGEN der har udtalt at de vil tage 4000 kr fra førtidspensionisterne.

Det eneste på den bolgade, er Dansk arbejdsgiverforenings gamle bud på, hvordan systemet også kunne se ud. Men det blev vægtet og fundet urimeligt.

Så ingen grund til panik.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension