K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-10-2013, 18:38   #1
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Forslag til ny reform

Alle politikere i Danmark er besatte af at reformere alle hjørner, kroge og afkroge af vores smukke land.

(Almindelige mennesker ville bare kalde det spareøvelse efter spareøvelse i bedste Kejserens nye klæder-stil.)

Ingen bliver misset af embedsvældets uudtømmelige kanon af nye formaninger, restriktioner, (skuffe)cirkulærer og reformer af snart det ene, så det andet.

Under dække af fremgang nærmer vi os med hastige skridt den
totale diktatur-stat.

Hvad med om politikerne, embedsmændene, spindoktorerne, kommentatorerne, journalisterne og alle de andre plaprende papegøjer fik hovedet ud af trætoppen og kom ud til virkeligheden, til den verden vi andre lever i, og lever med, hver eneste dag?

Hvad med om de reformerede den en del af Danmark der virkelig trænger til en grundig reform, en spareøvelse, en udmugning, en revulotion?

CHRISTIANSBORG!

Reformer Christiansborg tilbage til et Christiansborg der anerkender folket og folkets magt, så tingene kan komme i deres rette balance igen.

Frida
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2013, 23:43   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er vel folket og folkets magt der har bragt os i den tåbelige situation vi står i nu?
Det er jo folket og dermed flertallet der bestemmer farten.

Det er ikke politikerne og Christiansborg der skal reformeres, men slet og ret FOLK der stemmer med hovedet under armen, der trænger til en opsang.

At reformere Christiansborg tilbage, får mig til at tænke; tilbage til hvad/hvor/hvilket årti, for jeg kan ikke umiddelbart tænke på et årti der fremstår som noget jeg gerne vil tilbage til?!

Alle de tåber der sidder derinde er folkevalgte!!

Det vi mangler er en ildsjæl i dansk politik. Og en masse nye formænd som brænder for deres virke, og som ikke kun er ude på at mele egen kage, som vi ser det i dag.

De er bund rådne alle sammen!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2013, 08:18   #3
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Jeg vil da på ingen måde tilbage til tidligere tilstande, for som du siger, hvad skulle det lige være?

Ja, vi valgte en rød regering. En rød regering, der så har valgt at føre blå politik.

Hvordan skal man gardere sig mod denne form for vendekåbe-politik i et angiveligt frit og demokratisk land?

Jeg mener embedsvældet og alt deres krat reformeres til noget nyt, og noget der virker.

Et samfund hvor mennesket er i centrum.
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2013, 10:32   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der er ingen tvivl om, at Helle og Villys Fair løsning var svaret på en masse bønner - det var et rigtig godt udspil. DESVÆRRE kunne Fair løsning så ikke blive realiseret med Den lilla Dame, Vestager ombord......HAVDE Helle og Villy dog bare fået deres 90 mandanter, så havde vi ikke siddet med de sindssyge regler og opstramninger som vi sidder med i dag, men igen, folket ville have Vestager med. Og det har vi så fået, og resultatet af dén politik kender vi så kun alt for godt....

Jeg er stadig af den overbevisning, at den bedste politik (for sådan nogle som os) ville have været S, SF. Endnu bedre S, SF og Enhedslisten.

Som noget ganske nyt, er jeg faktisk blevet rigtig glad for DF efter Kristian Thulesen Dahl er blevet formand, men jeg kan jo ikke stemme på dem, når de peger på Løkke som Statsminister - det er jo som at skyde sig selv i foden med en Carl Gustav....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2013, 19:47   #5
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Problemet med Kristian Thulesen Dahl og generelt DF er at de siger godt nok at de er der for de fattige og "svage"....men hvis man ser på hvad de stemmer igennem i folketinget....ja så kunne det ikke være længere væk fra virkeligheden end det...

De er absolut ikke på de syges, kontanthjælpsmodtagernes osv osv side...

Men kig på hvad de stemmer igennem i folketinget....du kunne lige så godt stemme på venstre eller konservativ...

Df har bare fundet ud af at folk ikke følger med i hvad der stemmes igennem i folketinget...

Så de har frit slag for at stille sig op i bedste medietid og sige hvad som helst de fattige og "svage" vil høre....

Der er så mange eksempler på det jeg siger....

DF: vi vil ihvertfald ikke forringe dagpengene....to sek efter stiller DF selv det forslag at de skal forringes...

Det samme med efterlønnen og claus hjort frederiksen ulovlige forsøg med sygedagpengemodtagere.....DF har stemt hele molivitten igennem...

Du kan ikke stole på det de siger i TV....

Sådan var det da Pia havde partiet og sådan er det nu....ingen forskel...ud over det ene er kvinde og den anden er mand..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2013, 00:46   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps, alt det ved jeg godt, og jeg er også helt enig i det
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension