K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2012, 10:21   #21
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Tusind tak, for at i tog jer tiden til at rette min partshøring. Det kan godt blive lidt personligt, når man selv skal sidde og skrive den, og så bliver man revet med.

Så er det rart med nogle neutrale øjne, som kan gøre partshøringen mindre fjendsk, og mere faktabaserende

De skal træffe afgørelse inden 4 uger, fra de stopper mine sygedagpenge, så jeg mener at de kun har til d. 29 i den her månede.

Jeg ringede til min SB, og hun virkede glad? så måske er hun slet ikke så slem igen? eller..
Og så fik jeg lige ringet til lægen, som bekræftede i at hun har oplyst min SB om at jeg skal påbegynde kognitiv terapi, og udredning af psykiske men ved psykolog.

Psykiater har jeg været ved, uden success. Så prøver vi lykken med en psykolog istedet.
Han har samtidig også skrevet at jeg skal arbejdsprøves.

Så lægens støtte er med til at forstærke min sag

Nu må vi se, jeg vil forsøge at komme oven på igen, jeg har ikke rigtig sovet hele wekeenden. Pga tankerne kører rundt i hovedet.

God Mandag
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 11:45   #22
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Den umiddelbare fordel for dig er, at du har en sag kørende i Ask og således burde kunne forlænges iht. sdp. §27 stk. 1 nr. 6.

Som jeg læste kommunens afgørelse i en af dine tidligere indlæg i denne tråd, så lød det som om de raskmeldte dig, da du "kun" lige skal finde et job til med dine skånebehov!!

Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
I partshøringen står der:
Det er vurderet i forhold til din fysiske tilstand, at den betegnes som stationær, hvilket betyder at du har varige skånehensyn overfor rygbelastende arbejdsopgaver, samt brug for vekslende arbejdstillinger. Det vurderes på den baggrund, at der ikke er noget til hindre for, at du kan stille dig til rådighed bredt indenfor det ufaglærte, så længe dine skånehensyn tilgodeses.

De vurderer samtidig at jeg ikke hører under revalideringsbestemmelserne, på grund af at jeg kan arbejde på ordinære vilkår.
Man kan så sige at det blot jo er noget de kan hævde, da du ikke er blevet arbejdsprøvet i forhold til din stationære fysiske tilstand.

Bagdelen i din sag er umiddelbart, at du ikke i er psykisk udredt og altså ikke stationær i denne lidelse. Lad os dog håbe at din Ask sag eller andet kan "redde" dig.

Det er klart at man bliver dybt følelsesmæssigt involveret, når man har "eksistentielle" sager kørende i kommunen. Ens sagsbehandler bliver hurtigt omdrejningspunktet for en, i såvel positiv som negativ behandling af ens sager.

Vi krydser fingre for dig og din sag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 17-09-2012 kl. 11:51.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 15:43   #23
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Tænker på at du måske skal passe på med at tale i telefon med sagsbehandleren og lade det køre via mail.

For det første har du alt på skrift, såfrem det bliver påstand mod påstand. Det er vigtigt at kunne bevise hvad hun har sagt

For det andet er det vigtigt at du bevarer fatningen overfor sagsbehandler m.m. - specielt når du du ved at du lader dig provokere

Jeg har været oppe og skændes med sagsbehandler i telefon, i over en halv time - siden har jeg aldrig snakket i telefon med dem.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 16:11   #24
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
#22

Det er korrekt, men heldigvis har jeg lovgivningen og lægen på min side.
Jeg gad godt se min SB, når hun læser partshøringen. :P

#22+23

Man bliver nemlig påvirket følelsesmæssigt, det er jo ens liv det handler om.
Derfor var jeg rigtig glad for at det ikke var min SB, som var der til at modtage papirerne idag.

Jeg bliver nemlig enormt provokeret, jeg har også lidt temperament.
Så er det godt jeg har jer, til at få mig ned på et acceptabelt og fornuftigt niveau
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 20:38   #25
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Din sagsbehandler er heller ikke den, der kommer til, at behandle din klage over sdp. stop. Det er som regel kommunens jurister der gør det.

Mht. følelser der bør man holde alt hvad angår følelser, gode som dårlige, ironi og alt hvad der måtte komme til een i kommunikation med kommunen. Jeg ved at det er svært, specielt når man gang på gang oplever uretfærdigheden sejre...

Tillige giver jeg turmus ret i, at du bør undlade, at ringe til din sagsbehandler. Du gjorde det så i dag, fint nok, men medmindre hun har bedt dig om det i din sagsbehandling videre frem, så undlad, det kan nemt blive ord mod ord eller give misforståelser jer i mellem.

Alt bør man holde på skrift, egentlig er det "heldigvis" også svært, at få fat i sin sagsbehandler pr. tlf. så der var du heldig i dag måske!!?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 17-09-2012 kl. 20:43.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2012, 14:17   #26
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Så kom dagen hvor jeg fik svar.

De har afvist at forlænge mine sygedagpenge.
Helt seriøst.

Hvordan fanden kan de få lov til at beslutte sådan nogle ting udfra en hulens masse tynde grundlag.

Jeg er ikke blevet arbejdsprøvet
Arbejdsskadesag kører
Der er konstateret stationære varige lidelser.
Der er ikke truffet midlertidig afgørelse i sagen
Udredning ved psykolog skal til at begynde, da psykiater ikke var samarbejdsvillig og ikke mente at han kunne hjælpe.
Lægen er også inde over. Som har skrevet henvisningen, samt at der ikke skal iværksættes noget før mine psykiske men er udredt.

Har vedlagt det brev som der står, samt vedlagt kopi af ask genoptagelses sag.
og anmodet om en ny rådgiver.

Jeg er så HIDSIG lige nu.
Nu skal jeg bruge kræfter på de idioter!!
Det er i forvejen hårdt at få dagen til at hænge sammen, de gør det ikke ligefrem nemmere for borgerne, når de ikke gør deres job ordenligt og følger lovgivningen!

Sidst redigeret af Bodrum; 26-09-2012 kl. 14:34.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2012, 18:34   #27
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
De mener, at jeg er fuld arbejdsdygtig, og mener ikke at jeg kan forlænges jvf paragraf 7 stk 5.
De mener ikke at det er relevant at indrage en arbejdsprøvning, fordi mine lidelser er stationære.

Hvad nu? Er løbet kørt, når de vælger at køre efter den paragraf?

Omstændigheder:

Mine sygedagpenge er stoppet.
Ingen arbejdsprøvning foretaget
Arbejdsskade sag kører, har kørt i et år. Ingen beslutning truffet.
Skal til neurolog om 2 måneder på grund af ryggen, i samarbejde med ASK
Er begyndt til psykolog behandling.

Hvad skal jeg gøre, når mine lidelser er stationære?

Her er hvad jeg har skrevet, som skal sendes til Beskæftigelsesklagenævnet, hvis jeg vælger at anke sagen:


Jeg er stadigvæk under behandling. både fysisk og psykisk.

Jeg har dags dato d. 27/09-2012 modtaget et brev om at jeg skal til Neurologisk undersøgelse d. 21/11-2012.


I min ressourceprofil, er der blevet oplyst i min special læge erklæring, at der er mulighed for at jeg kan vende tilbage på arbejdsmarkedet, efter behandling. Tilbage i Marts månede 2012.
Men jeg har stadigvæk de samme fysiske smerter, som jeg havde før jeg begyndte behandlingen. Ergo er der ikke sket nogen forbedring i behandlingsforløbet.

Og der er heller ikke blevet spurgt ind til det. Der er ikke lavet nogen opfølgning på hvordan min ryg har det idag.
Og udfra en gammel læge erklæring, som er over et halvt år gammel, som er lavet før jeg overhovedet var begyndt ved Aktiv Rygforløb.

Derfor burde der have været indhentet status attest fra egen læge, som min SB burde have oplyst mig om.


Min ressourceprofil er ikke opdateret, der er ikke indhentet nye relevante oplysninger efter aktiv rygforløb, eller anmodet om at få en helbreds attest af læge.

Jeg har afsluttet behandlingen i Psykiatrien, og startet et nyt behandlingsforløb op ved en psykolog, i samarbejde med min læge.
Min læge har oplyst d. 21/09, at jeg er blevet henvist til psykolog. Hvilket lægen også burde have informeret dig i telefonen d. 21/09-2012.


Jeg holder stadigvæk fast i, at jeg stadigvæk er under udredning, og opfylder følgende punkter:


2) det anses for nødvendigt at gennemføre virksomhedspraktik eller andre afklarende foranstaltninger med henblik på at klarlægge den sygemeldtes arbejdsevne, således at sygedagpengeperioden forlænges i op til 39 uger,

3) den sygemeldte er under eller venter på lægebehandling og den pågældende efter en lægelig vurdering skønnes at ville kunne genoptage erhvervsmæssig beskæftigelse inden for 2 gange 52 uger regnet fra varighedsbegrænsningens indtræden,

6) der er rejst sag om ret til erstatning efter lov om arbejdsskadesikring eller lov om sikring mod følger af arbejdsskade eller


Derudover, har i ikke overholdt partshøringsfristen med 14 dage, jeg har fået weekenden over, til at komme med svar på partshøringen.. Det er en meget kort frist, og det er ikke acceptabelt.
Jeg modtog partshøringen med posten om fredagen, og fik skrevet det weekenden over. Sæt nu jeg havde anmodet om at få forlænget fristen samme dag det skulle afleveres. Hvordan havde det så mon endt ud i.
Der er ikke taget hensyn til partshøringsfristens varighed.

Jeg har kontaktet min læge d. 27/09, og forklaret ham situationen, og ny læge erklæring kan hentes.
Genoptagelsespapirer ligger også i den første partshøring.

Derudover er der en del kommunikationsproblemer med Pia, hvilket også afspejler den måde hun har tolket mine udtalelser.
Jeg forsøger så vidt muligt, at gøre mit bedste for at blive rask.

Hun beskriver mig selv som en person, der ikke vil noget samt manglende motivation.
Jeg har givet udtryk for flere gange, at jeg godt vil igang, SB har konsekvent valgt at overse de positive udtalelser.

Jeg bliver også nødt til at tage tingene som de kommer. Derfor ønsker jeg først og fremmest at blive arbejdsprøvet, for at se hvad jeg kan.
Derefter, kan jeg tage stilling til, hvilke muligheder jeg har for videre udvikling. Hvad nytter det af smide en skadet mand i et fulds tid arbejde, og jeg så melder mig syg to dage efter?

----------------------

Hvilken betydning har det for mig, at jeg har stationære lidelser?

Sidst redigeret af Bodrum; 27-09-2012 kl. 18:52.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2012, 20:12   #28
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Er det for sent at søge førtidspension nu? Bliver jeg så forlænget på sygedagpenge? Når jeg har modtaget svar på Partshøring, og har mulighed for at klage til beskæftigelsesnævnet?
Mine ydelser stoppede for en måned siden, og fik ansøgt om kontanthjælp dengang.
Det er jo ikke den 1. endnu

Sidst redigeret af Bodrum; 27-09-2012 kl. 20:46.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 11:47   #29
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Bodrum,

Du ville ikke kunne få sygedagpenge selvom du søger ftp. via §17 nu, dine sdp. er stoppet som du siger for en mdr. siden.

Du skriver at de har skrevet at de mener at du er fuldt arbejdsdygtig? Dvs. at de raskmelder dig! Hvad siger dine lægepapirer i forhold til dette omkring din funktionsevne og lidelser.

Det at du er stationær i dine lidelser kan både være med til at få dig forlænget på sdp. men også til at få dig raskmeldt som kommunen åbenbart finder dig klar til?

Du skal naturligvis rykke for tilkendelse af kontanthjælp, men det er nok i en anden afdeling, ydelses centeret eller så.

Mht. sdp. der kan du nu klage over sdp. stop og såfremt kommunen bibeholder sit afslag ryger sagen i BAN.

Hvad har kommunen skrevet i forhold til de forskellige forlængelses punkter? Specielt nr. 6 omkring din Ask sag??
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 13:33   #30
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hej Enteller. Tak for dit svar. Du har virkelig været hjælpsom.

Ja jeg tænkte nok, at det ville være dumt at søge FP på det nuværende grundlag.
Jeg tror det ville være klogest bare at anke den til BAN.

Min seneste lægekonsultation er jeg og lægen blevet enig om at jeg skal begynde til kognitiv terapi ved en psykolog, samt han henviser til en arbejdsprøvning. Som min SB også havde fået af vide via telefonen.

Jeg har kontrolleret dette ved at ringe til min læge, og fået sekretæren til at læse op hvad der er blevet sagt ved forrige konsultation.

I svaret på Partshøringen, skriver hun at der ikke kunne findes tilstrækkelige oplysninger i telefonsamtalen med min læge, til at sagens vinkel kunne tage en anden retning.


Sagsbehandler har ikke anmodet om at få en opdateret helbreds/status attest på min fysiske tilstand, før hun har truffet afgørelse. Derfor er der ikke indh

Jeg forstår det ikke, hvordan kan man skrive at en borger har stationære fysiske skånebehov, når man ikke kender omfanget af det (Arbejdsevnen), og så samtidig sige at han skal raskmeldes? det er jo at modsige sig selv?

jeg har skrevet til lægen igår, at det har voldet problemer for mig, og at han bliver nødt til at omformulere en ny udtalelse, så kommunen kan forstå det. Samt henvist til de fysiske mén jeg stadigvæk har.

Har også ringet til ASK, og de forstår heller ikke hvorfor der ikke er mulighed for forlængelse, for jeg er altså ikke afklaret endnu.

Jeg TROEDE at jeg havde mine lægepapirer 110% iorden, men et eller andet er gået galt,
og SB forsøger at kaste bolden videre, ved at udelukkende at køre på stationære lidelser, når jeg stadigvæk er under udredning.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forlængelse af sdp..er det muligt? kenneth c Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 14-08-2013 20:23
Forlængelse...§27, 1 stk 4 jasch Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 13 08-07-2011 12:08
Forlængelse efter § 27 nr 2 Søhesten Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 8 19-06-2011 20:32
Forlængelse efter §27,3 Håber Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 1 07-04-2011 15:43
forlængelse af arbejdsprøvning pruttenQ34 Spørgsmål ang fleksjob 12 06-04-2011 00:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension