K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-08-2017, 19:54   #1
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
en god psykologklinik i hovedstadsområdet?

skriver for en veninde.
diagnose: personlighedsforstyrrelse, emotionel ustabil, borderline

Er der nogen som kender nogle gode klinikker, evt. private(som dog den praktiserende læge kan henvise til) som tilbyder terapi og som er dygtige?

Vi taler Hovedstadsområdet.

Alternativt: kender I en sød psykolog som kunne tænkes at ville henvise til sådan et behandlingscenter (min veninde har ikke særlig sød læge, så denne vil sandsynligvis blot henvise til distrikspsykiatrien, hvilket er prøvet og slet ikke gik!)
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2017, 20:13   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Der findes pakkeforløb til personlighedsforstyrrelser, i region hovedstadens psykiatri.
De ligger på hospitalerne og kan ses på hjemmesiden.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2017, 21:45   #3
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
ok tak for svar
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2017, 00:21   #4
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thisted_1970 Se meddelelser
skriver for en veninde.
diagnose: personlighedsforstyrrelse, emotionel ustabil, borderline

Er der nogen som kender nogle gode klinikker, evt. private(som dog den praktiserende læge kan henvise til) som tilbyder terapi og som er dygtige?

Vi taler Hovedstadsområdet.

Alternativt: kender I en sød psykolog som kunne tænkes at ville henvise til sådan et behandlingscenter (min veninde har ikke særlig sød læge, så denne vil sandsynligvis blot henvise til distrikspsykiatrien, hvilket er prøvet og slet ikke gik!)
Pakkeforløb skal der henvisning til, så undgå egen læge gør hun nok ikke. Hvis hun allerede går til psykiater eller anden speciallæge kan denne også henvise. Kan du alternativt ringe til hendes læge og forklare at det er vigtigt hun får ordentlig behandling?
Det foregår via et visitationsystem,som så visiterer til der hvor man mener bedst dækker behovet.
Desværre gælder det alle ambulante behandlinger i Region Hovedstaden. Man kan ikke som patient komme i forbindelse med dem. Der er hverken mail eller telefonnr.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2017, 09:08   #5
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Desværre gælder det alle ambulante behandlinger i Region Hovedstaden. Man kan ikke som patient komme i forbindelse med dem. Der er hverken mail eller telefonnr.
Det er noget sludder at man ikke kan ringe til dem... Region Hovedstadens Psykiatri har en fælles omstilling på 38640000 som stiller videre ud til afsnittene.
Og det fremgår også af hjemmesiden.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2017, 11:04   #6
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Thisted_1970 Se meddelelser
min veninde har ikke særlig sød læge, så denne vil sandsynligvis blot henvise til distrikspsykiatrien, hvilket er prøvet og slet ikke gik!
Hvis din veninde og hendes læge ikke kan sammen, har hun så ikke overvejet at finde en anden læge??
Hvis min læge var det du betegner som ikke særligt sød, så ville jeg fluks se efter en anden.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2017, 16:30   #7
Giser
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
Giser er ny på vejen
Må jeg spørge hvor gammel din veninde er?

Man kan få tilskud til psykologhjælp, hvis man er mellem 18-38 år, og man lider af angst (dette kræver henvisning af den praktiserende læge). Men umiddelbart lyder det ikke helt til, at din veninde falder ind under nogle af de kriterier, der skal opfyldes for at få tilskud til psykologbehandling (der findes vist 11 forskellige kriterier)

Desuden giver nogle psykologer rabat, hvis man er på overførselsindkomst eller SU
Giser er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2017, 16:54   #8
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Giser Se meddelelser
Må jeg spørge hvor gammel din veninde er?

Man kan få tilskud til psykologhjælp, hvis man er mellem 18-38 år, og man lider af angst (dette kræver henvisning af den praktiserende læge). Men umiddelbart lyder det ikke helt til, at din veninde falder ind under nogle af de kriterier, der skal opfyldes for at få tilskud til psykologbehandling (der findes vist 11 forskellige kriterier)
Et af punkterne hedder alvorligt invaliderende sygdom og der hører alvorligt invaliderende psykiske lidelser også ind under og det er uanset alder.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2017, 17:34   #9
Thisted_1970
Hvor skulle jeg ellers være
 
Thisted_1970s avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2016
Indlæg: 124
Styrke: 9
Thisted_1970 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Giser Se meddelelser
Må jeg spørge hvor gammel din veninde er?

Man kan få tilskud til psykologhjælp, hvis man er mellem 18-38 år, og man lider af angst (dette kræver henvisning af den praktiserende læge). Men umiddelbart lyder det ikke helt til, at din veninde falder ind under nogle af de kriterier, der skal opfyldes for at få tilskud til psykologbehandling (der findes vist 11 forskellige kriterier)
hun er først i fyrrene...
hendes diagnose er tungere end "angst" vil jeg mene - i Sind sagde de til mig at personlighedsforstyrrelser er blandt de tunge diagnoser, og uhelbredelig for mange - derfor søger jeg en kompetent og "rar" fagperson(er) som kunne gøre min veninde mere følelsesmæssig stabil -af erfaring kan jeg sige at distriktspsyk (og nok også pakketilbud på hospitalerne, selvom jeg ikke kender disse)er alt for "fabriksagtigt"(forstå mig ret) til at min veninde vil kunne blive hjulpet heraf - det er personale som har for travlt og hvor du "er et nummer" - min veninde reagerer med at melde helt fra...
Thisted_1970 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-08-2017, 17:44   #10
Giser
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
Giser er ny på vejen
Ja, du har nok ret i, at din venindes diagnose er for "tung" til, og at hun ikke kan komme under en af de 11 kriterier til psykologhjælp.

Jeg ved ikke hvad der er af tilbud, der kan hjælpe hende. Hendes diagnose er vel også for "tung" til. at de kan lave samtaler med hende i Sind? Havde Sind ellers forslag til hvor I kunne søge hjælp?

Jeg tænker ikke at hun har råd til selv at betale for hjælp/behandling?
Giser er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension