K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-10-2009, 00:13   #11
Helpfreak
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2009
Lokation: Kolding Kommune
Indlæg: 39
Styrke: 16
Helpfreak er ny på vejen
Tak for alle de gode svar.

Hejdien: Nej hjemmesiden beskriver meget dårligt hvad stedet er. Vi pakker peanuts og cashewnødder ude på det bare bord og så i små kasser. Det optager 6-8 mand og resten sætter pantmærker på øl eller pakker flexslanger i poser. Nogen stykker er på andre hold men de eksisterer ikke i øjeblikket da deres holdleder er syg...
Og ja jeg har anket min § 17 ansøgning.

Alle:
De 6 timer om dagen har jeg ikke selv sagt ja til. Jeg fik at vide at det var udgangspunktet til alt. Så kan man senere i forløbet evt få sin tid nedsat. Det jeg kom fra aktiv motion. Selv beskriver de det på den her måde:

"Du kan blive aktiveret på Projekt Aktiv Motion, indtil der enten er plads på Projekt Sygdomsopfølgning, eller der er lagt en anden plan for din aktivering. Du vil her blive aktiveret sammen med andre, der på grund af sygdom har svært ved at være aktiveret på fuld tid eller er sygemeldte kontanthjælpsmodtagere. Aktiveringen foregår hverdage i tidsrummet kl. 9.00 til kl. 12.00"

De så jeg havde svært ved at klare 3 timer om dagen der men stadig siger de at udgangspunktet er 6 timer om dagen. Ja der er et sted man kan ligge ned men slappe rigtigt af kan man ikke for de er bare en 7 cm skumgummi madras på et stykke spåntræ. På projektet er der kun sygemeldte. Jeg tror det kommer meget an på hvem man får som kontakt person på stedet.

Jeg har lige skrevet en lang mail til min sagsbehandler og bedt hende ringe til mig i morgen. Jeg har også skrevet den ud og tager den med til dem i morgen. Jeg er ikke god til det med at vise mine svagheder men jeg ved at det er nødvendigt her.

hvis i ser indslaget Risa henviser til så siger de at der er indvielse af lokalerne fredag. Det var så fredag d. 9 oktober 2009. Lige omkring kl 11 kom der forfærdelig mange mennesker og ville se hvad vi lavede. "aberne i bur" er en malende beskrivelse. Det triggede min sociale angst helt vildt og måtte nærmest løbe fra stedet uden for væk. Senere snakkede jeg med en jeg kender i forvejen fra projektet om det og jeg var ikke den eneste der gik derfra og havde det meget dårligt.

Jeres indlæg giver mig en god følelese. Tak for det. Nu prøver jeg i morgen og ser hvad der så sker. Tak alle sammen.
Helpfreak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2009, 19:18   #12
Helpfreak
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2009
Lokation: Kolding Kommune
Indlæg: 39
Styrke: 16
Helpfreak er ny på vejen
Så fik jeg snakket med dem alle i dag og min sagsbehandler har sat min tid ned til 4 timer dagligt med alle de pauser jeg har brug for. Jeg er meget lettet. Hvis jeg tidligere end efter 4 timer ikke kan mere så har jeg en jeg kan gå ind til på et kontor og snakke med og behøver ikke udbasunere hvor dårligt jeg har det i offentligt forum, og så bliver jeg kørt hjem.

Tak for hjælpen alle sammen.

hilsner

en lettet helpfreak
Helpfreak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2009, 22:31   #13
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Helpfreak Se meddelelser
så har jeg en jeg kan gå ind til på et kontor og snakke med og behøver ikke udbasunere hvor dårligt jeg har det i offentligt forum, og så bliver jeg kørt hjem.
Det er da godt nok god service, godt du fandt en løsning.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2009, 08:44   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
det er alså ikke sagsbehandler som er små djævle.
selvom om man kunne tro det efter alle disse tråde.

men synes ikke det er mange herinde, som kommer ud i en privat virksomhed og bliver arbejdsprøvede.
var selv i privat virksomhed og fin en rigtig fin behandling.

held og lykke med arbejdsprøvning og din anke
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2009, 10:03   #15
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
det er alså ikke sagsbehandler som er små djævle.
Nææh, det er jo nok ikke dem alle sammen.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2009, 10:13   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Nææh, det er jo nok ikke dem alle sammen.
Ja der skulle have stået ikke dem alle sammen.
en skrive fejl.

for de findes også ude i kommunerne.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2010, 02:14   #17
Helpfreak
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2009
Lokation: Kolding Kommune
Indlæg: 39
Styrke: 16
Helpfreak er ny på vejen
Jeg vil lige komme med en opdatering. Fik et knæk lige før jul i år så jeg slet ikke har kunnet magte noget i en lang periode. Det har kostet mig min kæreste og meget andet. Men nu er jeg oven på og vil godt lige konkludere på mit indlæg. I januar blev jeg færdig med min arbejdsevnevurdering. Projekt Sygdomsopfølgning er i daglig tale blandt brugere omtalt som "*******". Har stadig kontakt til flere derfra. Konklusionen var at selv under meget rummelige og hensynsfulde omstændigheder vil jeg ikke kunne få et selvforsørgende arbejde. D. 12 april fik jeg så den endelige meddelelse.

Jeg har fået min pension.

Jeg er lykkelig. Endelig er det mareridt ovre. Puha Tusind tak for hjælpen alle sammen.
Helpfreak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2010, 06:28   #18
bONNIE
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2010
Indlæg: 69
Styrke: 15
bONNIE er ny på vejen
Tillykkke
Det koster desværrer meget at være syg, men nu er der kun en vej, og det er
frem
bONNIE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2010, 08:12   #19
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Tillykke med det.
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2010, 08:33   #20
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tillykke med pensionen.
Dejlig lettelse.
VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsevne ash Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 07-07-2011 10:29
Under 1/3 arbejdsevne Susana Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 15-06-2009 21:08
Arbejdsevne Jøsses Alt det andet 8 12-06-2009 10:32
Arbejdsevne Pussi83 Spørgsmål ang fleksjob 11 06-11-2008 23:47
Fra arbejdsevne Vim Alt det andet 2 13-08-2008 23:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension