K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-10-2010, 22:21   #11
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære solskinspigen

Pu-ha, en omgang, du har været ude i.

Citat:
jeg modtager månedligt et beløb i tab af erhvervsevne som er en privat tegnet forsikring jeg har. jeg spurgte mit forbund om det har indflydelse på ledighedsydelsen. det svarede hun nej til. men idag har jeg modtaget brev om at de tilbageholder min ledighedsydelse fra oktober måned, indtil de har mere dokumentation for hvad det er for en forsikring.
Hvis din forsikring er en, som KUN DU SELV har betalt til (altså IKKE en, hvor arbejdsgiver også har betalt),

så har din kontakt i dit forbund ret, og der er ren chikane , at kommunen ikke udbetaler ledighedsydelsen.

http://www.socialjura.dk/index.php?id=2004

§ 12. Der sker ikke fradrag for arbejdsfrie indtægter, herunder:
1) Kapitalpensioner og kapitalforsikringer.
2) Indtægter fra opsparings- og forsikringsordninger, herunder livrente, der er uden forbindelse med et arbejdsforhold.

3) Ydelser efter lov om Arbejdsmarkedets Tillægspension og udbetalinger efter lov om Lønmodtagernes Dyrtidsfond.
4) Pension efter ægtefælle eller samlever.
5) Erstatninger, herunder erstatninger efter lov om sikring mod følger af arbejdsskade.
6) Krigserstatning, renteudbetaling til besættelsestidens ofre og hædersgaver.
7) Livsvarige ydelser på finansloven til kunstnere og deres efterladte.
8) Invaliditetsydelse samt efterlevelsespension efter lov om sikring mod følger af arbejdsskade.
9) Efterløn efter funktionærlovens § 8, efterindtægt efter kapitel 6 i lov om tjenestemandspension, godtgørelse for usaglig afskedigelse efter hovedaftalens § 4, stk. 3, og funktionærlovens § 2 b m.v., fratrædelsesgodtgørelse efter funktionærlovens § 2 a og godtgørelse efter lov om ligebehandling af mænd og kvinder med hensyn til beskæftigelse og barselorlov m.v.
10) Indtægter ved salg af erhvervsvirksomhed og fast ejendom.
11) Forpagtningsafgift og indtægt ved udlejning, der ikke kan betragtes som erhvervsmæssig, og overskud af egen bolig.
12) Renter, aktieudbytte og lignende, arv, gaver og gevinster.
13) Underholdsbidrag.


Ovenstående gælder for ledighedsydelse, men jeg mener, at det er samme regler, når det gælder sygedagpenge.


Du skal kontakte din forsikring og bede dem om at sende dig dine forsikringsbetingelser.

Det fremgår af dem, hvilken type forsikring, du har, og så må kommunen bare have en kopi.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN

Sidst redigeret af Florken; 22-10-2010 kl. 22:23.
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2010, 11:47   #12
solskinspigen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-06 2010
Indlæg: 20
Styrke: 14
solskinspigen er ny på vejen
tusind tak for svar
ja det er en privattegnet forsikring gennem topdanmark der hedder tab af erhvervsevne forsikring. jeg betaler selv til den og har selv tegnet den gennem banken. Uden den indtægt kan vi slet ikke få det til at løbe rundt økonomisk.

Ved nu heller ikke hvad der sker med den forsikring hvis jeg får pension.....

Jeg har fået papirer fra topdanmark og vil straks sende kopi til kommunen. Da jeg en kort overgang var på kontanthjælp fik jeg at vide at de ville trække i kontanthælpen på grund af min indtægt fra forsikringen... men måske noget andet??.....
stort knus
solskinspigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2010, 11:58   #13
solskinspigen
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-06 2010
Indlæg: 20
Styrke: 14
solskinspigen er ny på vejen
hvor er det dejligt at have jer herinde at kunne læsse af til
Blev lige ringet op af kommunen. De havde fået mine papirer vedrørende min forsikring. de Havde IKKE noget med min udbetaling af ledighedsydelse at gøre. Så hun frigiver dem, så jeg får normal udbetaling på fredag. puh hvor er det dog svært med alle deres breve hele tiden.
endnu engang tak for støtten.
Nu afventer jeg blot svar på min klage angående førtidspension. ville komme en af dagene.
solskinspigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2010, 13:36   #14
steine
Hvor skulle jeg ellers være
 
steines avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-06 2009
Lokation: Holbæk Kommune, Vestsjælland
Alder: 54
Indlæg: 138
Styrke: 15
steine er ny på vejen
Håber det går ud til din fordel.

Du skal ihvertfald lige have lidt flere herfra, og så en ordre om at stresse ned (som om jeg er i stand til at bestemme sådan noget)
__________________
"Sikrest er når spares skal,
et spark til nedslidtes tryghed og fred"
Carl Scharnberg
steine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 11:02   #15
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Hej. Har fulgt dig hele vejen.. Hvordan er det gået.. Håber det bedste.
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 12:03   #16
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
arbejdsprøvning

Jeg har ikke kunnet møde op til møde om arbejdsprøvning af psykiske grunde - sagsbehandleren indhentede statusattest, hvor hun spurgte om det ville forværre min tilstand. Og der blev svaret Ja, det vil det.

I den sidste samtale med min sagsbehandler midt i december efter hun havde modtaget papirene, sagde hun alligevel "det står og falder med en arbejdsprøvning".

Så gik jeg død og tænkte, at det skal blive løgn. Jeg venter på hun skal kontakte mig - nu har papirene ligget over en måned hos lægekonsulenten.

Jeg vil sikkert få at vide, at jeg skal arbejdsprøves. Så vil jeg sige at det er ulovligt. På den kun halve side i bogen om arbejdsevne står der, hvad der skal til for ikke at skulle arbejdsprøves, nemlig at man kan undtages, hvis det forværre ens tilstand. Iøvrigt er det slet ikke lovpligtigt.

Der mangler ikke papirer i min sag, af papirene fremgår det at: Jeg har lidt af angst siden jeg var barn/ung, alle relevante terapiformer og medicin i kilovis er afprøvet. Der er redegjort for de episoder, der er skyld i mine psykiske problemer. Revalidering har været forsøgt, jeg har været indlagt 7 gange, jeg har været på kontanthjælp siden 2003 og har været i en række hjernedøde aktiveringer. Jeg har været i alkoholafvænning (ædru i fire år), har gået fast til psykiater i fire år...

Så hvis jeg får fornemmelsen af, at sagbehandler og lægekonsulenten vil trække sagen ud i det uendelige, vil jeg søge § 17. Det ville være fryd, fordi så skal sagsbehandleren lave ressourceprofil, og det er hun ikke begyndt på. Det skal jo gøres sammen med mig: Hvor bliver det hyggeligt.

Jeg ved ikke hvor jeg skal få energien fra. Selvfølgelig kan der være noget bensin i arrigskaben over de ikke tager mig, mit liv og min fremtid alvorligt.

Hanna
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2011, 12:10   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hanna Se meddelelser
Så hvis jeg får fornemmelsen af, at sagbehandler og lægekonsulenten vil trække sagen ud i det uendelige, vil jeg søge § 17.
Husk i så fald, at skrive "på det foreliggende dokumentationsgrundlag".
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2011, 10:22   #18
Hanna
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-04 2010
Indlæg: 242
Styrke: 15
Hanna er ny på vejen
UPS

JO, det har du ret i - den er da helt ved siden af.

Jeg troe jeg har sidet og læst lidt videre og fundet ud af, at jeg ville kommenterer på arbejdsprøvning og glemt jeg havde "bladret".
Hanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
En lang kamp og afslag endnu en gang Mella Dit og Dat 10 25-10-2010 10:39
Nu er vi sgu TO i familien! DAM Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 39 22-09-2010 19:06
Familien svigter Cillenolle Accept fra vores omgivelser 10 02-03-2010 19:47
Lang kamp blev til Danmarks bedste flexjob Dorthe 1971 Din historie 33 12-08-2008 21:50
en lang sej kamp engelkes Hvordan forløb det da du søgte fleks? 6 23-04-2006 00:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension