K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-04-2010, 11:44   #11
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
forskelligt fra kommune til kommune hvordan de vurdere det

netop og derfor kan det faktisk være en fordel og flytte til en anden kommune.
det synes jeg er noget underligt noget. Alle skulle have samme behandling uanset hvor man bor. I min kommunen tror jeg de siger 15 min om ugen, så hedder det flex.
Det kan jeg se udfra andre sager.
men har jo ikke fået nogen afgørelse på min egen endnu
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2010, 12:00   #12
lone t
Afhængigheds tegn af K10
 
lone ts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-09 2006
Indlæg: 348
Styrke: 18
lone t er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
forskelligt fra kommune til kommune hvordan de vurdere det

Alle skulle have samme behandling uanset hvor man bor.
Helt enig, og da også underligt det ikke er sådan over hele landet.
__________________
"Ingen tænker på, at visse mennesker bruger enorm energi, bare på at være
normale... "

- Albert Camus -
lone t er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2010, 12:12   #13
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Nu jeg endnu mere forviret ,efter jeg kikkede på linket.

For førtidspension er der højest mellem og lavest ,----så det altså ikk det samme som når der sankkes pension...

ER det så kun dem på gammel ordning der kan have skåne job vedsiden af pensionen ?

Og hvis man ikk kan arbejde mere søger man pension -- men hedder det i virkligheden førtidspension ?
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2010, 12:20   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
efter 2003 hedder det førtidspension og alt det med høj mellem og lav er væk.
Men stadig kan man sammen med kommunen sætte et skånejob i værk.
men hmm til dette er bare hvordan det faktisk kan lade sig gøre.
når man efter 2003 ikke må have nogen arbejdsevne ved pension.

for som lone-T siger alt under 12.5 timer så får man tildelt pension og ikke flex i hendes kommune.
så ergo kan man arbejde i et skånejob under de 12.5 time.

mens i andre kommuner kan man dårligt få pension, selv om en arbejdsprøvning viser 6 timer. så hedder det flex

det er helt urimelige vilkår og det opstår fordi der i følge loven ikke er nogen grænse mellem flex og pension. Men man kan ikke få løntilskud under de 12.5 time og derfor er stort set umuligt og finde et flexjob under det timetal
så det er bare helt i orden at de kommuner som siger under 12.5 timer hedder det pension

Sidst redigeret af MTVRV1; 13-04-2010 kl. 12:23.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2010, 12:39   #15
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hmm så når jobkonsulenten siger du burdte have pension med mulighed for skåne job ,er det altså bare en ønske tanke, for de siger de har meget svært ved at finde noget til min evne på 10 timer .

Så håbede bare lige der måske lige var end skrabet/diskravnt førtidspension,man kunne søge,for hold k--- hvor er jeg træt af det her med uvished og selv pinerri...
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2010, 12:44   #16
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Hmm så når jobkonsulenten siger du burdte have pension med mulighed for skåne job ,er det altså bare en ønske tanke, for de siger de har meget svært ved at finde noget til min evne på 10 timer .

Så håbede bare lige der måske lige var end skrabet/diskravnt førtidspension,man kunne søge,for hold k--- hvor er jeg træt af det her med uvished og selv pinerri...
Ja det er helt til hvad dit pensionnævn har af holdning i lige netop din kommune.
men ja med 10 timer er det netop meget svært og finde noget pågrund af ingen tilskud

Så Ja er helt enig uvished er et kæmpe problem og kan faktisk gøre syge endnu mere syge.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2010, 13:01   #17
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hmm desvære må jeg ikk fremleje min bolig ud ,ellers kunne det jo være fristende ,at flytte imens der dog stadig er "lidt" liv i en

Selv om jeg gerne ville bruge de evner som jeg har,det skal der ikk være trivel om ,men at skulle slide dem op i endeløse arbejdsprøvninger og araejdspraktiker det altser deprimernde..


Foresten siger de det er nemer at skaffe skåne job end flex job på 15 timer ...
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 13-04-2010 kl. 13:20.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2010, 13:25   #18
Mymlen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-05 2008
Indlæg: 72
Styrke: 16
Mymlen er ny på vejen
I København får du afslag på førtidspension, hvis du har en arbejdsevne på fem timer om ugen, så det betyder vel i princippet, at man har afskaffet skånejobbet. Det er svært at forestille sig, at der er skånejob at få på blot 2-4 timer om ugen, men de findes måske?
Mymlen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2010, 14:16   #19
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Er man nede på så få timer om ugen, så kan man roligt konkludere, at så er det ikke pga økonomi man arbejder, men udelukkende pga det sociale aspekt der ligger i det, for så er det noget nær en underskudsforretning der ikke giver mening.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2010, 23:09   #20
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Vil lige sige at i min indstilling til pension var der faktisk skrevet om skånejob, og det var en hjælp for mig , da der tidligere i min profil (ja jeg er en af dem der fik den opdateret ) stod at jeg havde en meget høj arbejdsidendetit og det var et problem for mig når jeg ikke arbejde, da jeg så skulle indstille til pension skrev min sagsbehandler ..

Hejdien vil efterfølgende kunne finde et skånejob eller noget frivilligt arbejde ..

Grunden til at hun skriver det er fordi nogen ellers kan få den tanke at hvis arbejde har været det halve af din identitet før så kan du forfalde til social deroute .

Og nej skånejob kan ikke sidestille med fleksjob , for hvis man kan arbejde feks 12 timer om ugen så vil en arbejdsgiver skulle betale mig for de 12 timer - altså en time løn for den tid jeg reelt er der , og da jeg har en af de sygdomme som kan arte sig meget forskelligt fra uge til uge så vil jeg ikke kunne være en stabil arbejdskraft i et fleksjob ..

Så ingen vil ansætte mig og betale mig fuld løn - refusion , hvorimod jeg som skånejobber evt kan finde noget taste arbejde (laves hjemmefra og på opgaveløn ) eller noget samle arbejde eller hvad hulen det kan være , men noget hvor det ikke er påkrævet at jeg møder hver dag fra den til den tid ...

Så jo jeg forstår godt skånejob der findes jo mange forskellige slags sygdomme..
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skånejob uden pension Tassi Alt det andet 7 18-12-2011 00:25
Skånejob?? Lotte1977 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 28-05-2011 20:06
Asperger Sydrom - pension og skånejob. Nordisk Din historie 5 22-03-2010 18:56
skånejob hb65 Alt det andet 1 26-01-2009 19:02
Ang. Skånejob microsign Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 15-03-2007 11:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension