K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-11-2015, 12:08   #1
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Opfølgning 1. gang efter snart 4 år i fleksjob

Hej.

Jeg har i nu snart 4 år været ansat i mit første fleksjob (gl. ordning).

Nu er jeg for første gang blevet indkaldt til en opfølgnings-samtale på jobcenteret.
Der har i de snart 4 år ingen kontakt været mellem mig og JC med undtagelse af de "automatiske" breve ang. mine sygedage og de breve jeg har sendt 1 gang årligt med oplysning om mit gennemsnitlige timetal pr. uge i det forløbne år.

På grund af indkaldelsen har jeg nu søgt aktindsigt i de papirer mm., der ligger i min sag for de sidste 4 år.

Jeg kunne ikke have en bedre arbejdsplads eller bedre kolleger og har et interessant arbejde, der også opfylder alle mine skånebehov og mere til.
Jeg har været så heldig at have "møvet" mig ind og skabt i mit drømmejob.

Jeg ligger ret stabilt på mit timetal, men har fået lidt mere ansvar og et lille årligt tillæg for at varetage bestemte arbejdsopgaver. Hvilket jeg har oplyst JC om.

Er det normalt, at opfølgningen først sker efter snart 4 års ansættelse?
Nu undrer jeg mig over, hvad jeg skal tale med jobkonsulenten om.
Og hvorfor i alverden skal jeg medbringe min fleksjobaftale - den har JC jo allerede.

Hilsen
Cordulla.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2015, 15:49   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Måske lidt hjælp til selvhjælp...

Læs vejledningen til fleksjob...se især punkt 3 og punkt 5 her https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=158911

Citat:
3. Midlertidige fleksjob

§ 70 c. Jobcenteret bevilger fleksjob for en periode af 5 år, jf. dog stk. 2. Når den femårige periode udløber, tager jobcenteret stilling til, om personen fortsat opfylder betingelserne i § 70 for et nyt fleksjob.
Stk. 2. For personer, der er fyldt 40 år, bevilger jobcenteret efter det første fleksjob et permanent fleksjob, hvis jobcenteret vurderer, at arbejdsevnen fortsat er nedsat i et omfang, så overgangen til beskæftigelse på det ordinære arbejdsmarked ikke er en mulighed og betingelserne for fleksjob fortsat er opfyldt.
Citat:
5. Løbende opfølgning i fleksjob og udarbejdelse af status
§ 70 d. Jobcenteret skal sikre, at den ansatte udnytter sin arbejdsevne bedst muligt i fleksjobbet, og at den pågældendes skånebehov bliver tilgodeset. Jobcenteret skal følge op på, om der er sket ændringer i den ansattes forhold efter 2½ år i fleksjobbet, herunder vurdere om den ansatte fortsat opfylder betingelserne for fleksjob. Herefter skal der følges op hver gang, der er gået 2½ år fra seneste opfølgning. Dette skal ske ved en personlig samtale med den ansatte i fleksjobbet. Arbejdsgiveren inddrages efter behov.
Stk. 2. Personer, der er ansat i fleksjob, skal orientere jobcenteret, hvis arbejdstiden sættes ned, eller hvis der sker andre ændringer i ansættelsesforholdet, der kan have betydning for fleksjobbet.
Stk. 3. Jobcenteret skal for personer, der er ansat i et fleksjob, jf. § 70 c, stk. 1, udarbejde en status efter 4 ½ år, hvor det vurderes, om personen kan overgå til ordinær beskæftigelse eller skal forblive i fleksjobordningen.
Stk. 4. Personer, der er ansat i fleksjob, forbliver i ordningen, indtil jobcenteret har truffet afgørelse efter stk. 3.
Der står mere uddybende i vejledning under disse punkter....som bør læses...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2015, 19:15   #3
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Hej web.

Jeg har studeret de links du kom med og vejledningen allerede inden jeg skrev mit indlæg.

Jeg undrer mig egentlig bare over tidspunktet for den første opfølgningssamtale efter ansættelse i snart 4 år.

Det er bare SÅ ulogisk, fordi det jo hverken passer med:
1) en opfølgning for at sikre, at jeg og jobbet passer sammen;
2) den lovmæssige opfølgning efter 2½ år; eller
3) udarbejdelse af status efter 4½ år.

Måske bruger mit jobcenter bare ikke samme kalender eller tidsregning som jeg.

Hilsen
Cordulla.
Trofast læser af k10, men som desværre sjældent kan bidrage med noget på siden.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-11-2015, 19:32   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej de har ikke gjort som de skulle...

De har undladet at opfølge efter de 2½ år...

Jeg tror dog at det du skal nu...ja det er den opfølgning som skal laves efter de 4½ år....

De regner sikkert med at de er så langsomme så det kommer til at passe med at de er færdige med den udarbejdelse efter 4½ år...

Så jeg tror at de bare skal se på om du stadig opfylder kravene for fleksjob...

Hvis der ikke er sket nogle forbedringer i dit helbred ja så behøver du ikke være nervøs for det..

Altid fin ide med aktindsigt..

Dejligt at høre at du har fået et "perfekt" fleksjob...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension