K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-03-2010, 15:50   #91
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
tja maj-britt... dette skrives med et drys humor..

vi er jo ikke særlig motiverede for at arbejde..hæhæ.. altså når vi tænker på vores krop som protesterer, min gør det ved smerter, træthed,kvalme, hjernen bliver bims.. forvirret,diffus, munden bliver vrøvlende.. ord siges bagvendt eller der siges ja, når der menes nej.. så bare tanken om 37 timer på ordinære vilkår + det løse overarbejde.. giver mig vild panik, hjertebanken... for det kan jeg ikke mere..

men hold op hvor ville jeg gerne kunne.. og slippe ud af det system.. læs mine tråde(ja ja kun hvis I orker) med link til nordvestnyt.dk du får lige linket.. http://www.nordvestnyt.dk/artikel/64...sylter-sygesag


til jer alle.. klik gerne på det, så vises den under mest læste.. tak. (på nordvestnyt altså)
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 16:00   #92
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Nej, de kan aldrig udtale sig om konkrete sager, går ind i enkeltsager og bla bla bla.

De kan vaske hænder og ikke meget andet.

Men Huldra, du er jo også bare en nasserøv, der hellere vil ligge på sofaen og dovne den, og skam dig, tænk på at Netto måske lige mangler DIG..........

Netto, kors, hvor har jeg hørt og læst mange gange at de ledige bare kan cykle i Netto og søge job, som om Netto lige står og mangler 150.000 mennesker??

Jeg kan vågne om morgenen UDEN at have ondt nogen steder ( der er jeg altså bange for at jeg er død) for så at springe ud og RÅBE til ungerne:

YES, jeg har det fint, NU skal der gøres hovedrent, kom så.

Efter en halv time er jeg udkørt af smerter i ryg, lænd og hænder, mit hjerte hamrer løs og atter et nederlag

Hvor ville jeg ønske at jeg kunne holde til mit elskede rengøringsjob, jeg savner det stadig.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 16:33   #93
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Zastrow Se meddelelser
at jeg undrer mig over at du ikke forlængst har været sendt i arbejdsprøvning eller andre foranstaltninger.

12 år er meget lang tid at være på kontanthjælp, så jeg forstår ikke rigtig din modvilje mod at der omsider ser ud til at ske i hvert fald noget i din sag.

Og dags varsel - du har immervæk haft 12 år til at forberede dig på at noget pludselig ville ske. Men ud fra dine udsagn, tror jeg virkelig ikke du har lyst til at gøre noget som helst. Jeg tror du bare vil sidde og vente på en pension.

Din udtalelse: "Jeg går ud fra at det vil blive til min fordel en skønne dag at kommunen kegler rundt, så kommer tid, kommer råd", indikerer det i hvert fald med al tydelighed. (my point of view)

Vi lever altså i et samfund, hvor man også selv må yde noget. Ikke mindst møde op, når der bliver indkaldt til noget, der måske på sigt kan blive en fordel for dig selv.

Og ja - jeg tror på at man måske kunne have brug for at lære noget om at passe et job, når man i 12 år ikke har været på arbejdsmarkedet. Det vil nok være en stor forandring.
Zastrow. Jeg tror ikke, at du gør dig nogen forestilling om, hvor lammende det er at være syltet i så mange år, - hvilke lange processer, man går igennem med håb og sammenbrud af samme, - voldsomme satsninger for at få et job og alle de afvisningsoplevelser, der er lige stærke, hver gang, man har talt tro ind i sig selv for at kunne gøre den bedste indsats, - om gentagne kommunale pseudo-tiltag, der alligevel fuser ud i ingenting fordi "tråden" bliver sluppet.
De mange-mange gange, hvor "den" til syneladende er der, - og så alligevel ikke.
Alle de rapporter fra samtaler fra forløb, kommunen selv har sat igang, som allegevel bliver ignoreret fordi de fører det "forkerte" sted hen. Om lægepapirer, der ignoreres.
Alle de nej´er til ens egne forslag. Alle de Nej´er til ønsket om at få lov til at benytte det eneste liv, man har fået.
Håbløsheden bliver til raseri. Selv er jeg for træt efterhånden.
Maibritts følelser er helt og fuldstændigt forståelige.
Jeg deler helt hendes indignation over den nedladende måde, man henvender sig på.

Sidst redigeret af mukke; 29-03-2010 kl. 16:40.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 16:49   #94
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Tak Flork

Jeg tror min sagsbehandler har været en tur på Google og lede efter match 4 + jobplan, han faldt så over dette link og tog lidt derfra:

Målgruppe: match 4-5, primært definerede som ikke-motiverede til arbejde. Vejleder og borger udarbejder sammen jobplan på baggrund af logbog og vejledning ...
http://www.jobeffekt.net/wp-content/...mteorierne.ppt

Se der, fint og flot står der jo at vi i match 4 og 5 IKKE er motiverede til at arbejde.

Og når det står på nettet, så er det nok sandt.
Måske og kun måske - så har sagsbehandler/jobkonsulent, OGSÅ skelet lidt til de (sande eller usande) oplysninger der står i DIN ressourceprofil/sag.

Jeg begriber slet ikke, at du overhovedet kan have det "ikke motiveret" i din sag, især når du påstår det er grebet ud af den blå luft.

Dèn har da, i den grad, givet bagslag, med mindre du retter op på det nu.

Genopretning af en sag der er løbet af sporet, af den ene eller anden grund - er alt for alvorlig til at lave grin med.

Bare min mening.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 16:59   #95
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja især når det oven kommer i begrundelse for et afslag på §17.
så er det netop lige meget om det er grebet ud af den blå luft
faktor er at det står i ens papir.
så der skal i hvertfald rettes meget op i sagen
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 17:25   #96
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser
Måske og kun måske - så har sagsbehandler/jobkonsulent, OGSÅ skelet lidt til de (sande eller usande) oplysninger der står i DIN ressourceprofil/sag.

Jeg begriber slet ikke, at du overhovedet kan have det "ikke motiveret" i din sag, især når du påstår det er grebet ud af den blå luft.

Dèn har da, i den grad, givet bagslag, med mindre du retter op på det nu.

Genopretning af en sag der er løbet af sporet, af den ene eller anden grund - er alt for alvorlig til at lave grin med.

Bare min mening.
Der står præcist citeret:

Du har været forsøgt arbejdsprøvet. Det fremgår af forløbet at du deltog aktivt og mødte stabilt, men du var ikke motiveret for yderligere aktivering, som kunne bringe dig nærmere arbejdsmarkedet.

Citat slut.

Punkt 1: jeg har ALDRIG været arbejdsprøvet.

Punkt 2: Den arbejdsprøvning er givet det afklaring - og vejledningskursus, som kommunen sendte mig på i 14 dage i dec. 07. Det kan næppe kaldes en arbejdsprøvning.

Punkt 3: Handleplan efter det kursus var følgende: indstilling til førtidspension eller flexjob.

Punkt 4: Jeg er IKKE tilbudt nogen former for aktivering i 08, så hvor den manglende motivering kommer fra, det må de sq selv rode rundt i.

Punkt 5: Næste tilbud kommer i nov. 08, nu en erhvervsafklaring, hvor jeg som skrevet før, skulle "gå rundt" i 25 timer om ugen, der jeg sendte en FP §17 d. 4-11-08.

Punkt 6: Afslaget kommer så 4-3-10, altså over 1 år senere og 25-3- får jeg den jobplan trukket ned over hovedet.
********

Jeg fik jo et kopi af den jobplan og der står:

1: Korte vejlednings og afklaringsforløb 3-12-07 til 17-12-07 ( for de korte kurser skal der ikke laves jobplan).

2: Særligt tilrettelagt projekt, ingen uddannelse, indv. udd.
17-12-07 til 16-03-08 ( aner ikke hvad det er??)

3: Korte vejlednings og afklaringsforløb, fritagelsestilbud, fiktivt fravær.
29-01-10 til 29-01-10 ( aner ikke hvad det er?)

4: Særligt tilrettelagt projekt.
26-03-10 til 25-06-10.
*********

Jeg har ALDRIG set den jobplan for i torsdags, jeg har ALDRIG underskrevet den, den var IKKE i akterne, da jeg søgte aktindsigt.

Og pudsigt nok står min gamle sagsbehandler stadig som ansvarlig, hun stoppede i sommer??

Hvordan i himlens navn kan kommunen gå ud fra et givtigt samarbejde med mig, når jeg søger FP og de kører frem med hurtigste vej til selvforsørgelse??

Der står: er det kortvarige mål ved aktiveringen at lære hende om sund livsstil for derigennem at motivere hende til behandling for disse sygdomme!!

Jeg er altså en uartig teenagetøs på 14, der ikke lige fatter at cola og burgere ikke er smart?? Så sund livsstil vil kurere en slidt hofte og lænd? Fjerne uro i benene, der Er arveligt, min far led af det, han røg IKKE, min knægt på 12 har det, han ryger IKKE, min søn på 30 har det, han selskabsryger og jeg har det, har haft det siden jeg var en 12 -13 år.

Og gad vide, hvad en sproglærer ( sådan en er tilknyttet det projekt) vil lære mig om sund livsstil?? Ikke at bande måske?? Hvorfor bruge en hel formiddag på skilsmisser, som der blev i fredags, hvad har det lige med sund livsstil at gøre??

Et uddrag fra den pjece, jeg fik i fredags:

Hver dag handles der ind til sund og nærende frokost. Imens maden tilberedes, snakkes der om det vi laver, og hvorfor maden er sund, nærende og vigtig for kroppen.

Altså, hjemkundskab ala 6. klasse. Og hvem betaler den sunde og nærende kost til os, når det kursus er forbi????

Længere nede: Det fysiske velvære er i centrum.................HVAD med det psykiske????



Jeg forsøger jo også at få det rettet, der er skam klaget, men jeg så det jo først da afslaget kom.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 18:00   #97
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Helt ærligt når der indkaldes til job søgnings kursuser og lindne ,er det mon så ikk bare sådanne at de ikk får deres" tilskud " hvis de ikk har et bestemt time tal, og tider bare skal fyldes med noget, for at borgerne også kan holde ud at skulle være "plaseret "der i ofte mange uger..

Ikke for at dette gør det bedre,men det kan selfølig være svært at fange alles intresser..

Jeg hader også tidspilde,men nogle gange må man bare følge med strømmen,og få det beste ud af det..
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 18:25   #98
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Helt ærligt når der indkaldes til job søgnings kursuser og lindne ,er det mon så ikk bare sådanne at de ikk får deres" tilskud " hvis de ikk har et bestemt time tal, og tider bare skal fyldes med noget, for at borgerne også kan holde ud at skulle være "plaseret "der i ofte mange uger..

Ikke for at dette gør det bedre,men det kan selfølig være svært at fange alles intresser..

Jeg hader også tidspilde,men nogle gange må man bare følge med strømmen,og få det beste ud af det..
Døde fisk flyder med strømmen, levende fisk svømmer imod strømmen.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 18:36   #99
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hi hi man kan også slå så meget med halen at finderne går i stykker
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-03-2010, 18:50   #100
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Maj-Britt Se meddelelser
Der står præcist citeret:

Du har været forsøgt arbejdsprøvet. Det fremgår af forløbet at du deltog aktivt og mødte stabilt, men du var ikke motiveret for yderligere aktivering, som kunne bringe dig nærmere arbejdsmarkedet.

Citat slut.

Punkt 1: jeg har ALDRIG været arbejdsprøvet.

Punkt 2: Den arbejdsprøvning er givet det afklaring - og vejledningskursus, som kommunen sendte mig på i 14 dage i dec. 07. Det kan næppe kaldes en arbejdsprøvning.

Punkt 3: Handleplan efter det kursus var følgende: indstilling til førtidspension eller flexjob.

Punkt 4: Jeg er IKKE tilbudt nogen former for aktivering i 08, så hvor den manglende motivering kommer fra, det må de sq selv rode rundt i.

Punkt 5: Næste tilbud kommer i nov. 08, nu en erhvervsafklaring, hvor jeg som skrevet før, skulle "gå rundt" i 25 timer om ugen, der jeg sendte en FP §17 d. 4-11-08.

Punkt 6: Afslaget kommer så 4-3-10, altså over 1 år senere og 25-3- får jeg den jobplan trukket ned over hovedet.
********

Jeg fik jo et kopi af den jobplan og der står:

1: Korte vejlednings og afklaringsforløb 3-12-07 til 17-12-07 ( for de korte kurser skal der ikke laves jobplan).

2: Særligt tilrettelagt projekt, ingen uddannelse, indv. udd.
17-12-07 til 16-03-08 ( aner ikke hvad det er??)

3: Korte vejlednings og afklaringsforløb, fritagelsestilbud, fiktivt fravær.
29-01-10 til 29-01-10 ( aner ikke hvad det er?)

4: Særligt tilrettelagt projekt.
26-03-10 til 25-06-10.
*********

Jeg har ALDRIG set den jobplan for i torsdags, jeg har ALDRIG underskrevet den, den var IKKE i akterne, da jeg søgte aktindsigt.

Og pudsigt nok står min gamle sagsbehandler stadig som ansvarlig, hun stoppede i sommer??

Hvordan i himlens navn kan kommunen gå ud fra et givtigt samarbejde med mig, når jeg søger FP og de kører frem med hurtigste vej til selvforsørgelse??

Der står: er det kortvarige mål ved aktiveringen at lære hende om sund livsstil for derigennem at motivere hende til behandling for disse sygdomme!!

Jeg er altså en uartig teenagetøs på 14, der ikke lige fatter at cola og burgere ikke er smart?? Så sund livsstil vil kurere en slidt hofte og lænd? Fjerne uro i benene, der Er arveligt, min far led af det, han røg IKKE, min knægt på 12 har det, han ryger IKKE, min søn på 30 har det, han selskabsryger og jeg har det, har haft det siden jeg var en 12 -13 år.

Og gad vide, hvad en sproglærer ( sådan en er tilknyttet det projekt) vil lære mig om sund livsstil?? Ikke at bande måske?? Hvorfor bruge en hel formiddag på skilsmisser, som der blev i fredags, hvad har det lige med sund livsstil at gøre??

Et uddrag fra den pjece, jeg fik i fredags:

Hver dag handles der ind til sund og nærende frokost. Imens maden tilberedes, snakkes der om det vi laver, og hvorfor maden er sund, nærende og vigtig for kroppen.

Altså, hjemkundskab ala 6. klasse. Og hvem betaler den sunde og nærende kost til os, når det kursus er forbi????

Længere nede: Det fysiske velvære er i centrum.................HVAD med det psykiske????



Jeg forsøger jo også at få det rettet, der er skam klaget, men jeg så det jo først da afslaget kom.
Vi læser godt nok med forskellige briller, men det er jo din sag og dine følelser.

Jeg har også været på kursus og hørt på ting der slet ikke var relevante for mig eller min sag - men når man er en gruppe, så er det bare sådan at noget keder dig men er relevant for andre og omvendt. Det må du bare bide i dig, afklares skal du jo, eller gå til lægen og få en erklæring på at dit helbred forværres.

Du ryger og er syg af det, alligevel har du givet din kommune et møgfald for at de har tilbudt rygestopkursus, de skal sgu ikke blande sig i dit liv siger du - men de har al ret, når det vurderes at påvirke din arbejdsevne.

Man kan samarbejde på mange måder, og det er fornuftigt at gøre det i forhold til ens sag og muligheder.

Jeg er rebel som dig, og syntes systemet er håbløst - også jeg vil behandles ordentligt og er selv i dèn grad blevet pisset på. Jeg havde b.la en lægekonsulent på min sag, som her på k10 er kendt som "Firmaets mand". Fra dèn dag af, besluttede jeg at flytte stene. Ikke mere pjat og manipulation, systemet fik hvad de skulle bruge og forlangte - men jeg styrede selv mit forløb inden for de rammer. Så godt endda, at jeg fik min pension UDEN arbejdsprøvning.

Er alt i orden, lægepapirer og ressourceprofil, arbejdsprøvninger, udfyldte dagbøger skulle også være godt m.m, så kan systemet hoppe og danse, vi har vores retssikkerhed.

Vi har også forskellig måde at være på og gøre tingene på - og det er helt ok.

Jeg håber det går for dig, og er ikke typen der kun vil nurse - nurseri giver ikke afklaring.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Varsel om ophør af... Susanne2412 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 12-04-2011 12:35
Stop for udbetaling uden varsel develler Din historie 44 06-07-2010 09:43
Sygedagpengeudbetaling stopper uden varsel develler Alt det andet 2 05-11-2009 23:18
Beregning af 1 dags ledighedsydelse 0604 Spørgsmål ang fleksjob 2 18-08-2009 10:07
dags dato skattepige Alt det andet 13 03-04-2009 18:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension