K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-05-2009, 21:10   #1
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Question Førtidspension og hjemmeboende børn

SÅ nu melder spørgsmålene sig

1. Får det nogen betydning for børnetilskud og ekstraordinært tilskud, nu hvor jeg bliver førtidspensionist? Eller fortsætter det som på kontanthjælpen...

2. Når min søn starter på teknisk skole og begynder at få elevløn (ca 8500 kr mdr), får det så betydning for boligstøtten?

3. Skal man selv melde til SKAT at man er blevet førtidspensionist?

4. Skal man selv framelde boligsikringen og søge om boligstøtte istedet for??


Hvad kører pr automatik, og hvad skal man mon selv sørge for

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2009, 22:59   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Helenekr,

Jeg er nok ikke til megen hjælp med skriver alligevel lidt om hvad jeg fandte.

Jeg kiggede lidt på min kommunes hjemme side og fandt blot lidt ang. det ordinære og det særlige (ikke det ekstra ordinære) tilskud. Jeg tror at de begge fortsætter ufortrødent når man er enlig forsøger. Måske har Kbh.s kommunes hj. side mere at byde på !?

Min kommunes webside:

"Ordinære børne tilskud:

Er I begge pensionister, får du også udbetalt ordinært børnetilskud.

Særligt børnetilskud:

For at få særligt børnetilskud som førtidspensionist skal man have fået tilkendt førtidspension før den 1. januar 2003. Førtidspensionister på ordningen efter 1. januar 2003 har ikke ret til dette børnetilskud.

Der skal ikke ansøges om udbetaling af særligt børnetilskud, idet udbetaling til berettigede sker automatisk".

Mht. boligstøtte og det at din søn bor hjemme, men tjener penge og om skat skal have besked, der ville jeg ringe til kommunen og spørge, de skal nok finde ud af alligevel om man har fået for meget i boligsikring eller støtte så det er bare med at sikre sig.

Jeg har så hørt at det almindelige børne tilskud bliver trukket i pensions udbetalingen fra kommunen. Jeg får det jo fra mine børns far, men kan det være rigtigt at kommunen tilsvarende nedsætter den pension jeg forhåbentlig får. ?

Mvh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2009, 23:18   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Njaaaaa, jeg ved det skisme ikke Enteneller....jeg kan da dårligt forestille mig de trækker i førtidspensionen pga børnetilskudet (jeg får dem af Faren - han overfører dem til min bank)....han betaler så til tre børn. Den fjerde søn får dem via systemet.
Så hvis de trækker for fire børn, så ser det nok lidt sort ud! Uff.

Men jeg ved det ikke, nu begynder der jo en hel ny videnskab mht førtidspension

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 01:51   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
SÅ nu melder spørgsmålene sig

1. Får det nogen betydning for børnetilskud og ekstraordinært tilskud, nu hvor jeg bliver førtidspensionist? Eller fortsætter det som på kontanthjælpen...
Du er stadig berettiget til div ydelser som du hele tiden har fået , familieydelse, børnetilskud og ekstraordinært
Citat:
2. Når min søn starter på teknisk skole og begynder at få elevløn (ca 8500 kr mdr), får det så betydning for boligstøtten?
Det kan du regne ud på borger.dk du kan godt risikere det men det kommer helt an på indtægt , størrelse af lejlighed osv ...

Citat:
3. Skal man selv melde til SKAT at man er blevet førtidspensionist?
Nej alt sådan noget sørger pensions kontoret for ( i hvert fald i alle tilfælde jeg kender til)
Citat:
4. Skal man selv framelde boligsikringen og søge om boligstøtte istedet for??
I vores kommune fik vi den besked at det var noget de sørgede for da web blev ftp så mon ikke også det er det i kbh ..

Desuden er der ikke noget der hedder boligsikring og boligstøtte mere, det hedder det sammen men når man regner sin boligsikring (mener jeg det er det hedder ) så er der en valgmulighed der hedder førtidspensionist og sætter man den i det vil man se at det forandre billedet en hel del



Citat:
Hvad kører pr automatik, og hvad skal man mon selv sørge for

Her i vores kommune fik web et brev om at han skulle op på pensions kontoret og her blev han informeret om alt sådan noget som , bus kort , pensions muligheder (kommunen betaler noget du betaler noget ) skat (mulighed for at søge om at få fjernet kommune og skatte gæld ) osv osv ..

Hvis ikke du får sådan et brev så ring til dem og hør om du kan få et møde ..

Og hvis du stadig har spørgsmål og ikke kan finde svar så skriv, så finder vi dem da bare til dig
  Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 09:11   #5
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Jeg er ikke blevet tilbudt et møde...de sendte et brev og så var det det

Så kan man selv give sig til at finde ud af det....ellers kunne jeg ringe hvis der var spørgsmål...man kan jo ikke stille spørgsmål hvis man ikke kender de forskellige muligheder på forhånd

Thank you k10 ved ikke hvad jeg skulle have gjort uden jer
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 09:40   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
1000 tak Hejdien, det hjalp STRAKS på sagen!!

Jeg var med min Mor på pensionskontoret, fordi hun skulle have noget tilskud til noget sykkersyge udstyr - men jeg kunne INTET finde om førtidspensionister mellem pjecerne. Og damen i skranken sagde, at de SLET IKKE havde pjecer til/om førtidspensionisters muligheder/rettigheder (hun syntes også selv det var dybt uacceptabelt), men sagde at jeg naturligvis altid var velkommen til at ringe hvis jeg søgte svar.

Problemet er i midlertid nok det, at man ikke altid ved hvad man skal spørge om, når man ikke aner hvad man må/kan/......

Men jeg vil så afgjort sørge for et møde, når det hele falder på plads, hvis ikke de selv tilbyder det.

Håber også de kan være behjælpelig med et førtidspensionistbevis, så man ikke skal rende rundt med et brev i tasken.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 10:23   #7
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Helene

Jeg sendte mail til pensionkontoret, hvis jeg havde spørgsmål. Så sendte de dem tilbage og det var rart, det var nemlig den samme man så havde kontakt til.

Spurgte på kommunen ang et førtidspensionsbevis og det fik jeg med det samme.

Håber du finder rundt i junglen ellers spørger du bare videre, vi hjælper alle med det vi ved. Og så kan vi måske lave en pjeche - lige en tanke

Suncil

Hav en fortsat god dag.

Sidst redigeret af Suncil; 27-05-2009 kl. 11:22. Årsag: stavefejl
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 10:34   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Taaaak Suncil - godt at have venner!!

Nu hvor vi er ved spørgsmålene - er der så nogen der ved hvad man som førtidspensionist betaler i skat?? På kontanthjælp betalte jeg 37% i skat, men mon ikke den ryger op på 40% som pensionist - eller er det igen noget der er individuelt, eller kommer an på kommune???



Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 11:32   #9
Randers_nø
Føler sig hjemme på K10
 
Randers_nøs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2009
Lokation: Randers NØ
Alder: 59
Indlæg: 49
Styrke: 16
Randers_nø er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
1000 tak Hejdien, det hjalp STRAKS på sagen!!

Jeg var med min Mor på pensionskontoret, fordi hun skulle have noget tilskud til noget sykkersyge udstyr

kan fortælle at hun kan få hjælp til

hvis du kun er på diæt
ingen hjælp at hente

hvis du er på piller
150 teststrimler
150 Lancetter til fingerprikkere
50% på Blodsukkerapparat

hvis du er på insulin
1800 teststrimler
1800 Lancetter til fingerprikkere
50% på Blodsukkerapparat
100% på kanyler og sprøjter

(har selv diabetes 1)
__________________
Randers_nø er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2009, 11:35   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tak Randers nø

Min Mor har 2'eren og fik præcis det du der benævner!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hjemmeboende børn over 18 kerozen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 02-03-2013 14:36
Hjemmeboende voksne børn Randibmc Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 31-01-2013 22:53
Førtidspension og hjemmeboende hos forældre benzon Alt det andet 3 26-07-2011 16:28
Paragraf 34 når ens hjemmeboende børn tjener penge? Silly Alt det andet 3 04-03-2011 09:14
FP / hjemmeboende voksne børn ?? aha Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 10-11-2010 09:01




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension