K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-09-2017, 09:18   #31
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fuerzzzs1 Se meddelelser
Sortepigen:
Der er ikke tale om en "shitstorm" på K10, men pludeslig blev jeg kommenteret alle andre steder, på en random chat, facebook osv. Og taget ud af en kontekst...!
Dette kan ikke ske ud fra de ting du har skrevet på K10.
Men hvis du har skrevet et andet sted, og dér har skrevet noget der "afslører" dig, så kan nogen jo have googlet din ordlyd og fundet andre mere eller mindre enslydende indlæg du har skrevet andre steder.

Citat:
Oprindeligt indsendt af fuerzzzs1 Se meddelelser
Moren men hun bestemmer ALT - hvilket hun de facto også gør, men hvad nu med de større beslutninger, nu er konfirmation (eller ej) jo næste forår.

Har hun pligt til at kontakte mig om det?
Hvis mor har fuld forældremyndighed, så NIX.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Pip Se meddelelser
Hun har en alder hvor hun selv vil blive spurgt, og ønsker hun ikke samvær, kan du ikke gøre andet end at tilbyde det, og så håbe på at hun på et tidspunkt ønsker at genoptage kontakten.

Med hensyn til konfirmationen, så kan mor søge om et tilskud svarende til 3 mdrs børnebidrag, medmindre I laver en anden aftale selv, eller du selv vælger at holde noget for hende.

Hvis du ikke har haft samvær med hende i årevis, er det en dårlig ide at troppe op til konfirmationen. Hvis Jeres forhold er uafklaret og hun ikke har set dig i lang tid, er det ikke lige dagen at gøre det. Det kan ødelægge Jeres fremtidige forhold. Det bør ikke ske i fuld offentlighed en dag hvor følelserne i forvejen er store.

Det du kan gøre er at skrive til hende samt mor, og høre om du må tage forbi og tale med hende, eller invitere hende på cafe eller et eller andet, hvis du er klar til en eller anden form for samvær. Og så kan du efterfølgende høre hende om hun ønsker at du tager med i kirken.

Husk at hun er teen, og at du skal træde varsomt.
Jeg er helt enig.

Hvis du har været fraværende længe, og kvajer dig nu, så kan du ødelægge alt hvad der kunne blive i fremtiden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2017, 10:56   #32
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af fuerzzzs1 Se meddelelser
Sortepigen:
Der er ikke tale om en "shitstorm" på K10, men pludeslig blev jeg kommenteret alle andre steder, på en random chat, facebook osv. Og taget ud af en kontekst...!

Mistymiss:
Ja hele kernen i det her spørgsmål er så om forsørgelsespligten bortfalder i samme sekund barnet (under 18 år) kommer i fængsel?

Altså da jeg var i fængsel gik kommunen meget op i at nu var "forsørgelsespligten" overgået til "kriminalforsorgen"... og der for stoppes alle udbetalinger til moren, for hun så ikke har forsørgerpligt mere?

Det er rimeligt "speget" ja, men i bund og grund er spørgsmålet:

Ophører forsørgelespligten hvis et barn under 18 år ender i fængsel og kommunen på står at "nu er det kriminalforsorgen der har forsørgelspligt"

OG et tillægsspørgsmål.

Min eks har min datter til dagligt, og det fungerer fint, jeg ville ikke kunne ha en teenagepige i min lejlighed.

Moren men hun bestemmer ALT - hvilket hun de facto også gør, men hvad nu med de større beslutninger, nu er konfirmation (eller ej) jo næste forår.

Har hun pligt til at kontakte mig om det?

Ikke fordi jeg vil diktere om hun skal konfirmeres eller ej, eller hvad, vil bare gerne vide hvad der forestiller sig i den dur? OG en dato for konfirmation hvis der er sådan, for så vil jeg da møde op i kirken selv hvis jeg ikke er velkommen til "efter-festen" ?
Hmm ja hvis man ikke har forsørgerpligt mens barnet er i fængsel, så er det faktisk et ret godt spørgsmål.
Der må jeg melde pas.

Men jeg tænker om ikke hun mistede tilskud, fordi hun ikke havde barnet boende.
Du har jo forsørgerpligt selvom du ikke har dit barn boende, og selvom dit barn forsørges af barnets mor.

Hvis du skulle betalte børnebidrag, evt til fængslet, imens barnet var i fængsel, så har du fortsat haft forsørgelsespligt.

Statsforvaltningen:
"Forældre har pligt til at forsørge deres børn. En forælder, der ikke bor sammen med barnet, skal fortsat deltage i barnets forsørgelse, for eksempel ved at betale børnebidrag. Du skal derfor medvirke til dit barns forsørgelse, selvom den forælder, barnet bor hos, modtager børnetilskud fra det offentlige."
http://www.statsforvaltningen.dk/site.aspx?p=6901

Dit andet spørgsmål, det må jeg sige at jeg ikke aner.
Jeg tænker at du jo kan spørge moderen?
"Må jeg gerne deltage til konfirmationen? Om ikke andet så bare i kirken?"
Hvis svaret er ja, så får du vel datoen

(Læste lige de andre ting på den her side.
Husk at din datters konfirmation er din datters dag. Hvis du ved at der er risiko for, at du kommer op at skændes med nogen den dag, så lad vær med at møde op. Uanset hvem der evt ville starte skænderiet)
Kort sagt: har din datter et behov for at du kommer til hendes konfirmation? Hvis nej, så lad vær med at komme. Du skal ikke dukke op, hvis det kun er fordi du har et behov for det

Sidst redigeret af MistyMiss; 19-09-2017 kl. 11:03.
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2017, 12:45   #33
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Jeg har en kommentar til det med at møde uopfordret op i kirken.

Jeg forstår godt dine følelser, men du bliver som forælder nødt til at tilsidesætte dit eget behov til fordel for barnet. Det er hendes store dag, og den skulle gerne blive god. Dvs uden pinlige optrin og ting der tager opmærksomheden. Det er hende, der har hovedrollen den dag.

Hvis datteren har et behov for, at du deltager, vil hun invitere dig.
Hvis hun ikke inviterer, betyder det, at det ikke er en god ide at du møder op. Det betyder ikke nødvendigvis, at hun slet ikke vil have kontakt med dig. Det skal nok bare ske på en anden måde. Du kommer længst med hende, hvis du respekterer hendes grænser. Du kan evt sende hende en konfirmationsgave og et brev, hvor du udtrykker håb om at du igen kan være i hendes liv.

Held og lykke med det.
__________________
Pensionista✍🏼

Sidst redigeret af Strandpigen; 19-09-2017 kl. 13:17.
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension