K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-02-2009, 21:45   #11
N.N
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 27
Styrke: 16
N.N er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kohai Se meddelelser
Ja, din ressourceprofil skal indholde alle dine oplysninger, men også en beskrivelse af din arbejdsevne, dine egne tanker om fremtidig beskæftigelse, din sagsbehandlers vurdering, osv.

Handleplanen skal være en plan for hvordan du vender tilbage til arbejdsmarkedet. Den skal de lave.

Har du fået en klagevejledning sammen med brevet om ophør af udbetaling af sygedagpenge? Sådan skal de give dig. Det er ulovligt ikke at gøre dig bekendt med dette.

De kan ikke affærdige dig med at nu kan de ikke gøre mere og nu er det "kontanthjælpssystemet". De skal have en plan.

Når sygedagpenge ophører skal en ny aktivitet starte. Det kan være arbejdsprøvning, revalidering, førtidspensionssag, eller andet. Men de skal gøre noget.

Du skal straks klage over stop af udbetaling af sygedagpenge - selv hvis du ikke har fået en klagevejledning. Jeg kan godt lave et udkast til hvad du skal skrive. Men skriv lige først om du har fået en klagevejledning.
Altså det eneste der står i den resourceprofil som jeg har sagt er at jeg godt kunne se mig selv i en vuggestue eller børnehave. (Jeg skulle komme med et forslag?) Der står ikke om min arbejdsevne, altså fx hensyn osv.

Jeg ved der med 100% sikkerhed ikke er en plan for hvordan jeg vender tilbage på arbejdsmarkedet. Men ved der står under et punkt der hedder plan på længere sigt: Tilbage på arbejdsmarkedet. Det har stået der fra dag 1.

Har ingen klagevejledning fået. Ej, hvor er det bare tarveligt jeg ikke får det jeg har krav på. Føler heller ikke jeg er blevet hjulpet spor Kun holdt tilbage

I følge min socialrådgiver er det ganske normalt folk kommer på kontanthjælp bagefter. Troede bare det var sådan? at hvis man ikke kan arbejde = kontanthjælp. Men det er så løgn kan jeg forstå. hmm.

Vil gerne se et forslag på hvordan man kan klage over stop af sygedagpenge.
N.N er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2009, 21:46   #12
Kohai
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2009
Indlæg: 132
Styrke: 16
Kohai er ny på vejen
Du kan ikke søge om forlængelse. Det er noget din sagsbehandler beslutter om de vil give dig eller ej. Der er nogle bestemt forudsætninger der skal være opfyldt før de må forlænge. Der er også nogle krav til hvad de skal have gjort før de kan stoppe. Desværre er der ingen specifikke regler for hvad der skal gøre hvis de ikke har nået de lovpligtige ting før dine sygedagpenge udløber - men retspraksis er at stoppet så er ugyldigt - men den skal i ankenævnet før der kan ske noget den vej rundt. Sikkert en af grundene til at over halvdelen af alle stop for sygedagpenge på Sjælland er ulovlige. Fordi de at selvom de er ulovlige, så skal de faktisk foretage stoppe. For så at blive underkendt af en anden myndighed.
Kohai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2009, 21:49   #13
N.N
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 27
Styrke: 16
N.N er ny på vejen
Det vil sige jeg faktisk intet kan gøre?? Ud over at leve på kontanthjælp altså..
N.N er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2009, 22:32   #14
Kohai
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2009
Indlæg: 132
Styrke: 16
Kohai er ny på vejen
Jo, du skam masser gøre. Du kan klage over stop af sygedagpenge. Og så får du medhold, og de skal sætte noget i værk. Men det er meget bagvendt.

Fik du en klagevejledning sammen med varsling af ophør?
Kohai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2009, 22:58   #15
N.N
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 27
Styrke: 16
N.N er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kohai Se meddelelser
Jo, du skam masser gøre. Du kan klage over stop af sygedagpenge. Og så får du medhold, og de skal sætte noget i værk. Men det er meget bagvendt.

Fik du en klagevejledning sammen med varsling af ophør?
Nej, jeg har ikke fået en klagevejledning. Aner ikke hvad jeg skal gøre eller ikke gøre.
N.N er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2009, 23:17   #16
Kohai
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2009
Indlæg: 132
Styrke: 16
Kohai er ny på vejen
Det er godt nok meget groft. De skal give dig en klagevejledning, netop fordi man ikke kan forvente at du selv kender loven vedr. klager.

Du skal sende et brev til din sagsbehandler, hvor du klager over afgørelse om ophør af sygedagpenge. Du skal nævne at du ønsker at klagen skal for beskæftigelsesankenævnet såfremt de fastholder deres beslutning.

Hvornår modtog du et brev om ophør af dagpenge?
Kohai er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-02-2009, 23:55   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
nicole det hele lyder da godt nok lidt rodet og meget skrapt ....

Der er lige et par råd til at starte med her og så må vi se om vi i fællesskab kan hjælpe dig hen af vejen, men jeg starter med den aller vigtigste først ...


DU MÅ ALDRIG MERE TALE MED DIN SAGSBEHANDLER I TELEFON FRA NU AF SKAL ALT KUNNE DOKUMENTERES

Jeg vil ikke lyde paranoid og vil heller ikke have at du bliver paranoid oven i alt det andet men at en sagsbehandler kan foreslå dig at komme på kontanthjælp og sige at det er det normale viser at du har en sagsbehandler der er nul og niks værd ....


Jeg vil sige at ud over at du er nød til pr efterdags at lade alt foregå på skrift når det kommer til at kommunikere med din sagsbehandler ja det kan være noget af et tålmodighedsarbejde og tålmodighed det må du ruste dig med og så ville jeg gøre som følger ....


Det første du gør er at sende en aktindsigt erklæring til din sagsbehandler den finder du her http://www.k10.dk/media/aktindsigt.html gerne af sted med den allerede mandag.

I dine journaler står der forhåbentligt noget om hvad i alverden det er kommunen render rundt og laver.


Når det så er gjort så ville jeg hvis jeg var dig sende et brev til sagsbehandler et brev der lyder noget ala sådan her (ret og redigere alt det du lyster skriver bare hvad der lige falder mig ind og hvad jeg kan se ud fra dit indlæg så det er nok ikke helt rigtigt )

Du skriver ...

Citat:
Kære (Sagsbehandleres navn)

Jeg skriver til dig for at få opklaring på lidt ting og håber at du vil informere mig om hvad det er der sker da der er nogen ting jeg ikke kan få til at passe med hvad du oplyser mig om og hvad jeg har fået at vide gælder ...

Så derfor får du lige denne skrivelse og jeg vil gerne bede om at den bliver lagt ind i min sag ....

Jeg har af dig fået oplyst at mine sygedagpenge skulle stoppes den 31-3-09 og dette stiller jeg mig uforstående overfor da jeg mener at min opfølgning er mangelfuld , vi har ikke på noget tidspunkt snakket hverken pension eller fleksjob og det kan jeg ikke rigtig forstå da jeg jo som du ved har massive problemer både med smerter og med depression ...

Som jeg læser sygedagpenge loven så kan mine sygedagpenge ikke stoppes før der er lavet en arbejdsevnevurdering på mig jeg henviser til §28 som lyder
Citat:
§ 28. Før udbetalingen af sygedagpenge kan ophøre på grund af varigheds begrænsningen, jf. §§ 24 og 27, skal kommunen anvende arbejdsevnemetoden i form af beskrivelse, udvikling og vurdering af en persons arbejdsevne med henblik på at undersøge, om den sygemeldte er berettiget til revalidering, visitation til fleksjob eller førtidspension.
Da jeg ved at hverken fleksjob eller førtidspension har været på tale i min sag trods mine problemer med helbredet og mine diagnoser mener jeg at det ville være forkert at stoppe mine sygedagpenge på nuværende tidspunkt og inden vi har snakket om disse ting ....

Du siger til mig at jeg nok bare skal have et kontorjob men hvordan skulle dette kunne lade sig gøre når jeg efter meget kort tid bliver meget smerteplaget ...


Jeg har været sendt på kursus, men det gik heller ikke så godt som du ved. Jeg har en depression med hvad der nu hører til sådan en. Også har jeg en fysisk sygdom fibromyalgi.

Set i lyset af disse ting og set i lyset af at jeg har mere end svært ved at klare en ganske almindelig hverdag hjemme og hver dag er meget smerteplaget så er det mig mere end umuligt at se hvordan det kan tjene mit bedste at komme på kontanthjælp som du har foreslået mig ....

Jeg ser meget gerne at vi får undersøgt hvorvidt jeg kan få en fleks visitiation eller en førtidspension.

Jeg har læst om hvordan man laver en arbejdsevnevurdering og kan ikke med min bedste vilje se at en sådan er lavet på mig , jeg mener ikke jeg er parts hørt jeg er ikke afprøvet eller undersøgt med henblik på fleks eller førtidspension og vil derfor mene at min ressourceprofil er mangelfuld.

Jeg ser frem til at blive kontaktet af dig med henblik på at finde ud af min videre fremtid og min tilbagevende på arbejdsmarkedet, sådan at vi kan få løst min situation ....

Ligeledes beder jeg om at alt kommunikation herefter foregår på skrift da jeg har svært ved at overskue tingene når det er mundtligt og jeg er nød til at hente hjælpe udefra nu, jeg mener ikke at det er ok at stoppe mine sygedagpenge uden en afklaring af min situation.

Med venlig hilsen
Hvis du sender en sådan skrivelse så er jeg ret sikker på at du hurtigt bliver kaldt til møde oppe på kommunen , og huske din aktindsigt ...

Hvis du ikke kan få en bisidder med dig , så tag en optager med og optag mødet , det er lidt sent du kommer igang så derfor skal der gøres noget effektivt nu , også selv om du er i fare for at gøre din sagsbehandler lidt knotten det er dig der har retten på din side og der skal laves en ordentligt syge opfølgning på dig ...

I skrivelsen er der også en desideret opfodring til at komme igang med at undersøge dig med henblik på fleksjob ....

får det ikke sparket din kommune igang så send en klage til din borgmester og din sagsbehandleres overordnet ...

du skal ikke finde dig i at havne på kontanthjælp fordi de ikke har lavet deres job ordentligt og derfor er ved at ramme tiden for forlængelse , de skal bare se at komme igang nu ...

med venlig hilsen
Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 21-02-2009, 23:59   #18
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Forlængelse af sdp. er noget kommunen tager stilling til.
Det kan værer nye tiltag med arb.prøvning, som du selv er inde på.

Med hensyn til din medicinering af deperssion, kan det jo godt tage sin tid før de finder den rigtige medicin som passer til dig Jeg ved dette kan lade sig gøre. Det er så ikke ensbetydende med at du kan varetage et job, her og nu.

Husk, du skal have din læge ved din side hele tiden, da han er en vigtig hjælper og vil det bedste for dig og dine. Han kender jo den situation du står i.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2009, 21:07   #19
N.N
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 27
Styrke: 16
N.N er ny på vejen
Super gode svar. Jeg burde have skrevet herinde noget før.

Jeg har alle mine papirer. Der står det samme hele vejen igennem stort set. Altså de kører i den samme rille gang efter gang. Synes den er meget mangelfuld. Der står aldrig det hele vi har snakket om.. ??

Den der paragraf. Har en eller anden et link til den på nettet? Den skal helt klart bruges!!

Vil det skade min sag at nægte at snakke i telefon med min rådgiver? Hun ringer til mig ind imellem.. Og jeg HADER DET!! Jeg tuder altid bagefter... Og dermed kan jeg ikke huske halvdelen af hvad vi har talt om. Ikke så smart. Må man overhovedet sige alt skal foregå på skrift?

Hvordan kan man optage en samtale?
N.N er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-02-2009, 22:34   #20
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg ved ikke om det er den eneste måde, men du kan optage mobiltelefonsamtaler hvis du har CBB-abonnement.
M.h.t. telefonopkald fra sagsbehandlere, har det også tidligere været min erfaring, at det er noget de bruger når de har et eller andet negativt som de vil diskutere.
Hvis hun/han ikke vil acceptere, at du ikke vil ringes op, så kan du, hvis du har nummerviser, lure nummeret af, og simpelthen lade være at tage telefonen.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor må man ikke selv søge FP? Evaave At søge førtidspension 38 03-07-2011 23:56
Hvorfor svarer sagsbehandlere ikke på mails. Enteneller Alt det andet 19 19-04-2010 07:17
Hvorfor vil Danmark ikke underskrive? zuza Politik og Samfund 23 27-03-2009 18:31
Hvorfor er jeg pludselig ikke berittiget? mumle_mund Spørgsmål ang fleksjob 16 28-10-2008 15:29




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension