K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-04-2010, 12:30   #11
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Hos min sagsbehandler der er der ingen mailadresse man kan skrive til.
på de breve jeg har, der står telefon nr og fax og en hovedmail, men ikke en direkte mailadresse.

Kan være de ikke bruger mail korrespondance her?
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2010, 12:37   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lone t Se meddelelser
Hos min sagsbehandler der er der ingen mailadresse man kan skrive til.
på de breve jeg har, der står telefon nr og fax og en hovedmail, men ikke en direkte mailadresse.

Kan være de ikke bruger mail korrespondance her?
Det er normalt at offentlige ansatte får at vide, at man ikke bare skal give sin arbejdsmail videre til borgere. Man kan nøjes med at bruge hovedmail, så sender de den videre til den rette. Man skal ikke altid regne med, at sagsbehandlere ser mailen med det samme, da de kan blive langtidssygemeldte lige pludselig som alle andre mennesker, er på kurser, eller er stoppet på jobbet.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2010, 13:36   #13
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Vi må faktisk ikke svare tilbage på mails, med mindre borgeren sender fra en sikker mail.
Men nogle gange gør man det jo alligevel, hvis det bare handler om noget ganske kort, må jeg jo indrømme.

Men ellers så ja, der kan være andre undskyldninger - jeg får f.eks. snildt 100 mails om dagen, fra kollegaer, samarbejdspartnere, spørgsmål om it (jeg er superbruger for en flok computerskræmte, det giver noget ekstra arbejde ), og ikke mindst fra borgere.

Jeg forsøger selv at svarer med det samme, for det er ellers nemt at glemme dem i mængden, men det er ikke altid at man kan nå det.

Og så kan folk jo lige nøjagtigt være syge.

Så mit bedste råd er, giv dem 5 hverdage, send så en venlig mail igen, og hvis det så stadig ikke giver noget resultat, ring om spørg om vedkommende er syg og så evt. tage det pr tlf.

Tyve mails indenfor to dage giver bare mere stress
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2010, 16:50   #14
nilla
Skal snart betale husleje på K10
 
nillas avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2005
Indlæg: 907
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
nilla er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Vi må faktisk ikke svare tilbage på mails, med mindre borgeren sender fra en sikker mail.
Men nogle gange gør man det jo alligevel, hvis det bare handler om noget ganske kort, må jeg jo indrømme.

Men ellers så ja, der kan være andre undskyldninger - jeg får f.eks. snildt 100 mails om dagen, fra kollegaer, samarbejdspartnere, spørgsmål om it (jeg er superbruger for en flok computerskræmte, det giver noget ekstra arbejde ), og ikke mindst fra borgere.

Jeg forsøger selv at svarer med det samme, for det er ellers nemt at glemme dem i mængden, men det er ikke altid at man kan nå det.

Og så kan folk jo lige nøjagtigt være syge.

Så mit bedste råd er, giv dem 5 hverdage, send så en venlig mail igen, og hvis det så stadig ikke giver noget resultat, ring om spørg om vedkommende er syg og så evt. tage det pr tlf.

Tyve mails indenfor to dage giver bare mere stress
Når du siger sikker mail, er det så en mail fra en POP3 konto? (det vil sige en købt mail fra f.eks. tdc + deres gratis mails? eller skal det være fra brugerens eget domænenavn? og er det ekskl. yahoo og hotmail mails mv)?
nilla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2010, 17:35   #15
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Jeg tror jeg ved hvad sikker mail er, det fik jeg fra min tidligere sagsbehandler, men får det ikke fra hende her. Jeg håber virkelig at hende jeg har nu er sidste instans, den seneste mail jeg har fået fra hende er med flg. besked:

"Jeg skriver til dig for at orientere dig om, at jeg har modtaget den reumatologiske speciallægeerklæring. Når jeg modtager vurderingen fra din psykolog, foreligger jeg sagen for lægekonsulenten, hvorefter du vil høre fra mig igen".


Det var den. 19/3 efter flg. har jeg intet hørt, men jeg ved at hun inden påske burde have modtaget vurderingen fra min psykolog (for det gjorde jeg) og så vil jeg bare høre at tingene er røget videre. Jeg har også prøvet at ringe, men min erfaring er at jeg aldrig kommer igennem på deres direkte nr. Men jeg må vel bare prøve igen så hun får lagt besked.

Jeg håber, at min sag kan blive "færdig pakket" inden sommerferien, det er derfor at jeg gerne vil høre fra hende om at det hele igen er hos lægekonsulenten. Det fleste papirer, der blev lavet efter første vurdering af lkén i sept. 2009, blev færdige i nov. 2009. Min nye fkér og jeg blev så bare enige om at jeg lige skulle til Rheumatolog og så ville hun gerne lige have en ny vurdering fra min psykolog. Så vi er næsten i mål, jeg vil bare have bekræftet at alt går som det skal. Jeg har ikke altid helbred til at rykke og ved hvor meget jeg selv hader at blive rykket, gør jeg det kun i yderste tilfælde, det er bare ærgerligt at det skal til.

Puha, jeg gad ikke være sagsbehandler.

Det jeg frygter er at når jeg endelig høre fra hende, jamen så er min sag endnu ikke kommet over lægekonsulenten, men jeg fornemmer bare på hende her at det er den. Hun havde så meget ben i næsen da jeg var til møde hos hende, så jeg kan slet ikke se hvorfor jeg skal rykke hende for hvordan det går, men på den anden side så kan jeg jo ikke vide om jeg er røget nederst i bunken. Er det bare mig ?


Endnu et problem for mig er at jeg smider 7000 kr. hver måned på at vente og det er jo også penge.

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 17-04-2010 kl. 17:37.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2010, 17:46   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvad med at sende et godt gammeldags brev og aflevere det mod kvittering ?

Der er ikke noget værre end at tro at ens sag er så og så langt og så er man glemt i en bunke et eller andet sted eller som i min venindes sag , der var en fil de ikke kunne åbne...

Min venindes sag røg videre til den gruppe der skulle beslutte om hun blev indtstillet til pension den 1 feb min røg til dem den 8 feb , jeg fik min pension sidste uge og hendes er de slet ikke kommet så langt som til at finde ud af hvorvidt hun skal for pensions nævnet , da jeg begyndte at skrive for hende fandt vi ud af at de ikke kunne åbne en fil som hendes sagsbehandler havde sendt til dem og derfor var der ikke sket mere i hendes sag .. sådan en gang sjusk og hun er bange for at ringe eller skrive for meget til dem for det kan jo være hun gør dem sure ...

Så hvis jeg var dig så ville jeg sende et godt gammeldags brev og få en kvittering for at det var afleveret og hjælper det ikke så ville jeg henvende mig til sagsbehandlers overordnet og sikker mig at der stadig var gang i sagen .. og evt bede om en tidshorisont
  Besvar med citat
Gammel 17-04-2010, 17:57   #17
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Hejdien,

Det var nok en god idé med et brev mod kvittering.

Efter jeg havde skrevet mit seneste svar, tænkte jeg, hmm.. måske er det mig der er for utålmodig. Men jeg har bare så mange gange oplevet at mine sagsbehandlere end ikke kan huske min sag når de så pludselig får fat i den igen.

Så jeg må prøve den med brevet og tidshorisont, der er trods alt penge at spare i sidste ende.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2010, 21:47   #18
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Sikker mail, er et mailsystem, hvor du skal bruge en digital signatur, for at sende mails.

Kommunerne opretter dem som regel selv, men ikke alle kommuner er nået til det endnu.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-04-2010, 22:26   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har aldrig mailet med mine sagsbehandlere. Og i forbindelse med førtidspensionssagen, sagde de direkte, at mailkorrespondance kun ville gøre ondt værre - de havde ikke tid til at svare, og jeg ville få det værre!
Istedet fik jeg et telefonnummer til Task-force og der var altid én der tog røret, og altid én der kunne besvare mine spørgsmål. Forcen bestod nemlig af en masse sagsbehandlere, og derfor var det også sådan en man fik i røret når man ringede - og ringede derfor aldrig forgæves!

Fed ordning.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2010, 07:17   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser

Så hvis jeg var dig så ville jeg sende et godt gammeldags brev og få en kvittering for at det var afleveret og hjælper det ikke så ville jeg henvende mig til sagsbehandlers overordnet og sikker mig at der stadig var gang i sagen .. og evt bede om en tidshorisont
Jeg fik på et tidspunkt oplyst, af en af pigerne i receptionen i jobcentret, at hvis man skrev til jobcenter-chefen uden at der tydeligt stod at det var en KLAGE så røg den til sagsbehandleren.
Så måske er det en god idé at formulere det som en klage.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor har vore sagsbehandlere på alle områder så dårlige arbejdsforhold og vilkår? Enteneller Politik og Samfund 4 28-10-2012 16:30
Hvert femte ministerium svarer ikke på mail buster Politik og Samfund 1 31-03-2010 00:20
Sygedagpenge svarer ikke på min klage charho Alt det andet 10 22-02-2010 09:01
Sagsbehandlere der ikke svarer !! Enteneller Alt det andet 9 27-01-2010 13:20
Jobcenter svarer ikke på min mail charho Alt det andet 11 15-01-2010 02:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension