K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Fremtiden for fleksjob og førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Fremtiden for fleksjob og førtidspension Her vil vi debattere og skrive nyt om den nye førtidsepensionsreform som pt er under opsejling

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-07-2016, 12:31   #1
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hvornår inviteres beskæftigelsesministerne til konkrete spørgsmål hos Clement?

Information bringer en artikel med overskrift og brødtekst:

Citat:
Førtidspensionsreform får få i arbejde

Førtidspensionsreformen skulle få flere svage ledige tilbage i arbejde. Men kun 2,6 procent af dem, som foreløbig har gennemført et såkaldt ressourceforløb, er kommet i beskæftigelse. Beskæftigelsesministeren mener dog, at det stadig er for tidligt at konkludere noget
Læser man artiklen fremgår det, at beskæftigelsesminister Jørn Neergaard Larsen (V) har samme argumentation som den tidl. Henrik Dam Kristensens (S), nemlig at det er for tidligt at udlede noget omkr. sparerunden (undskyld FP- og fleksreformen) gældende fra jan. 2013, da
Citat:
fortsat er afsluttet alt for få ressourceforløb til, at man ud fra ovenstående tabel kan drage konklusioner om effekterne af ressourceforløb
iflg. Neergaard Larsen.

Derfor kunne det være interessant, at Neergaard Larsen hos Clement fik spørgsmålet: hvor mange skal have været igennem et ressourceforløb før denne såkaldte reform kan evalueres?

Da det fremgår af samme artikel, at der
Citat:
Frem til udgangen af november 2015 havde 2367 foreløbig afsluttet et ressourceforløb.
Og måske med tillægsspørgsmålet fra Clement: Hvor mange procent af borgerne, der har gennemført et ressourceforløb skal have genvundet tilknytningen til arbejdsmarkedet før ministeren stiller sig tilfreds og vil evaluere reformen?

Alle citater er fra flg. link:

https://www.information.dk/indland/2...ar-faa-arbejde
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2016, 16:39   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Mon ikke han er for smart til at gå ind til Clement...specielt når han jo udmærket godt ved at det hele drejer sig om at spare en masse penge i form af at holde syge borgere på de laveste ydelser i så mange år som muligt og ikke det at få en masse for syge mennesker i job..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-07-2016, 23:16   #3
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Mon ikke han er for smart til at gå ind til Clement...specielt når han jo udmærket godt ved at det hele drejer sig om at spare en masse penge i form af at holde syge borgere på de laveste ydelser i så mange år som muligt og ikke det at få en masse for syge mennesker i job..
Jeg mener ikke at staten sparer penge på lave ydelser, da ydelserne er afhængige af et enormt apparat af bureaukrati.
Frit fra hoften og i tilfældig rækkefølge.

Sagsbehandlere skal have løn og lokaler at være i.

Sagsbehandlere har chefer, der skal aflønnes.

Der er ansat en række fuldmægtige lige fra Jobcentre til de 2 styrelser som har med området at gøre.

Der indhentes et hav af lægeattester og speciallægeattester er dyre.

Der er ansat konsulenter i kommunerne , for at vurdere en anbefalet tandlægebehandling. Hvad mon den vurdering koster!

Der er diverse mentorordninger og firmaer der tjener kassen på diverse mere eller mindre fupordninger.

I det hele taget er det dyrt, at holde hele det maskineri i gang, og så har jeg slet ikke nævnt hvad det koster i ekstra sundhedsudgifter at gøre folk mere syge end de er i forvejen.

Der er dog nogen der sparer, og det er de arbejdsgivere offentlige og private som nyder godt af gratis arbejdskraft.

Andre,som er den selvtilstrækkelige middelstand, bliver beroliget og tænker måske. godt de ikke får lov til at gå og dovne den af.

Læs Hanne Reintoft i dag i Politiken.

Nej, ingen får mig til at tro, at hele den kolos af Jobcentre og samtlige underleverandører sparer penge. Nej, det handler om magt!
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2016, 11:58   #4
Jetted
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2015
Indlæg: 160
Styrke: 10
Jetted er ny på vejen
Som jeg ser det, så sparer de penge på de ydelser som de udbetaler til os i årevis. Og hvis man lavede loven om igen eller bare lempede på den, ville de ansatte i kommunerne blive arbejdsløse - og det ønsker de på ingen måde. Så hellere sidde og fedte rundt i vores sager.

I min sag tog det ikke mere end et par uger da jeg skulle på rehab for at komme fra sygedagpenge til jobafklaring. Den anden vej tog det noget længere: I december 2015 udtale embedslægen at jeg var stationær og min jobpraktik blev ændret til en jobprøvning, og så skulle de indhente udtalelse fra lægen - og da de havde fået den kunne de først lave en aftale om rehab - som der så var ca. 3 mdr. ventetid på.
Jetted er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension