K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-09-2007, 16:32   #1
Wersi 56
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2007
Lokation: Sjælland.
Indlæg: 43
Styrke: 17
Wersi 56 er ny på vejen
Cool Pølsesnakkende læger.

Hej - er ny i dette forum.

Lidt om min "skavank" jeg har igennem 4 år haft en konstant smerte kørende over hofteskålen og ud på ydersiden af v ben og ud i tæerne.
Jeg er i de år blevet kastet rundt til samtlige læger i denne kommune jeg bor i og blot fået en gang futilt pølsesnak om, at det bare er lidt slidgigt i lænden som jeg skal lære, at leve med - med tilhørende 300 mg. dolol retard og 4 ketogan dgl. Har kunnet holde "skruen" i vandet mht. arbejde frem til 3/12-2006, men med mange sygedage i disse år. Jeg gik så til lægen beskrevne dato og forlangte, at få en second opinion og 27/6 då. var jeg inde på RH og fik foretaget en MR scanning og ligeledes emg + ssep. Så kom der andre " boller på suppen" - ingen pølsesnak, men en konstatering, at mit problem skyldes spinalstenose i L5 og S1 og ellers slid i de nederste skiver, men som de sagde på RH har jeg gået så længe med denne nerveskade, at op sikkert ikke ville løse noget.

Jeg har nu gået sygemeldt i 3/4 år og skal igang med arb. prøvning i denne mdr. Da jeg gerne vil have et flexjob, men var hos sagsbehandleren d 19/9 og fik denne besked, et en sådan skavank som jeg har sikkert ikke ville kunne udløse et sådan job og for, at få flexjob skal man kunne arbejde mindst 27 timer om ugen, men men men kan det virkelig passe?? Og en anden ting hun sagde, var denne, at man kan kun få sygedp. 12 mdr herefter hedder det bistand.

Så jeg er ligesom løbet panden mod en mur nu og er ikke rigtig klar over hvordan jeg skal forholde mig til dette.............er der nogle i dette forum som kender lovgivningen inden for dette område vil jeg blive meget glad....jeg kender kun retsplejeloven da jeg har arbejdet på sikringsanstalt i en årrække.

Skal siges er 56 år....... så der er stadig 6 år hvor jeg skal prøve at holde "skruen" vandet med en masse smerter.

Mvh. wersi.
Wersi 56 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2007, 17:17   #2
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Først velkommen til, håber du bliver glad for k10!

Jeg kender heller ikke alle regler, men hvis du skal til at starte i arbejdsprøvning, kan de godt forlænge dine dagpenge i 2x13 uger!

Desuden forstår jeg heller ikke, hvorfor hun siger, at man skal kunne arbejde 27 timer for at blive visiteret til fleksjob. De fleste kommuners grænse for at visitere til fleksjob går ved 15 timer, men det er da også set, at selv folk med arbejdsevne på 12-14 timer bliver visiteret til fleksjob, så det passer ikke!

Det bedste du kan gøre er at følge arbejdsprøvningen og se, hvordan det går og hvor mange timer, du kan klare!
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2007, 18:13   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Cool

For det første så er det ikke rigtigt med de 27 timer ...bed hende om at sende den besked på skrift til dig om at fleksjob skal være på 27 timer .

Hun kender ikke reglerne overhovedet ser det ud til...der er ingen grænse på timer I fleksjob I realiteten , men under 12 timer regnes for meget svært at finde job , men der er folk der arbejder 10 timer om ugen .

For det andet er det som gh72 siger om sygedagpenge.... og en arbejdsprøvning er til for dig så du kan afprøve dig selv og din arbejdsevne som det hedder.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2007, 09:30   #4
Wersi 56
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2007
Lokation: Sjælland.
Indlæg: 43
Styrke: 17
Wersi 56 er ny på vejen
Angry re:

Jeg siger mange tak for svarene, - mht. sygedp. blev, jeg da så meget klogere...................sagen med de sagsbehandlere / lægekonsulenter, er, at jeg føler de prøver, at "snøre" en om muligt.

Men rart med et forum der ved / har prøvet "møllen" i systemet.

Det jeg kan gå og blive arrig over, er det, at man overhovedet ikke bliver taget alvorlig af lægerne, når der opstår et sådan problem / skavank.
Wersi 56 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2007, 15:34   #5
Wersi 56
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2007
Lokation: Sjælland.
Indlæg: 43
Styrke: 17
Wersi 56 er ny på vejen
Hej igen.
Vil blot lige lave en opfølgning af denne tråd.
Har nu været igennem sidste arb. prøvning og min arb. evne er vurderet til 45 - 50 %.

Jeg har pr. d.d. fået konklusionen fra sagsbehandleren og har hermed fået bevilget et flexjob. Så til i andre som kæmper med systemet.........så bliv med at kæmpe..det er en sej og hård kamp......meeeeeeeeeen den kan vindes.

ps. skulle der mon være en i dette forum som kender et link til §70 a.

Mvh. Wersi.
Wersi 56 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2007, 16:17   #6
mysmys
Føler sig hjemme på K10
 
mysmyss avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-07 2007
Indlæg: 42
Styrke: 17
mysmys er ny på vejen
Hej
Skulle det mon være denne her??§ 70 a. Grundlaget for en afgørelse om fleksjob skal bestå af

1) en redegørelse for, at relevante tilbud efter denne lov samt andre foranstaltninger har været afprøvet for at bringe eller fastholde den pågældende i ordinær beskæftigelse,

2) en redegørelse for den pågældendes ressourcer samt muligheden for at anvende og udvikle dem, som udarbejdes i samarbejde med den pågældende og indeholder dennes egen opfattelse af forholdene,

3) en redegørelse for, hvorfor den pågældendes arbejdsevne anses for varigt begrænset, og

4) en redegørelse for, hvorfor arbejdsevnen ikke kan anvendes til at opnå eller fastholde beskæftigelse på normale vilkår.

Stk. 2. Kommunen anvender reglerne om krav til undersøgelse af arbejdsevne samt om sagsbehandling i forbindelse med påbegyndelse og behandling af sager om fleksjob, som er fastsat i medfør af § 4 a, stk. 3.

Skal du vide mere er linket https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=31354


VH Mysmys
mysmys er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2007, 16:34   #7
Wersi 56
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2007
Lokation: Sjælland.
Indlæg: 43
Styrke: 17
Wersi 56 er ny på vejen
Mange tak Mysmys..............lige det jeg manglede.

Mvh. Wersi.
Wersi 56 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Alt om Læger Karo Politik og Samfund 3 11-01-2011 23:05
info om læger lilleper Alt det andet 6 16-05-2010 12:24
udtalelser fra læger carina36 Alt det andet 0 10-02-2009 15:12
mere om læger zuza Et godt link! 0 24-01-2008 14:24
2 Læger mener... Stella Politik og Samfund 9 26-08-2007 14:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension