K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-10-2012, 19:47   #1
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Gode råd søges!

I dag ringede de fra Jobcentret - jeg skal til møde på mandag, omkring de papirer der skal sendes til pensionsudvalget (tror jeg det hedder) - "min" sagsbehandler er "lidt" sent ude så de skal sendes mandag, efter vi har læst dem igennem sammen (hvilket betyder jeg har accepteret at hvis jeg har tilføjelser, så skal de sættes ind med det samme).

Jeg går ud fra det er ressourceprofilen og diverse lægepapirer - eller...?

Jeg har ikke været i arbejdsprøvning.

Er der noget jeg skal være specielt opmærksom på, i forhold til hvad der står i papirerne?

Og, er det normalt at man først ser de her papirer den samme dag som de skal sendes? (han sagde noget med at hvis ikke de blev sendt mandag, kunne de først komme med på møde sidst i november).
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2012, 21:21   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej det er absolut ikke normalt...

Din ressourceprofil er ret vigtig og nok det vigtigste dokument i din sag...

Så du skal sikre dig at den giver en ordentlig og fuld beskrivelse af dig..

Så når sagsbehandleren vil gøre det på denne måde....for at det kan nå op på et møde...ja så skal du bruge al dem tid deroppe til mødet du har brug for...

Du skal ikke lade dig gå på hvis han skynder på dig....men fortæl i stedet at det er ham selv der har forslået at det skal gøres på denne måde...

Din sagsbehandler må være nogenlunde sikker på at der ligger alt det der skal i din sag....da han ellers ikke ville sende den afsted....til trods for du ikke har været i arbejdsprøvning....som man jo ellers normalt skal...

Så det du skal sikre dig....det er...

Ressourceprofil...at den beskriver et fuldt billede af dig og hvad du kan og ikke kan...

Lægepapirer...at alle dem du har er der...så der ikke mangler noget...

Optag evt mødet...så du senere lige kan afspille det...hvis du nu bliver i tvivl om du nu fik sagt de forskellige ting...

Du kan evt også tage en bisidder med...hvis du da har en der sådan lige har tiden til det...

Har du spørgsmål eller andet....så skriv en liste med dem inden mødet og tag dem med derop....

Man kan mange gange godt komme til at glemme en del som man ellers gerne lige ville have spurgt om...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2012, 21:43   #3
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Okay, jeg blev også noget overrasket da han ringede i dag - og først bad jeg om at han sendte det på mail, sådan at jeg her i weekenden kunne læse det igennem mm. men det sagde han at han ikke kunne.

Jeg har en der skal med ned til mødet mandag, selvom det dog var noget kort frist vi fik, netop for at være sikker på at alt bliver hørt OG sagt!

Han lyder meget sikker på at den går fint igennem, men jaja lad os nu se, tænker jeg...
Og dog - der er vel grænser for hvor længe de kan blive ved med at "sylte" mig på den her måde - jeg har nu igennem flere år forsøgt at få dem til at finde noget jeg kan lave, hvilket de gang på gang har afvist med begrundelsen "vi kan ikke opfylde dine skånehensyn" - og så er der vel heller ikke så mange andre valgmuligheder for dem, tænker jeg....

Jeg har taget kopier af ALT der er fra læger osv. og tager det med - sådan at jeg kan få vedlagt det der evt. måtte mangle.

Hvis det er ressourceprofilen - så burde jeg tage det helt roligt, det er mig selv der har skrevet den (hvilket vidst heller ikke er helt normalt?) og det eneste sagsbehandleren har gjort er at sammenholde oplysningerne med mine lægepapirer, læst den igennem sammen med mig og min bisidder og ellers har han godkendt den.


Hvor lang tid tager det, efter papirerne er sendt til det der famøse udvalg før man reelt får svar på noget?


OG så lige et tak for svarene:-)
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2012, 22:10   #4
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Det er vist meget forskelligt.

For mit vedkommende gik der knap to måneder fra den dag jeg sagde ok til min vikar måtte søge pension til mig (jeg har aldrig snakket pension med jobcenteret) og til pensionen var gået igennem.

Der blev indstillet til pension før jeg havde kommenteret ressourceprofilen, det var så nævnt i indstillingen at mine kommentarer manglede.

jeg måtte ikke arbejdsprøves, alle behandlingsmuligheder var afprøvet, jeg var gennemudredt og tilstanden var kronisk stationær og varig. Jeg havde ingen ressourcer der kunne bruges på arbejdsmarket.

Jeg var heldig at møde en fantastisk sagsbehandler, der havde et par måneders vikar på jobcenter - det blev min redning
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2012, 22:21   #5
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Okay, jeg tror ikke der bliver problemer - men man ved jo aldrig, og slet ikke nu hvor de flere steder, allerede "kører" efter de nye regler (som jo ikke gælder endnu).

Det eneste jeg tror der kan blive et problem er min alder (start trediverne).

Mine læger har sagt nej til arbejdsprøvning, der er ingen behandlingsmuligheder, og de forskellige former for medicin og anden behandling der kunne holde min sygdom i ro er afprøvet - alle med negativt resultat.
Sygdommen er kronisk, uhelbredelig og går ind under "livstruende", men hvis de kan (hjælpe med) finde noget fornuftigt jeg kan lave - som vel at mærke tager hensyn til de skånehensyn der er, så vil jeg rigtig gerne.
Det er ikke just min lyst til arbejde der hindrer mig - men min krop!

Jeg ville aldrig turde lade dem sende noget jeg ikke har kommenteret på - eller selv skrevet - så modigt af dig, og godt det gik som du ønskede :-)
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2012, 22:21   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er ikke til at sige hvor lang tid der går...for det kommer jo an på hvornår de holder møde og hvor tit...

Men når din sag har været på møde...så kan det få to udfald...

1.
De sender sagen tilbage med anvisning på hvad de mangler til sagen...

2.
De sender sagen videre til det endelige nævn der kan bestemme om du skal have en førtidspension...

Din sag vil så overgå til behandling efter reglerne om førtidspension...

Denne dato...den skal du have oplyst....for hvornår sagen overgår...

Fra denne dato....ja der har de tre måneder til at træffe en aftale...

Men rolig nu....det er sjældent at de bruger alle tre måneder...

Det kommer igen an på hvor tit de holder møder og hvornår lige din sag kommer for nævnet...

Det lyder jo som om du har styr på det hele....ressourceprofil, lægepapirer....så det eneste du kan gøre nu....eller rettere efter på mandag når du har været til mødet...

Ja det er at læne dig tilbage og væbne dig med tålmodighed....forhåbentligt tænke på noget andet...da tiden går hurtigere på den måde...du kan alligevel hverken gøre fra eller til når sagen er kommet så langt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2012, 22:24   #7
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
Ahh, det lyder skønt hvis det betyder jeg har styr på det - for det har nok egentlig været min største frygt, at der var noget jeg burde vide som jeg ikke vidste (håber det gav mening).

Så længe sagen bare er startet op, før 01-01-2013 så er jeg relativt rolig - tak for svar til jer begge :-)


Og god weekend!
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2012, 22:49   #8
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Carolines - Jeg er rigtig dårlig til at forklare mig - mine år i systemet har desværre givet mig mange kognitive problemer - kan ikke få sagt det jeg mener.

Jeg lod ikke bare nogle papirer gå videre uden at have set dem - det havde jeg heller ikke turde.

Jeg havde gennemlæst ressourceprofilen og manglede at skrive mine kommentarer.
For at spare tid sendte hun indstillingen af sted uden mine kommentaret. Det var helt efter aftale med mig.
Selv uden mine kommentarer var sagen lige til pension, så de blev bare tilføjet senere - og jeg sparede en måneds venten
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2012, 23:49   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Samme med mig tumnus - jeg havde heller ingen kommentarer til ressourceprofilen, så den blev også bare sendt af sted (for at spare tid!).
Syntes også den var god, men det er jo nok fordi jeg selv havde lavet den. Sagsbehandleren havde bare ''kogt den ned'' og skrevet den i et dårligere sprog, og krydret den med nogle sære stavefejl, hihihi........
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-10-2012, 18:16   #10
carolines
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 03-04 2012
Indlæg: 381
Styrke: 13
carolines er ny på vejen
tumnus,

helenekr, haha ja - det er netop sådan jeg har det, den er fin for det er mig selv der har skrevet den
Og jeg tror faktisk ikke han har gjort den kortere, siden han godkendte den sammen med mig.

Kan man få med tilbagevirkende kraft?

Da jeg mener min kommune har syltet min førtidspensionssag, kan jeg så søge om at få førtidspensionen tildelt med tilbagevirkende kraft eller hvordan fungere det...?
carolines er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gode råd søges.... PiaTT Spørgsmål ang fleksjob 25 04-11-2011 00:08
gode råd søges! Tetsche Alt det andet 3 06-05-2011 19:53
Gode råd søges tigerbia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 27 30-01-2011 21:39
Gode råd søges ! marbocb Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 05-10-2010 21:18
gode råd søges fra gode mennesker;) nille Spørgsmål ang fleksjob 8 30-11-2007 18:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension