K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-10-2013, 02:35   #11
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Jeg forstår da godt at nogen kunne få den tanke, at andre er kommet for let til deres pension, og at den adfærd bør stoppes...

At det så går slemt ud over folk uden arbejdsevne som bliver kørt rundt i manegen, det er åbenbart underordnet for dem der gerne vil promovere sig selv med manglende arbejdsevne og samtidig fuld beskæftigelse+++

Arbejdet i et byråd er jo ikke venstrehåndsarbejde, men et alvorligt arbejde med stort ansvar.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2013, 08:54   #12
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
At sidde i et byråd er faktisk ikke fuldtidsarbejde generelt... men for langt de fleste i byrådet netop venstrehåndsarbejde hvor de har deres normale job også...
Og da der er demokratiske valg... så må det vel i sidste ende være op til vælgerne om de vil stemme på en førtidspensionist og om de mener førtidspensionisten kan bestride hvervet og ansvaret...
Måske kunne netop en førtidspensionist bringe lidt viden og faktiske oplysninger ind i det politiske liv i en kommune om syge borgeres forhold i kommunen...

Var da på tide der var nogen på politiske poster der talte de syges sag...

Med de nye regler er der så kun de gamle førtidspensionister og førtidspensionister over 60 år gamle der kan stille op til demokratiske valg uden at risikere at miste deres pension...for de kan ikke fratages deres pension uden at de selv indvilger ...

F.eks en stor kommune som Århus er der kun borgmesteren og 5 rådmænd som er ansat på fuld tid...
http://www.aarhus.dk/da/politik/Byra...adsmedlem.aspx

Så der er ikke tale om fuldtidsjob for langt de fleste i et byråd...




....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2013, 12:01   #13
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nøgne tær Se meddelelser
Jeg forstår da godt at nogen kunne få den tanke, at andre er kommet for let til deres pension, og at den adfærd bør stoppes...

At det så går slemt ud over folk uden arbejdsevne som bliver kørt rundt i manegen, det er åbenbart underordnet for dem der gerne vil promovere sig selv med manglende arbejdsevne og samtidig fuld beskæftigelse+++

Arbejdet i et byråd er jo ikke venstrehåndsarbejde, men et alvorligt arbejde med stort ansvar.
er enig
at have en førtidspension og samtidig kunne arbejde i et byråd
det harmonere overhovedet ikke.
så kan man også arbejde på et kontor i ti timer eller mere
i et fleksjob.
som han sikkert ikke har prøvet før hans FP blev givet pågrund af gigt
så kan udmærket godt forstå han ikke kan arbejde som mekaniker
men at arbejde i byråd, svare også til et kontorjob

man kan altid diskutere, hvor syg man skal være for at få en pension
men når andre som dårligt kan klare sig selv og ikke bor selvstændigt
de vil ikke kunne få en pension, hvis de bare kan en smule selv.

så må han jo gøre op med selv, at han måske skulle se og kigge på et fleksjob
hvis han mener hans arbejdeevne er forbedret så meget at han kan arbejde i et byråd.

så ja nogen har fået deres pension lidt for nemt tidligere
og derfor er denne reform fra 1 januar 2013 også kommet
problemet er bare at nu går det rigtig ud over dem, som havde fået pension tidligere uden større problemer.

JA at arbejde i et byråd er et rigtig arbejde og man har et stort ansvar

hvis det var fuldtid, så skulle han jo have taget sin pension samme dag han kunne arbejde i 8 timer om dagen
i et byråd.

igen man må ikke have nogen arbejdsevne og sådan har det været siden 2003
det er bare understreget yderligere den 1 januar 2013

Sidst redigeret af MTVRV1; 20-10-2013 kl. 12:08.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2013, 13:03   #14
hejhejhej
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
hejhejhej er ny på vejen
Nej det er ikke at sidestille med et hverv der kan føre til selvforsørgelse.

som byråsmedlem kan han komme og gå som han vil (er fit til), han skal ikke står tilrådighed som på en kontor arbejdsplads. Han skal kun stå til ansvar overfor vælgerne hvis han stiller op 4 år efter.

han må altså ikke deltage i den demokratiske proces, andenrags borger altså.
hejhejhej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2013, 13:04   #15
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser

igen man må ikke have nogen arbejdsevne og sådan har det været siden 2003
det er bare understreget yderligere den 1 januar 2013
Bare lige for at opfriske hukommelsen så var det ikke reglerne pension blev tildelt på i perioden 2003-2013

Praksis var at der blev tildelt pension med op til 10 timers arbejdsevne ugentligt... om man synes det var retfærdigt eller ej er egentligt ret uvæsentligt... sådan var reglerne bare...så før 2013 kunne man vel egentligt godt sidde i et byråd uden at pensionen skulle inddrages



...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2013, 13:52   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jh Se meddelelser
De 70.000 Kr. kan også være indkomst man ikke direkte arbejder for:
f.eks. renter/afkast af formue/aktier, det kunne være en musiker, hvis musik stadig sælger/spilles i radioen, en landmand der er kommet på ftp, men lejer sin jord og bygninger ud, osv.
Lige præcis min pointe - de penge er og bliver øremærket til private pensionsordninger og løbende udbetalinger, og IKKE arbejdsevne/job!

Så når folk skriver, hvor meget må jeg tjene (ved et job!) ved siden af pensionen, så kommer der som regel et svar der ophidser flere brugere, fordi vi herinde påpeger, at man dæleme skal passe på med et job, da erfaringen siger, at de ca 70.000 kr indirekte skal bruges til ovenstående.

- men alt det står der jo ikke noget om i reglerne.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2013, 15:09   #17
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Lige præcis min pointe - de penge er og bliver øremærket til private pensionsordninger og løbende udbetalinger, og IKKE arbejdsevne/job!

Så når folk skriver, hvor meget må jeg tjene (ved et job!) ved siden af pensionen, så kommer der som regel et svar der ophidser flere brugere, fordi vi herinde påpeger, at man dæleme skal passe på med et job, da erfaringen siger, at de ca 70.000 kr indirekte skal bruges til ovenstående.

- men alt det står der jo ikke noget om i reglerne.
Og man kan også eks. have en håndfuld foredrag på et år, måske giver det 5000 kr/gang, for at stille sig op og snakke i en time.
Det kan jo heller ikke rigtig sammenlignes med at indtægten siger om man kan arbejde.

Men at forpligte sig til vælgerne er tids og ressourcekrævende, og har man en smule samvittighed stiller man kun op til byråd, hvis man faktisk er til rådighed for vælgerne.

Dem der skriver at man bare kan gå og komme som det flasker sig til byrådet... den holdning undergraver simpelthen den demokratisk process.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2013, 15:20   #18
hejhejhej
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
hejhejhej er ny på vejen
"Dem der skriver at man bare kan gå og komme som det flasker sig til byrådet... den holdning undergraver simpelthen den demokratisk process. "

Det er jo heldigvis op til vælgerne at vurdere, ikke dig.
hejhejhej er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2013, 16:05   #19
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af hejhejhej Se meddelelser
Det er jo heldigvis op til vælgerne at vurdere, ikke dig.
Det synes jeg faktisk er op til mig, jeg bliver da nødt til at råbe vagt i gevær hvis jeg oplever at mennesker tager så let på demokratiet.

Desværre er demokratiet i Danmark blevet så stor en selvfølge at ingen tager det særlig alvorligt... og i den situation er demokratiet i overhængende fare for at blive løbet over ende.

Og stemmer jeg på et parti, og jeg kunne godt finde på at stemme på det nævnte parti, så kan min stemme jo godt gå til det led i kæden, der ikke altid passer arbejdet (uanset årsag) og det er i min verden en særdeles alvorlig historie !!!
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2013, 16:26   #20
hejhejhej
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-12 2012
Indlæg: 163
Styrke: 12
hejhejhej er ny på vejen
Nu snakker vi kommunalvalg, som ikke er andet end en forvokset skolebestyrelse, de bestemmer jo intet essentielt, alt er detailreguleret af folketinget.

Hvis du kigger på kommunalpolitikere har de alle forskellige agenda...ego,hobby,penge, private kæpheste...
nogen laver ikke et klap, og stemmer bare som de andre i deres parti/fløj.

2/3 af underdanmark stemmer ikke engang. En fper må ikke stille op, uden det betyder en økonomisk raskmelding.
det vil sige at jeg som fper ikke har mulighed for at vælge en ligesindede som står i samme sitiation. Men skal stemme på en eller anden stud.pol som har et "blødende hjerte" for os "svage".

andenrangs borger...(ups tredje rangsborger, man er jo sindslidende)
hejhejhej er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension