K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-12-2008, 19:10   #1
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
kronikertilskud

jeg har en kronisk sygdom som jeg ska ha (dyr) medicin for reten af livet og en årsag til jeg søger ftp. og vil godt høre om der er noget der hedder kronikertilskud? eller noget man kan søge om tilskud til medicin for en kronisk sygdom. har prøvet at søge om tilskud til min medicin men fik afslag da de mener mit rådighedsbeløb er for stort til de vil gi noget tilskud selvom jeg skrev det er en kronisk sygdom jeg ska medicinen for. måske blir det nemmere hvis jeg får ftp. ka man stadig søge om tilskud til medicin på ftp? ja ik?
ps. er på kontanthjælp, ka man virkelig ha for stort rådighedsbeløb på kontanthjælp?? jeg ka dårligt få det til at løbe rundt i forvejen og føler kun jeg ka overleve til dagen og vejen.
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2008, 20:12   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
De har givet afslag pga din økonomi, og det er faktisk den helt forkerte §, jeg kan ikke huske hvor men jeg læste en gang noget afgørelse ell der sagde at de SKAL starte med at se på § merudgifter, det gør de bare yderst sjældent, hvis de kan slippe uden om for det betyder at de kan henvise til at folk selv har penge nok.
Med andre ord, du skal søge en § 100 (men kun hvis du har merudgifter for mere end 500 kr. om måneden ellers er det sten sikkert afslag) der kan du søge til alt du har af ting du har ekstra, ting du ikke ville have hvis du ikke var syg. Til § 100 skal du forlange at få udfyldt et skema (tis ka ik lige huske hvad det hedder) som godtgør hvad du kan og ikke kan.

Der til er der måske mulighed for at søge noget gennem din læge, noget medicin er der ikke tilskud på (du ved den der salto der bestemmer hvor meget tilskud man får, ud fra hvor mange penge man har købt for) Er det sådan noget medicin du får kan du søge enkelttilskud (det hedder det, men gælder altså til dine dagens ende) så tæller det med på den salto.

Men der er nu også andre mulighedder gennem din læge, men det kan du selv læse mere om her: http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/1...?artikelID=644

Jeg glemte helt... du kan stadig søge § 100 på prisen uden støtte fra lægemidelsstyrrelsen.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2008, 20:38   #3
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
De har givet afslag pga din økonomi, og det er faktisk den helt forkerte §, jeg kan ikke huske hvor men jeg læste en gang noget afgørelse ell der sagde at de SKAL starte med at se på § merudgifter, det gør de bare yderst sjældent, hvis de kan slippe uden om for det betyder at de kan henvise til at folk selv har penge nok.
Med andre ord, du skal søge en § 100 (men kun hvis du har merudgifter for mere end 500 kr. om måneden ellers er det sten sikkert afslag) der kan du søge til alt du har af ting du har ekstra, ting du ikke ville have hvis du ikke var syg. Til § 100 skal du forlange at få udfyldt et skema (tis ka ik lige huske hvad det hedder) som godtgør hvad du kan og ikke kan.

Der til er der måske mulighed for at søge noget gennem din læge, noget medicin er der ikke tilskud på (du ved den der salto der bestemmer hvor meget tilskud man får, ud fra hvor mange penge man har købt for) Er det sådan noget medicin du får kan du søge enkelttilskud (det hedder det, men gælder altså til dine dagens ende) så tæller det med på den salto.

Men der er nu også andre mulighedder gennem din læge, men det kan du selv læse mere om her: http://www.laegemiddelstyrelsen.dk/1...?artikelID=644

Jeg glemte helt... du kan stadig søge § 100 på prisen uden støtte fra lægemidelsstyrrelsen.

Skemaet hedder funktíonsskema det var sådanne et jeg udfyldt da jeg søgt en §100.

Venligst Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2008, 21:00   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Det er jo lige det det hedder *ss*
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2008, 21:04   #5
Lars Dubo
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-01 2006
Indlæg: 54
Styrke: 19
Lars Dubo er ny på vejen
Kroniker tilskud

Hej Knudsen,

Alle og enhver kan søge kronikertilskud hvis din udgift til medicin overstiger kr. 15.100,- om året. Du skal bede din egen læge søge tilskud til din medicin hos Lægemiddelstyrelsen. Så enkelt er det.

God jul

Lars
Lars Dubo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2008, 21:28   #6
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af knudsen Se meddelelser
har prøvet at søge om tilskud til min medicin men fik afslag da de mener mit rådighedsbeløb er for stort til de vil gi noget tilskud selvom jeg skrev det er en kronisk sygdom jeg ska medicinen for.
Da jeg søgte kroniker tilskud (for ca. 1,5-2 år siden) kikkede de slet ikke på min økonomi. Det eneste jeg gjorde var, at henvende mig hos min læge og han sendte så ansøgningen og ca. 2 mdr efter havde jeg fået et ja.
Jeg har selv en kronisk sygdom og køber ca. medicin for kr. 22000,- pr år (før tilskud).
Læs evt. mere om reglerne her: http://www.sundhed.dk/wps/portal/_s....34031118142314

Sidst redigeret af perbeer; 05-12-2008 kl. 21:36. Årsag: Bedre link ;-)
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2008, 21:32   #7
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
ok men man kun søge hvis ens medicinudgifter er mer end 15.ooo om året eller ka jeg stadig søge på § 100?
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-12-2008, 21:37   #8
perbeer
Hvor skulle jeg ellers være
 
perbeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Roskilde
Indlæg: 138
Styrke: 16
perbeer er ny på vejen
Så længe du ikke køber for mere end 15100,- pr. år, så er der ikke nogen ide i at søge kronikertilskud, da tilskud er helt ens op til de 15100,-. Ved § 100 skal du bare sandsynliggøre at dine udgifter er mindst 500,- pr. md. Jeg ved så ikke om det er alle slags sygdomme man kan søge om hjælp til ifølge § 100.
perbeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2008, 00:44   #9
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Medicin udgifter gæler også under § 100 (det søger du hos kommunen og ikke din læge, det andet er gennem din egen læge) fordi det er en udgift man har fordi man er syg, en udgift man ikke ville have hvis man ikke var syg, altså en merudgift *s*

Det du søger gennem lægen, skal du være forberedt på, ikke er sikkert at din læge umiddelbart er klar over at du kan/skal søge den vej, men så bare henvis til lægemiddelstyrelsen.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2008, 16:43   #10
knudsen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Indlæg: 134
Styrke: 16
knudsen er ny på vejen
jeg har også sendt en ansøgning om økonomisk støtte til et motionskort men den ville de først vende med deres lægekonsulent, var det ik mer relevant at vende min ansøgning om medicintilskud istedet. det syns jeg er lidt mer vigtigt (og dyrere for mig) at selv at betale end et motionskort selvom de er heller ik billige. syns alt i mit liv for tiden drejer sig om at vente og vente..
knudsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
kronikertilskud ingehelene Dit og Dat 38 10-05-2013 18:10
Kronikertilskud Eva.h Alt det andet 6 12-12-2012 20:13
Kronikertilskud? Camille Hjælpemidler til handicappede 43 06-08-2012 12:13
Kronikertilskud viggo Alt det andet 6 01-05-2012 09:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension