K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-08-2010, 21:29   #41
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Citat:
Worst case scenario: Depressionen stikker sit grimme ansigt frem, når vi kommer til den mørke tid og hun så ender i systemet igen. Dette er ikke skrevet for at male en vis herre på væggen. Hun har lidt af vinterdep. før og derfor er vi nødt til at forholde os til at det måske sker igen.
Har din datter en sollyslampe ?

Ellers kan hun prøve at bruge sådan en.

Jeg kender mange, der helt har kunnet undgå deres sædvanlige vinterdepri,

fordi de er startet med lysterapi allerede i september.

Man kan få sådan en i Netto for 3-400 kr. når de har dem som ugens tilbud.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-08-2010, 21:57   #42
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Helsekostbutikker har en pære der virker på samme måde, den fås både med lille og stor fatning.
Den kan f.eks. bruges i en firkantet glaslampe som har kunnet købes i IKEA, den kan ses her:
http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/90029221 .
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 27-08-2010 kl. 22:00.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 09:57   #43
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af maja-bell Se meddelelser

jeg går sygemeldt og har selv to drenge en på SU og en som lige er gået i lære. så vi er nu kommet i den situation at vi ikke længer kan modtage boligstøtte.

deres største ønske er at kunne få deres eget på grund af min sygedom. men de kan ikke flytte hjemme fra. da de intet har at spare op af til bolig de næste år.

jeg læste at man bare kunne få hjælp på kommunen. men vil lige oplyse at den hjælp man får er et lån som skal tilbage betales. for hvis de unge overhoved skal have råd til at bor ude på en SU. så er de nød til at søge på de gamle boliger. her har kommunen så denne sær regel. da de ser på den gældende husleje.minus yderlige udgifter til forbrug.

så er det lige rettet.
Vil lige sige at jeg har stået i samme situation som dig og ergo det har mine sønner også, den ene af dem var så heldig at have et godt job med god løn ved siden af sine studier og den vej og ved fælles indsats lykkedes det os at skaffe penge til en bolig (hybel/college værelse som er billige i indskud ) min ældste havde dog ikke samme muligheder og her hjalp kommunen så til ..

Det vil sige at han ikke kunne få boligindskudslån men måtte ty til en § 82 og der var ingen problemer i det , de var mere end hjælpsomme da det viste sig for dem at han ikke skulle have kontanthjælp, at han var i gang med uddannelse og at han selv havde skaffet bolig...

Han er ordblind og kan derfor ikke magte fritidsjob da alt han har af energi går med at følge sin uddannelse , men pga netop min sygdom og hans behov for at komme væk hjemmefra fik han dispensation så han fik højste SU (den for udeboende over 21 år ) og det samme fik min den mindste søn...

Så muligheder er altså ikke udelukket ... dine sønner skal lede efter college værelser unghybler og ikke lejligheder de er jo for dyre at sidde i ...

Det er kedeligt med en hybel ja , men det er nogen år af resten af dit liv, min den ældste er færdig uddannede om lidt over et år og han glæder sig for vildt til at komme igang med arbejdet og til at få en rigtig lejlighed....

Min mindste har valgt at flytte ud af sin hybel og er flyttet sammen med to venner i en 4 rums bolig, så det koster ham det samme som hyblen gjorde så der er altså mulighed for at få hjælp fra kommunen til at komme væk hjemmefra, men nej de vil nok ikke låne penge ud til en stor dyr lejlighed (heller ikke en billig ) men hybel eller college skulle der nu nok være mulighed for hvis det ser helt håbløst ud på økonomi fronten ..

Og pengene skal betales tilbage ja, min søn er lige blevet opkrævet for de penge han lånte (han er 23 i dag ) han søgte om at hensættelse til han var færdig uddannede og det var der ikke noget problem i ...

(og undskyld for at jeg lige kom lidt uden for emne )
  Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 11:01   #44
Magge
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 18
Styrke: 14
Magge er ny på vejen
Kender godt til lamperne, har på et tidspunkt haft en på prøve,iflg. anbef. fra skolepsykologen, men der var hun ikke motiveret for at bruge den, skal siges at hun da var 14 og havde det rigtig skidt, både sygdomsmæssigt samt alle de "svære" ting der nu engang hører til , når man er teenager.
Vil helt sikkert tage det op til overvejelse igen.
Spøgsmål til Vovse Har du evt. et link til hvad de pærer hedder, tak for et godt tip.

Til Hejdien Det er stadig ikke det økonomiske, som er det største problem, det er mangel på tilbud, som afslaget på kontanthjælp, medfører. Men tak for tippet, måske bliver der brug for det på sigt.Nu skal hun som sagt igang på VUC og får dermed SU.
Magge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-08-2010, 11:17   #45
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Magge Se meddelelser
Spøgsmål til Vovse Har du evt. et link til hvad de pærer hedder, tak for et godt tip.
Jeg kan ikke finde præcis den jeg har, men hvis du googler på "dagslys+pære" så kommer der flere muligheder, bl.a. var der flere der anbefalede en fra Phillips.
Jeg har lige taget min egen ud af lampen, og der står "LifeEnergy Systems" på soklen af den.
Ellers vil jeg tro at du kan få god vejledning hvis du henvender dig i en god helsekostbutik.

Hvis den skal passe til Ikea-lampen skal pæren have en lille fatning.

Min pære sidder i en lampe, som står på en hylde ved siden af min pc, og den er altid tændt når jeg bruger pc'en om aftenene.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 28-08-2010 kl. 11:19.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 16:33   #46
Magge
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 18
Styrke: 14
Magge er ny på vejen
Lidt opfølgning

Har fået lov at låne en lampe. Dejligt, så kan vi se om det er noget for den unge dame, inden vi selv køber.
Spørgsmål til jer der bruger den: Hvor hurtigt kan man se en effekt, eller er det individuelt?

Har tænkt mig at følge hejdiens råd, indlæg nr. 12, mht. klage, går derfor på retshjælpen imorgen, da jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal gribe det an. Altså, opsætning, bilag mm. så håber jeg får nogle brugbare råd.

I indlæg nr.33, har jeg spurgt Anna1 om:
Citat:
Hvis vi følger helenekr´s råd og fastlåser det som hendes egen opsparing, kan ydelsescentret så forlange/kræve at spærringen ophæves så hun bruger af de penge først?
Grunden til dette spørgsmål er at hvis nu alt går i vasken og i henhold til at anke, vil vi selvfølgelig gerne tage vores forholdsregler.
Søde Anna, jeg har ikke fået svar endnu, i dit indlæg nr. 21 skriver du:
Ellers spørg bare mig, jeg er inde i de regler.
Så håber på snarligt svar.

Til alle: Gode råd modtages gerne ang. klagen.

Sidst redigeret af Magge; 31-08-2010 kl. 17:35.
Magge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 21:27   #47
maja-bell
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 24-07 2010
Indlæg: 697
Styrke: 14
maja-bell er ny på vejen
magge..

jeg syntes du nu skal have jeres læge med ind over. for hvis hun får et tilbage fald. så må han sygemælde hende. så hun kommer ind.
så social kontoret kan afprøve hendes. og få oprettet en resurse profil på hendes vider arbejdsevne i liv.

jeg mener det er meget vigtigt, og sygedagpenge vil hun være berettet til. er jeg ret sikker på.. men forhør dig hos hendes social rådgiver. så du er mere forberedt til næste gang. hvis det sker.

og vil lige sige at jeg syntes godt nok i har meget at slås med...
maja-bell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 10:09   #48
Magge
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 18
Styrke: 14
Magge er ny på vejen
Meget at slås med (hjertesuk)

maja-bell, meget at slås med, hvor har du ret. Havde osse en ordentlig tudetur igår, datteren kom afsted mandag, var syg i går og idag, er megaforkølet. Ved godt hun ikke kan gøre for hun er syg, men jeg føler mig sat tilbage til start, da alt det "gamle/dårlige" kommer væltende. De perioder hun havde det dårligt "dep", var det lige netop det med: sygdom-ondt i maven- hovedet mm., hun brugte som "undskyldning". Vil så gerne have at hun tager ansvar. Kan mærke at jeg hvergang, det ikke går som ønsket med datteren, får jeg nedtur. Måske fordi det har stået på så længe. Er selv til tider bange for at jeg er ved at gå ned med flaget.
Endvidere er jeg osse selv i en dårlig situation som ledig/arbejdssøgende:
Frustrerende med alle de krav, jeg føler mig umyndig-/misænkeliggjort, mange ansøgninger (skal søge 2 pr.uge) der ikke kommer svar på. Samtidig er det osse svært at skulle starte på et evt. job, før jeg kan se stabilitet,fra min datter. Da jeg af erfaring ved, hvor meget det påvirker mig at tage afsted fra en pige der ikke er kommet op/afsted. Ved godt at jeg ikke er den eneste der har det sådan,det faldt måske osse lidt udenfor oprindeligt emne, men følte trang til at få det ud.
Magge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 11:02   #49
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
stakkels dig

jeg har bare ondt af dig for det er bare så svært den situation du står i. Meget ville være nemmere hvis du havde en sej - strid obstruktiv datter inden for dørene du kunne slås med - men det gør man jo ikke med en der er syg - vel.

Min papsøn " valgte " samme udvej for to år siden. Gymnaset var for krævende og det var svært at gå fra at være i top i folkeskolen til at være almindelig i gym idet der var mange ekstemt dygtige - så han blev syg - psikesmæld og pendulerede til diverse behandlere - inden jeg bliver overfaldet af div. med samme diagnose vil jeg lige sige jeg anfægter ikke en sådan - men når en knægt på 18 år mener at lide af dette og alligevel kan tage til festivals - spille i band i flere timer i træk o.s.v tjaaa så er man selektiv syg i min bog.

Nu har jeg ikke nogen aktie i hans liv således min indflydelse kunne gøre sig gældende så resultatet er at den meget velbegavede unge mand nu er på produktions skole uden nogle særlige overvejelser på hvad der ellers skal ske.

Jeg har bare set det så tit og det er så hårdt for forældre at være vidne til - hvad man skal gøre ?

Ja ihvertfald tage deres " sygdom " alvorligt forstået på den måde at er man syg er man syg. Derudover flytter de sig ikke med mindre det er nødvendigt - altså sålænge man har økonomi og trives ved passivitet - ja så sker der ikke noget. Jeg tror på at man skal sætte hårdt mod hårdt - for at sætte skub i tingene - at nurce dem kommer der ikke en disse ud af - i værste fald står de samme sted når de er 25 år.

Du ved selv om når hun melder fra bliver hjemme eller om hun raskmelder sig selv når weekenden kommer.

i sidste tilfælde er du i selektiv syg problematikken. I første tilfælde skal pigen have hjælp fra proff - og så må du altså have en henvisning til psykiater via egen læge - ægte depression er en alvorlig ting og hører hjemme på psykiaterens bord i sær i en så ung alder - der kan ligge alvorligere ting bag - ikke for at skræmme dig men skizofreni kan vise sine færste tegn ved depressions lign. tilstande.

Ved selektiv syg - stop finansieringen - det eneste man kan ramme dem på er pengepungen - man kan jo ikke låse en 18 årig inde - men man kan stanse finansieringen og kræve de tager pligter i hjemmet - derudover kan man - hvis man er meget sej - bede dem om at flytte hjemmefra - give dem en tidsfrist og hjælpe dem med at finde en ungdomsbolig. - altså ligesom fuglene smide ud af reden.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 16:10   #50
Magge
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Lokation: Odense
Indlæg: 18
Styrke: 14
Magge er ny på vejen
Lidt af hvert, osse lidt positivt.

Tak for de søde ord Ukken. Hun har en psykiater, men han har ikke tid til jævnlig samtale, hun får ny tid ca. hvert halve år. Her i Odense er der kun to børne/unge-psykiatere, så de er hårdt presset. Vi blev i sin tid afvist fra børnepsyk., hvilket vi stadig kan læse om, at der er store problemer med at komme ind, så føler virkelig med dem der stadig står i venteposition.

Til maja-bell , har selv overvejet det med lægen.

Hun har været tilknyttet en samtalegruppe via depressionsforeningen,hvor lederen af gruppen virkelig er en knag. Datter har sendt hende en mail,som vi afventer svar på.

Var på retshjælpen idag. Deres råd: Klag til rådmanden, de mener heller ikke vi får noget ud at klage til ydelsescentret. Så hovederne arbejder på højtryk, mht. hvor meget der skal med i klagen.

Har fået opringning om at jeg skal til jobsamtale på onsdag, det hjalp på humøret.

Vil dog stadig gerne have nogle bud på, hvad der er relevant at tage med i klagen.
Magge er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
SU/børneopsparing PiaCP De Unge 15 28-06-2018 09:48
afslag på kontanthjælp? sannemus Alt det andet 14 27-01-2013 21:59
Kontanthjælp og børneopsparing hjælp ! Timoe De Unge 19 21-04-2012 10:00
Børneopsparing vs. Kontanthjælp. Audioattack Alt det andet 14 26-08-2011 13:27
Psykisk børneopsparing. Audioattack Alt det andet 9 27-07-2011 08:08




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension