K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-06-2015, 17:17   #1
carina1971
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2014
Indlæg: 16
Styrke: 11
carina1971 er ny på vejen
rådden fleksjobs konsulent

hej
jeg har før brugt jeres hjælp i forhold til mit fleksjob hvor jeg arbejder 12 timer om ugen men kun får løn for 8.
Jeg har efterfølgende klaget over min fleksjobkonsulent, vi kalder ham A!! ( han er dybt betaget af min chef ) hvilket mundede ud i et møde med min chef,A og A´s chef, jeg blev kaldt til møde mens jeg var på job, så fik ingen tid til at forberede mig mentalt.
min klage går ud på at til forrige møde hvor jeg diskuterede mine timer i forhold til løn med chefen og A, startede A med at sige, " at han var ingens mand, og at han ingen problemer har med at sætte sin underskrift på hvad end min chef kom med", han fik også forpurret en aftale om at slå halv skade på de 4 timer. A fortalte også til mødet, at det er min skyld han havde været oppe og skændes med min opfølgningskonsulent over mig
han har fra starten været meget kold, og jeg kan slet ikke kommunikere med ham og har derfor gentagne gange bedt om en anden. A har også skældt mig ud, for at kontakte min opfølgnings konsulent istedet for ham. Min opfølgnings konsulent snakker jeg godt med, det var ham der foreslog jeg skulle klage over A, hvilket er gjort.
Idag har min chef så indkaldt mig til endnu et møde, allerede mandag morgen hvor A, min chef og A´s chef vil deltage, for at "lægge låg på min klage " som de kalder det.
jeg ved godt man normalt skifter konsulent efter 4 mdr, men det gør jeg ikke da min ansættelse er blevet forlænget og derfor er det stadig A der følger mig.
OG NU MIT SPØRGSMÅL : har jeg pligt til at deltage på det møde?? jeg har ikke lyst til at have mere med ham at gøre???? og jeg har det rigtig skidt ved tanken om at jeg nok skal sidde skoleret......

undskyld den lange smøre.
carina1971 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2015, 17:27   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Få fagforening med til mødet, eller i det mindste en bisidder
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2015, 17:34   #3
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
og bed evt din opfølgningskonsulent om at være med? alternativt kan du jo bede om en skriftlig dagsorden for mødet?
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2015, 17:40   #4
carina1971
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2014
Indlæg: 16
Styrke: 11
carina1971 er ny på vejen
har det bare ikke ret godt psykisk, så sådan en møde tager virkelig mange kræfter fra mig, så hvis jeg kunne slippe ville jeg helst det, jeg synes ikke jeg skylder ham noget!
carina1971 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2015, 17:51   #5
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Forstår dig så godt. Men man kan ikke sige nej til et møde med ens chef.

Så tag en bisidder eller to med. Hvis du er i en fagforening vil en derfra være god at have med. Hvis ikke så en anden bisidder. Du skal ikke gå alene. Og skriv ikke under på noget. Hvis der er noget de vil have du skal underskrive (ikke at jeg lige ved hvad det kunne være) så sig du vil have det med hjem at læse ordentligt igennem og konferere med din rådgiver.

Det lyder lidt vildt at A's chef er med til mødet. Vil det sige en af teamlederne i jobcenteret? Hvilken rolle spillede vedkommende sidst de var til møde med dig?

Du kan selvfølgelig også melde dig syg. Så går der lidt tid før de kan finde en ny mødedato og så er din klage vel nået frem til ? Hvem har du egentlig sendt klagen til?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2015, 18:14   #6
carina1971
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2014
Indlæg: 16
Styrke: 11
carina1971 er ny på vejen
jo A´s chef var med, hun er nok som du siger teamleder, det var ihvertfald hende jeg skulle sende klagen til, og jo de har jo modtaget, derfor det sidste møde.
Jeg ved ikke hvorfor hun var med til sidste møde, hun sagde ikke ret meget, det var mest min chef der talte, og jeg græd det meste af tiden.
Det eneste hun sagde var, at hun nok skulle vende de forskellige ting med A og at han ikke havde handlet hensigtsmæssigt.
Så næste møde går vel ud på at A skal have en undskyldning eller forklare sig -jeg ved det ikke. Ved kun at A og min chef holder sammen !!!
Jeg skal direkte på job bagefter, så kan ikke melde mig syg....
carina1971 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2015, 18:46   #7
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Så mødet er på jobcenteret?

Hvis det handler om din klage over jobkonsulenten forstår jeg ikke hvorfor din chef skal med. Spørg teamlederen (A's chef) hvorfor din chef skal med til mødet hvis det handler om den klage du har sendt.

Mht til at melde sig syg ville du i så fald være syg hele dagen. Både til mødet og på arbejdet. Men kan godt høre du er pligtopfyldende og nødigt vil melde dig syg på arbejde for at undgå mødet.
Hvis du tager mødet og det er rigtigt hårdt, kan du altså godt tillade dig at sige, at du ikke magter at gå på arbejde efter det. Igen vigtigt at have en bisidder med, som kan støtte dig i, at du har brug for at gå hjem og komme dig ovenpå mødet.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2015, 18:49   #8
carina1971
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2014
Indlæg: 16
Styrke: 11
carina1971 er ny på vejen
nej mødet er på min chefs kontor, og nej jeg forstår heller ikke hvorfor min chef er med men gætter på det er fordi jeg arbejder for hende,og
A har været med til at ansætte mig, tror hun til dels føler klagen også er over hende, da jeg jo har nævnt i klagen at mødet forgik med min chef ,A og jeg , og desuden er de jo vældig glade for hinanden!

Jeg ringer til min fagforening imorgen og hører om de kan tage med.

Sidst redigeret af carina1971; 16-06-2015 kl. 18:53.
carina1971 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2015, 19:01   #9
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Har du fået en skriftlig indkaldelse til mødet? Ellers skal du bede om at få en.

Jeg kan se du skriver at det er din chef der har indkaldt dig til møde, så du må nok i første omgang bede ham om at få en skriftlig indkaldelse med en dagsorden for mødet, således at du sammen med din bisidder kan forberede dig til mødet. Du behøver ikke fortælle ham hvem der er din bisidder.

Det gør du i morgen!

Hvis han ikke vil det (give dig en skriftlig indkaldelse) sender du fluks en email* til A's chef og skriver at chefen har indkaldt dig til et møde med blandt andet hende og at du, da chefen ikke har villet give dig en skriftlig indkaldelse, beder du nu om at få en fra hende/ham, for du forstår faktisk ikke hvad det møde skal handle om og du gerne vil forberede dig med din bisidder.

Du er nød til at starte projekt "skriftlig indkaldelse med dagsorden" allerede imorgen, da du skal have fat i en skriftlig indkaldelse med en dagsorden, før det er weekend.

*når du emailer A's chef kan du indsætte anmodning om at få besked om at mailen er læst i emailen. Så ved du at A's chef har åbnet emailen.

-------------------------------
Super du er i en fagforening. De kan også hjælpe med at få en skriftlig indkaldelse.

Sidst redigeret af Akvamarin; 16-06-2015 kl. 19:03. Årsag: det under ----------
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-06-2015, 19:25   #10
carina1971
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2014
Indlæg: 16
Styrke: 11
carina1971 er ny på vejen
nææ var til TUS samtale idag og da det var slut kl 16, fortalte hun at der er møde mandag morgen kl 8 ( skal direkte på job bagefter) så der er ikke meget tid at handle på. jeg beder hende om en skriftlig indkaldelse imorgen, som hun jo sender på mail......
carina1971 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension