K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-03-2012, 21:54   #31
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Du kunne også søge fleksjob på det foreliggende... Det vil sige, de skal afgøre, om du kan få fleksjob efter alt det de har i sagen.

Det er dog ikke dine diagnoser, de skal se på, men din arbejdsevne som helhed....

Du nævner, du har kunnet arbejde f.eks. 4 timer pr. dag. Det kunne være at et fleksjob til ca. 20 timer var en mulighed. Men det skal være sådan, at behandlingsmuligheder er udtømte.

Man kan godt prøve at søge fleksjob på det foreliggende, hvis man synes sagen er trukket i langdrag, og at alt er afprøvet osv... også behandling. Og det vil også være en god idé, at f.eks. ressourceprofilen (udarbejdet sammen med sagsbehandler) er opdateret...
Ressourceprofil = arbejdsevnemetoden.... : http://www.k10.dk/index.php?pageid=arbejdsevnebegrebet

Nu skriver du, at du har anket din sygedagpengesag, så her kan du måske også lige vente til, du har fået afgørelsen på den sag og se, hvad den så siger - om du skulle forlænges eller ej... osv. osv..

Sidst redigeret af curls; 11-03-2012 kl. 21:57.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2012, 22:06   #32
MortenBE
Ved at vænne sig til K10
 
MortenBEs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2009
Lokation: Slagelse
Alder: 38
Indlæg: 20
Styrke: 15
MortenBE er ny på vejen
Jeg har ikke nogen ressourceprofil, for det er der ikke nogen sagsbehandlere som der har været interesseret i at gøre desværre.

Mht. ankesagen omkring sygedagpengene, var faktisk en underlig måde at jeg fandt ud af det på, det fik jeg at vide fra min nuværende sagsbehandler på vores første møde - havde ingen breve fået om at den sag var startet.

Men ellers det med fleks job på det foreliggende ville jeg huske !
__________________
Citat fra Jim Carrey i filmen "The Truman Show":
Good morning! Oh, in case I don't see 'ya...Good afternoon, good evening and goodnight!
MortenBE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2012, 22:53   #33
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MortenBE Se meddelelser
#22 / Tassi

Det er meget venligt af dig og informere mig om dette, da jeg ikke var klar over det.
Og specielt ikke det med AS ikke kan behandles.

Men den psykolog som har stillet min AS diagnose, har skrevet en 2½ sider lang notat omkring hans vurdering, og kan nu ikke huske om hvordan han har formuleret lige præcist den diagnose.

Men jeg ville i hvert fald fortælle det til mine forældre, sådan at vi kan omformulere budskabet.

Rigtigt mange takker.
Lyder som om du har brug for at sætte dig mere ind i hvad AS er for en størrelse
Du skal ikke forvente at sagsbehandler/lægekonsulent har den fornødne viden, og du kan derfor risikere at møde påstande/krav som går direkte mod din AS. Du er derfor nødt til at tage sagen i egen hånd, så at sige. Oplys dig selv, så du kan beskytte dig selv, sige fra, og modargumentere

Aspergers syndrom er en udviklingsforstyrrelse, hvor grundstenen lægges i fostrets 30. uge. Autister (som AS'ere jo er) har en anderledes myelinproduktion (påvirker signalerne der sendes mellem neuronerne). Om det er hele forklaringen, eller kun en delvis, ved videnskaben ikke nok om endnu. Hvorom alting er, så snakker vi om et grundelement i vores byggesten der er anderledes, og som påvirker den måde vi opfatter verden på, vores sanser, vores sociale evner mm.
Autisme er IKKE en personlighedsforstyrrelse, ikke en sygdom, ej heller en psykisk lidelse - som dannes senere i livet, og som der kan medicineres. Man kan IKKE medicinere mod autisme. Autisme er et handicap man er født med. En anderledeshed der ikke kan ændres.
Man kan så lære at kompensere for sine begrænsninger, lære strategier, så man feks bliver bedre til at begå sig i det sociale rum, og bedre kan beskytte sig mod sanseforstyrrelser. Men man kan ikke fjerne problemet. Kun lære at leve med det

Folk med AS er mere stressbare end de Neurotypiske (ikke-autister), og udvikler nemmere angst og depression. Fordi vi konstant er på overarbejde med at navigere rundt i en verden der på mange måder provokerer os forkert. Medicin kan godt bedøve disse symptomer, men kan ikke helbrede. Fordi angst og depression opstår af provokationerne - som man får pga sin AS. Man er derfor nødt til at lære at forstå og håndtere sin AS så man kan undgå de provokationer der udløser angst og depression

Du er født med AS, og du vil dø med AS. Din opgave nu er at blive gode venner med den, forstå den, og behandle den konstruktivt, så du ikke bliver ædt op af provokationerne, men udnytter alle de gaver der også følger med AS - for der er lige så mange gaver som der er begrænsninger
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2012, 16:38   #34
MortenBE
Ved at vænne sig til K10
 
MortenBEs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2009
Lokation: Slagelse
Alder: 38
Indlæg: 20
Styrke: 15
MortenBE er ny på vejen
Jeg fik at vide i dag fra min Socialrådgiver, at de afventer svar fra sagsbehandleren om hvordan hun ville reagere ud fra at min psykolog nr. 2 har sendt hans vurdering, hvor der i vurderingen står omkring at jeg har AS og ADD, og det er formuleret på sådan en måde at det er et handicap, og ikke noget som kan medicineres væk.

Så vi afventer om hvad hun vælger at gøre.
__________________
Citat fra Jim Carrey i filmen "The Truman Show":
Good morning! Oh, in case I don't see 'ya...Good afternoon, good evening and goodnight!
MortenBE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-03-2012, 18:36   #35
MortenBE
Ved at vænne sig til K10
 
MortenBEs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2009
Lokation: Slagelse
Alder: 38
Indlæg: 20
Styrke: 15
MortenBE er ny på vejen
Der er kommet en ny drejning i sagen.

Min socialrådgiver på distrikspsykiatrien syntes ikke at jeg skal søge om førtidspension for at presse min sagsbehandler om at tage stilling til min dag, fordi at jeg er i aktivering, og kan komme ud i praktik som er med henblik på arbejds prøvning, også se om hvad jeg kan og ikke kan.

Det underlige er at på aktiveringen bliver vi alle "truet" med at hvis vi ikke finder en praktik plads snarest muligt, bliver vi sendt ud i noget "citykorps" hvor vi skal gøre gaderne rene i byen, eller kører ud til diverse kommune kontorer og smide gamle ting ud på lossepladsen eller sådan noget ligne.
Men min socialrådgiver siger at dette gælder ikke mig pga. min sagsbehandler siger det - men på aktiveringen siger de, det også gælder mig.

Jeg ved ikke helt om hvad jeg skal, om jeg skal "finde" mig i det her, og komme ud i praktik som er erhvervs praktik ligesom folkeskolen og håbe på at det bliver til arbejds prøvning, eller stadigvæk søge førtidspension selvom at min socialrådgiver siger jeg ikke skal.
__________________
Citat fra Jim Carrey i filmen "The Truman Show":
Good morning! Oh, in case I don't see 'ya...Good afternoon, good evening and goodnight!
MortenBE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-03-2012, 00:38   #36
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
har ikke så meget at tilføje - der er kommet rigtig mange gode råd allerede...

Men det er rigtigt godt hvis du hurtigst muligt tager fat på at lave dagbog over døgnets 24 timer - hvordan du har det, hvordan har du sovet, hvad stresser dig, hvad påvirker dig både positivt og negativt osv. Det vil du kunne bruge iforhold til en ny praktik/arbejsprøvning til at vise hvoran du/din krop reagerer på arbejdet. Der vil tegne sig et billede af hvor mange timer du kan klare uden "at blive skubbet ud over kanten"
Jeg selv døjer med min ryg. Jeg startede på dagbogen inden jeg startede i min arbejdsprøvning. Så der gik ikke ret længe inden man kunne se et billede af mere smertestillende, større søvnbehov, lavere stresstærskel o.lign.
Det er med til at vise sagsbehandleren tydeligt hvordan du har det...

Jeg forstår ikke hvad meningen skulle være med at sende dig ud på et "rengørringshold". Bed om at komme i en reel arbejdsprøvning, der kan vise, hvor mange timer du kan holde til, hvilke skånebehov du har - som fx nedsat tid, intet stress o.lign. Det andet virker for mig mere som aktivering....Og du har som sygemeldt på kontanthjælp krav på at blive arbejdsprøvet .....

Og du har lov til selv at finde et sted/en arbejdsplads. Jeg mailede rundt og tilbød mig som "gratis arbejdskraft" - jeg beskrev mig selv og mine skånebehov. Meget hurtigt meldte et firma sig. Der blev hurtigt etableret et møde med dem, min jobkonsulent og jeg, hvor vi snakkede om arbejdsopgaver, skånebehov, arbejdstider, mm. Jobkonsulenten sagde god for firmaet og jeg startede hurtigt op....

Så bare med at klø på -:-) for mig var det vigtigt at det var meningsfyldt arbejde som kunne give et reelt billede af hvad jeg ville kunne holde til på en almindelig arbejdsplads..... At rende rundt og gøre rent i gaderne er ok - men for mig ikke sammenligneligt med et "normalt" job...
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2012, 20:58   #37
MortenBE
Ved at vænne sig til K10
 
MortenBEs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2009
Lokation: Slagelse
Alder: 38
Indlæg: 20
Styrke: 15
MortenBE er ny på vejen
Hey alle samme.

Jeg sidder i samme situation, som min første post på side 1.
Jobcenteret tror ikke rigtigt på mig, og de ville ikke rigtigt gøre noget - og blive kastet rundt i systemet.
Jeg har stadig de 3 notater fra 3 forskellige læger, som beskriver hvilket problemer jeg egentlig har.

Jeg er stadig på kontant hjælp, og pga. en situation som skete da jeg var på sygedagpenge, som jeg ankede over, og vandt den sag fra ankenævnet forleden dag.
Så skriver ankenævnet at jeg er berettiget til sygedagpenge igen, hvis at jeg opfylder kravene altså.

Og pga. den nye reform som måske træder i kræft, så er pension for folk under 40 år stort set udelukket, og flexjob er også under kniven, på den negative måde.

Så ville jeg gerne høre jer om, hvad pokker jeg skal gøre ?
Chancen for at få den hjælp jeg har behov for, bliver mindre og mindre pga. regeringen, og jeg bliver i sidste ende presset til at finde et fuldtidsarbejde, eller tage en uddannelse eller ligne, hvilket jeg ikke kan klare i længden pga. mine psykiske problemer.
__________________
Citat fra Jim Carrey i filmen "The Truman Show":
Good morning! Oh, in case I don't see 'ya...Good afternoon, good evening and goodnight!
MortenBE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2012, 21:40   #38
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Som jeg ser det lige nu, må du rykke dem for en ny afgørelse hurtigst muligt. De skal kun gøre det som nævnet har bedt dem om at gøre inden de træffer ny afgørelse igen.

Det er fortsat gældende regler, de skal følge. Det tager lidt tid endnu, når en ny reform overhovedet træder i kraft.

Sidst redigeret af curls; 29-06-2012 kl. 21:44.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2012, 21:57   #39
MortenBE
Ved at vænne sig til K10
 
MortenBEs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2009
Lokation: Slagelse
Alder: 38
Indlæg: 20
Styrke: 15
MortenBE er ny på vejen
Så dvs. at jeg lige nu, skal presse jobcenteret til at tage en afgørelse ?.
- Kan jeg gøre det ved at søge pension, og håbe på at det så starter en sag ?.

Det som ankenævnet skriver, er at hvis jeg er berettiget til sygedagpenge, kan jeg fortsætte der.

Men, hvad gøre jeg når den nye reform træder i kraft, og pension og flexjob er udelukket ?.
__________________
Citat fra Jim Carrey i filmen "The Truman Show":
Good morning! Oh, in case I don't see 'ya...Good afternoon, good evening and goodnight!
MortenBE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-06-2012, 22:39   #40
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MortenBE Se meddelelser
Så dvs. at jeg lige nu, skal presse jobcenteret til at tage en afgørelse ?.
- Kan jeg gøre det ved at søge pension, og håbe på at det så starter en sag ?.

Det som ankenævnet skriver, er at hvis jeg er berettiget til sygedagpenge, kan jeg fortsætte der.

Men, hvad gøre jeg når den nye reform træder i kraft, og pension og flexjob er udelukket ?.

Nej det jeg tænkte på er, at de jo skal som nævnet har skrevet, de SKAL have gjort, er f.eks. at de skal finde ud af, om du fortsat skulle være på sygedagpenge.... (som det lyder til, at der er tale om "hjemvisning" fra nævnet, efter du klagede over stop af sygedagpenge) Og så tage det derfra...

Så hvis det går for langsomt, så bed dem om at sørge for at få undersøgt, om du skulle være berettiget til sygedagpenge. Skrive evt. til dem og spørge, om der snart ikke kommer en afgørelse på, om du er berettiget til sygedagpenge alligevel.... De kan ikke bare lade sagen ligge... En hjemvisningssag fra nævnet bør arbejdes på med det samme...

Lad være med at tænke sådan på den nye reform, selvom man godt kan være bekymret. Selv synes jeg der er nogle gode/positive ting ved fleksjob/førtidspensionsreformen. Men ingen ved, hvordan det bliver 100 %. Måske skal du tage en ting ad gangen... Så jeg vil foreslå dig at starte med at høre jobcentret ad, om de ikk snart kommer videre med din sag efter afgørelsen fra nævnet....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
har brug for hjælp - kan jeg selv gøre mere Dikal80 At søge førtidspension 9 23-10-2012 10:30
Hjælp hvad skal jeg gøre ette74 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 18-12-2011 19:40
Hjælp mig, jeg ved ikke hvad jeg skal gøre. Julcha Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 105 17-11-2010 12:46
Hjælp mig, hvad skal jeg gøre?! MissSwitchie Alt det andet 2 08-02-2010 21:05
hjælp hvad skal jeg gøre ? jbf Din historie 5 21-12-2009 20:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension