K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-09-2012, 08:30   #21
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Der er ikke nogen psykiater der vil "være forkert på den" mht. dig, det kan du være sikker på. Jeg er selv lige på grænsen til "normal" og hvad der efterhånden er skrevet af diverse psykiatere og min psykolog rammer direkte plet og det kan ikke ses med det blotte øje, men kun af "eksperterne".

Du skal blot koncentrere dig om at passe på dig selv og mane dig selv til ro om, at det hele nok skal gå. Du har gang i nogle nye og for dig grænse overskridende ting pt., men det er en rigtig god retning du er startet og det er fantastisk, at du kan få hjælp og har sagt ok til det, herinde fra.

Ved godt, at man ved psykiatrisk skadestue nærmest skal stå med en økse i hånden eller et reb om halsen for at blive indlagt og så er det kun på lånt tid, så det kan nærmest ikke betale sig. Endnu værre er det når man skal hjem igen og tilpasse sig det.

Du har gjort rigtigt meget for dig selv lige nu og tager hul på noget nyt og et nyt liv måske. Det er fint at prøve det af og se om du er noget du kan leve med, bare lidt ad gangen i små doser og så giv det ene chance stille og roligt.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2012, 10:41   #22
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Hvor er det stortaf dig at du har sagt ja til at mødes med en du ikke kender - og hvor er det stort at vedkommende har tilbudt sin hjælp.

Måske er det en du kan godt sammen med og måske på sigt lave noget med.

Jeg kan godt sætte mig ind at det er skræmmende at skulle møde ny læge, jeg er dog sikker på at han vil dig alt det bedste.

Tænk hvis disse to ting kan være med til at ændre dit liv en lille smule - og mere på sigt.

Så flot at du er stået frem her på k10 - det er det første skridt på vje den rigtige vej.
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2012, 20:22   #23
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Æternitet Se meddelelser
Jeg må indrømme jeg er lidt nervøs for det der med at skulle til en ny læge og have undersøgt sine diagnoser eller hvad det hedder... på den ene side kan jeg jo komme indenfor distriktspsykiatrien på den måde... men på den anden side kan den psykolog fra kommunen have været forkert på den og hvad så ?
Hvis du er på tilkendt fp efter 2003, så er du jo ikke tilkendt den p.g.a. en diagnose, men p.g.a. nedsat, eller manglende, arbejdsevne.

Jeg har læst om flere herinde, som starter med én psykiatrisk diagnose og så ender med en anden, men dette ændrer jo ikke på deres situation eller arbejdsevne.

Min umiddelbare tanke er, at du bør tage imod den hjælp du kan få.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2012, 21:24   #24
Æternitet
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 27
Styrke: 15
Æternitet er ny på vejen
Ok Vovse =)

Ja man bliver jo lidt rundforvirret i det system ^^ diagnoser årsager arbejdsevner og hvad ved jeg =)
Æternitet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2012, 21:33   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Æternitet Se meddelelser
Ok Vovse =)

Ja man bliver jo lidt rundforvirret i det system ^^ diagnoser årsager arbejdsevner og hvad ved jeg =)
Ja, det er s'gi med at holde tungen lige i munden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2012, 23:13   #26
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Kære Æternitet

Jeg har ingen kloge ord til dig - men dit indlæg har berørt mig dybt. Jeg syntes det er så flot du har fået skrevet herinde .

Jeg fornemmer du er en følsom person, og det kender jeg godt fra mig selv - og havde jeg ikke mand og børn, kunne jeg vist let havne i samme situation som dig.

Du ser så rar ud på dit foto - og du fortjener at få dem hjælp du har brug for.
__________________
mange hilsner

Bumblebee

Førtidspensionist siden 2009
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2012, 23:33   #27
Æternitet
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 27
Styrke: 15
Æternitet er ny på vejen
Tak Camilla =)

Ja jeg er bare mig selv... det er nok et af mine største problemer... alle disse indlæg på denne tråd alene har været med til at forbedre mit humør en hel del... så noget af skylden til jeg har det så elendigt er nok ensomhed...

Havde også en rigtig hyggelig formiddag med en bruger fra K10 i dag =) det var rigtig rart med noget rigtigt socialt samvær for en gang skyld =)
Æternitet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2012, 23:50   #28
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, ensomhed kan bestemt også være roden til en masse ondt.
Jeg bliver altid helt tung om hjertet når jeg tænker over hvor mange mennesker der er ensomme, ufrivilligt.
Tænk om man kunne matche alle dem der er ensomme med andre ensomme!

Dejligt du har haft en god formiddag med en anden bruger - håber du fortsætter med at kunne se lidt lys for enden af tunellen, bare lidt af gangen.
Så længe du kommer på K10, vil du ikke være helt så ensom. Her vil altid være nogen på den anden side af skærmen til at tage i mod dig, og som forstår dig.
Jeg ved godt det ikke er det samme som en personlige kontakt, men det kan dog være en trøst, at vide, at nogen lytter ''derude''.......og som kun ønsker dig det godt.

Og i dag har du så mødt én, som du ikke vidste eksisterede for et par dage siden. Det er stort!! Et fremskridt.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
Jeg kan ikke klare mere :'( logikeren Politik og Samfund 8 07-07-2011 07:55
Kan snart ikke mere kitten Spørgsmål ang fleksjob 11 16-08-2010 21:42
2 gange afslag, jeg kan snart ikke holde til det mere. camilla heyn Spørgsmål ang fleksjob 9 06-04-2010 14:38
Bliver mere og mere svært at klare den MrBurns Politik og Samfund 25 06-07-2008 15:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension