K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2017, 01:53   #21
fuerzzzs1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2017
Indlæg: 91
Styrke: 7
fuerzzzs1 er ny på vejen
Okay

Jeg havde ikke lige forventet en "shitstorm" også uden for K10. Folk kan virkelig være grove.

Nogen mener fx at man kan sætte navn og adresse ud fra de detaljer jeg har givet i anonymiseret form, det kan man jo ikke.

Men til sagen:
Selvom det ikke er nogen løsning på langt sigt så har hun valgt at sælge sin bil for at få penge her og nu. Og det er ikke fordi hun bor et sted hvor børnene ikke kan komme i skole med en bus, eller hun ikke selv kan gå til købmanden.

En bil er ikke et "musthave" når ens børn er store nok til at gå selv

Altså jeg tror ikke man kan kalde det hverken svigt eller misrøgt, når hun tilsyneladende altid kan "stampe penge op af jorden".

Fx med det TV havde jeg betalt 1500 kr, og så gik min telefon i udu i 2 dage. Hun kunne så ikke lige finde en kasse der ku passe i første omgang, men så sendte hun 1600 retur indtil hun hørte fra mig igen.

Altså man kan jo nærmest sige at hun er selvstændig erhversdrivende, og der ER naturligvis både op og nedture i den type liv.

Grunden til hun så ville være ikke-forsørger på kontanthjælp er at det er den yngste der har lavet lort, den anden er over 18 år. Hvis han altså ender med fængsel.

Jeg ved godt men ikke skal gøre børns tarv op i om man kan gå den ene eller anden kontanthjælp i så fald, men det har dog en betydning alligevel, og så alligevel ikke så længe hun klarer det hele på egen hånd.

Det med 8 kr til kartoffelsuppe var også sat lidt på spidsen, det har hun ikke gjort det var mest for at illustrere at hun spørger om jeg ikke mangler noget om det så er en stegepande eller en stol...

Og faktisk mangler jeg en del af de ting eftersom jeg har været hjemløs og indtil for nylig havde en næsten tom lejlighed fordi jeg ikke havde penge til at indrette den. Men det har jeg jo nu med min FTP.

Jeg kunne sagtens bruge hendes TV som alligevel var i overskud, og køkkengrej, køkkengrej koster jo en formue hvis man ingenting har og skal have alt til et køkken.

Det ikke fordi hun så ikke har TV mere, det var i overskud fra dødboet.

Det er måske bare mig der er unødigt bekymret. Jeg tror ikke på hendes forretnings-idé om at købe og sælge ting som en decideret levevej.

Men det er jo ikke ensbetydende med at det ikke kan lade sig gøre.

At det under 18-årige barn nu må cykle eller tage bussen til skole, og hende ligeså når hun skal købe ind kommer næppe under betegnelsen omsorgssvigt.

Min bekymring er mere på længere sigt. For der kan jo ikke blive ved med at være ting man kan sælge, en dag på lageret jo være tomt.

Men igen min viden er begrænset, jeg har aldrig mødt hende i virkeligheden men vi har talt sammen i 6 år, så mit billede er naturligvis "farvet" af hvad hun siger jeg ved ikke nødvendigvis den fulde sandhed.

Så jeg laver ingen indberetning så længe jeg ikke ser tegn på misrøgt, kun en usikker fremtid, men det har mange familier jo hver eneste dag.

Bare et forslag til admin:

Er det en teknisk mulighed at man skal være bruger for blot at læse med på K10?

Det er nemlig særdeles ubehageligt når nogen der intet med kontanthjælp eller førtidspension osv bare lige kommer ind og fisker nogle ellers ret private oplysninger som det jo ofte er på K10 og bruger dem i en anden sammenhæng?
fuerzzzs1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2017, 02:23   #22
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det med at man skal være bruger for at kunne læse med....det er en falsk sikkerhed...da alle jo bare kan melde sig til...

Det er skrevet alle steder...når man melder sig til siden...at man har muligheden for at være anonym og anonymisere sine indlæg...

Man bør altid have denne rettesnor...skal noget være hemmeligt...eller skal andre ikke kunne læse det...så lad være med at skrive det på internettet...

Selve meningen med K10...det var at få alle de grimme ting kommuner gør ved borgerne...ud til alle...så alle kan se hvad der sker i dette system...og så selvfølgelig for at vi alle kan hjælpe hinanden..

Der findes dog et par enkelte kategorier herinde som er lukket for andre end brugere...

Man skal bare huske at de ikke er mere lukket end at alle kan melde sig til og læse med..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2017, 03:25   #23
fuerzzzs1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2017
Indlæg: 91
Styrke: 7
fuerzzzs1 er ny på vejen
Okay kan du så sige hvilke "rum" det er hvor kun reg brugere kan læse med i?

Jeg ved godt enhver alligevel ville kunne melde sig til, men det stopper måske nogle af de useriøse når man lige pludselig skal logge ind osv.

Jeg er bare udsat for en shitstorm lige nu fordi nogen på nogle helt uvedkommende sider åbenbart har været forbi K10 hurtigt og "fiske personlige oplysninger" som de nok ikke havde gidet hvis man lige skulle reg med email osv som os faste brugere gør

Men jo man skal generelt passe på hvad man skriver offenligt også på K10, også selvom man tror det er så anonymt som det nu kan være.

Jeg er dog tilgivet af "den forurettede" igen.

Jeg blev bare beskyldt for at have skrevet hendes fulde navne og adresse på K10, hvilket jo ingenlunde er tilfældet, og hvis jeg havde, er jeg sikker på i ville slette det lige så hurtigt igen

Bare for nysgerrighedens skyld, for det er jo uholdbart i længden at hun må sælge en bil, og så leje en når der er absolut brug for en det jo rasende dyrt. OSV.

Hvad ville der skulle til for at hun kunne komme på fleksjob?

Hun er jo tydeligvis meget stædig angående at "klare sig selv" men det er jo klart når hun i flere år har levet af en millionarv, hvad skulle man så blande kommunen ind i det for.

Hvis hun var gået på kommunen før ville hun jo nok alligevel få besked på at leve arven op først ikke sandt.

Men tror det begynder at stramme, ellers havde hun ikke solgt sin bil.

Nej fleksjob er nok slet ikke i sigte, for 2 børn med særligt behov er ikke grundt nok til ikke at være beskæftiget 37 timer ugenligt hvis man ikke er syg.

Igen jeg mistænker bipolar, man det udelukker jo ikke fuld beskæftigelse i sig selv.

Det er vist lidt forvirrende for hende det hele, og også for mig der forsøger at rådgive hende så godt jeg kan.

Hun tør ikke selv skrive på K10 selvom jeg har sagt til hende den findes og kun er til for at besvare alle de spørgsmål hun måtte have, for jeg er ikke ekspert på nogen områder
fuerzzzs1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2017, 06:47   #24
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hun skal syge meldes ved lægen,igennem div. specialster og mindst 2 arbejdes prøvninger

vi plejer at sige det tager mellem 5-10 år i systemet, det sker at nogen ryger hurtigt gennem, men det hurtigste jeg har hørt om er 10mdr. hvor læge papir er mere end i orden
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2017, 09:13   #25
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af fuerzzzs1 Se meddelelser
Men igen min viden er begrænset, jeg har aldrig mødt hende i virkeligheden men vi har talt sammen i 6 år, så mit billede er naturligvis "farvet" af hvad hun siger jeg ved ikke nødvendigvis den fulde sandhed.
Du skal da overhovedet ikke lade dig involvere og bekymre dig så meget over en person du ikke har mødt.
Tror du omsorgen vil gå lige så meget mod dig fra hende ?
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2017, 10:31   #26
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
jeg læste lige indlæggene igen, og herinde ser jeg ingen shitstorm, kun reel bekymring for din veninde, og vigtigst i denne sammenhæng , børnene, vi svarer, og kommer med løsningsforslag efter bedste evne, og nogen gange kan man måske ikke lide svarene der kommer, men så kan man jo selv sortere i det man kan bruge og ikke kan bruge

det lyder virkelig mærkeligt det du skriver om at nogen kan fiske oplysninger herinde fra , oplysninger som du jo ikke har givet, om navn mv. nu er jeg ikke noget orakel i it, derfor er jeg heller ikke på facebook, så jeg tænker, dette, er du mon på facebook og står der noget der, som kan fiskes mht det du skriver? bare en tanke for det lyder ikke rart, jeg har bare svært ved at forstå hvordan nogen "udefra" eller herinde skulle kunne identificere udfra det du skriver, .
der er dog mulighed for at du kan stille spørgsmål under private meddelser, men kun når man har skrevet et vist antal indlæg, husker ikke hvor mange. på den måde kan du kommunikere med andre brugere herinde, og iøvrigt stadig være anonym.

nå men mht. fleksjob, der er hun som jjsonn skriver meget meget langt fra, hun skal have en sygdom som er diagnosticeret, den skal være færdigbehandlet, hun skal igennem adskillige arbejdsprøvninger, før hun kan komme i betragtning.

hvis du vil læse om fleksjobregler så se her

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...guide-fleksjob

som kageøre skriver, hvad med at foreslå hende et deltidsjob, så havde hun en stabil indtægt, og kan drive genbrugsbutik ved siden af.

som du skriver så slipper hendes penge jo formentlig op på et tidspunkt, så hvordan mon hun vil betale husleje, strøm, varme , vand, medicin, mad, tøj mv. ? prøv at spørge hende om det, .

jeg synes din bekymring er reel, og jeg står ved hvad jeg tidligere har foreslået, men det bedste er jo hvis du kan få din veninde til at indse at hendes liv, og beslutninger giver anledning til stress og bekymringer mht. hvordan der skal skaffes penge til ovenstående , og denne konstante usikkerhed vil jo også påvirke både hende selv og børnene negativt, uanset om vi vil det eller ej.

held og lykke med venskabet, og med at hjælpe din veninde. første skridt er jo at du har sat ord på din bekymring, håber du kan bruge noget at det der er skrevet herinde.

venlig hilsen
sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2017, 12:16   #27
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fuerzzzs1 Se meddelelser
Grunden til hun så ville være ikke-forsørger på kontanthjælp er at det er den yngste der har lavet lort, den anden er over 18 år. Hvis han altså ender med fængsel.
Jeg citerer lige aktivloven igen:
"§ 2. Enhver mand og kvinde har i forhold til det offentlige ansvar for at forsørge sig selv, sin ægtefælle og sine børn under 18 år. "

Dvs hun har ansvar for at forsørge sit barn under 18 år, uanset om dette barn er i fængsel.

"§ 25. Personer, som er fyldt 30 år, og jobparate og aktivitetsparate personer under 30 år med en erhvervskompetencegivende uddannelse modtager kontanthjælp.

Stk. 2. Kontanthjælpen til personer, der er fyldt 30 år, udgør et månedligt beløb på

1) 14.808 kr. for personer, som har forsørgelsespligt over for børn, og

2) 11.143 kr. for andre personer. "

Hun har ifølge loven forsørgerpligt over for sit barn, der er under 18 år.

Ergo ville hun være berettiget til 14808 kr før skat, hvis hun søger kontanthjælp.

(Om hun så søger er selvfølgelig en anden sag, men var bare lige for at afklare den del )
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2017, 03:09   #28
fuerzzzs1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-07 2017
Indlæg: 91
Styrke: 7
fuerzzzs1 er ny på vejen
Sortepigen:
Der er ikke tale om en "shitstorm" på K10, men pludeslig blev jeg kommenteret alle andre steder, på en random chat, facebook osv. Og taget ud af en kontekst...!

Mistymiss:
Ja hele kernen i det her spørgsmål er så om forsørgelsespligten bortfalder i samme sekund barnet (under 18 år) kommer i fængsel?

Altså da jeg var i fængsel gik kommunen meget op i at nu var "forsørgelsespligten" overgået til "kriminalforsorgen"... og der for stoppes alle udbetalinger til moren, for hun så ikke har forsørgerpligt mere?

Det er rimeligt "speget" ja, men i bund og grund er spørgsmålet:

Ophører forsørgelespligten hvis et barn under 18 år ender i fængsel og kommunen på står at "nu er det kriminalforsorgen der har forsørgelspligt"

OG et tillægsspørgsmål.

Min eks har min datter til dagligt, og det fungerer fint, jeg ville ikke kunne ha en teenagepige i min lejlighed.

Moren men hun bestemmer ALT - hvilket hun de facto også gør, men hvad nu med de større beslutninger, nu er konfirmation (eller ej) jo næste forår.

Har hun pligt til at kontakte mig om det?

Ikke fordi jeg vil diktere om hun skal konfirmeres eller ej, eller hvad, vil bare gerne vide hvad der forestiller sig i den dur? OG en dato for konfirmation hvis der er sådan, for så vil jeg da møde op i kirken selv hvis jeg ikke er velkommen til "efter-festen" ?

Nu har jeg set DIV sager på TV, men der var fra USA.

De danske så ligger man vægt på at der ikke har været et "forhold" siden år 2011.

Og det er også korrekt, men så forhindrer man jo i samme åndedrag at der så kulle BLIvE et forhold.

Jeg vil ikke ha min datter boende for det er ingen pige på 13 år tjent med, men jeg ville da gerne kende hende bare?

Sortepigen Og mistymiss :

Er jeg måske udsat for en slags slet skjult mobning?

Cyberbully sådan noget?

Det tror jeg mere og mere at det er, især fordi personen ved nogen som ingen andre kan vide....
fuerzzzs1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2017, 06:33   #29
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
tænker, at du måske også har skrevet på sol? hvor du er lidt upopelær, ellers ved jeg ikke.

ang, din datter du har ikke set hende eller haft kontakt i mange år, andet med grimme nedgørende oplæg på sol.

når du ikke har delt forældermyndighed har du intet at skulle have sagt og med dine føelser for moderen bliver du nok ikke indbudt, det er jo heller ikke sikkert hun vil komfimeres, men det opdager du, da folkkan søge ekstra hjælp ved faderen,mener det er 3mdr. børnepenge.

jeg tror ikke noget statsamt,vil give dig samvær,der er gået formange og igen med jeres indbydes had er det også syndt forpigen,
Ikke skrevet fordi jeg hader dig men har læst meget med dig på sol, angående din datter
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2017, 07:35   #30
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis der ikke er delt forældremyndighed, kan mor træffe beslutninger. Men det påvirker ikke dit krav på samvær.

Hvis du ikke kan have hende overnattende, vil det nok blive noget med at du kan invitere hende med på nogle udflugter, i bio eller lignende.

Hun har en alder hvor hun selv vil blive spurgt, og ønsker hun ikke samvær, kan du ikke gøre andet end at tilbyde det, og så håbe på at hun på et tidspunkt ønsker at genoptage kontakten.

Med hensyn til konfirmationen, så kan mor søge om et tilskud svarende til 3 mdrs børnebidrag, medmindre I laver en anden aftale selv, eller du selv vælger at holde noget for hende.

Hvis du ikke har haft samvær med hende i årevis, er det en dårlig ide at troppe op til konfirmationen. Hvis Jeres forhold er uafklaret og hun ikke har set dig i lang tid, er det ikke lige dagen at gøre det. Det kan ødelægge Jeres fremtidige forhold. Det bør ikke ske i fuld offentlighed en dag hvor følelserne i forvejen er store.

Det du kan gøre er at skrive til hende samt mor, og høre om du må tage forbi og tale med hende, eller invitere hende på cafe eller et eller andet, hvis du er klar til en eller anden form for samvær. Og så kan du efterfølgende høre hende om hun ønsker at du tager med i kirken.

Husk at hun er teen, og at du skal træde varsomt.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension