K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-04-2011, 21:29   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
Øhh..valentin, hvilken lovgivning taler vi så om?

Måske du lige er sød at fortælle os det -på forhånd tak

(jeg er måske også én af dem der kunne have brug for en yderligere hjælp, hmm)
Det er ALLE andre paragraffer..... § 100 kan først bruges, når de ting man søger IKKE kan anvendes i andre paragraffer i f.eks. serviceloven. Det kan være som hjælpemidler. Søger man et hjælpemiddel SKAL man søge det som hjælpemiddel og ikke over § 100... Jeg tror faktisk mange tror man kan søge alt muligt over § 100. Men det kan man desværre ikke bare regne med - og de vil i så fald i et afslag henvise noget af de ansøgte til andre paragraffer.... (sundhedsloven (sygehusets ansvar), anden paragraf i serviceloven, eller f.eks. som enkeltydelse). Det står tydeligt i § 100 lovgivningen, at den først kan anvendes, når de ansøgte ikke kan anvendes i anden lovgivning.... Der er mange regler i forbindelse med § 100 ansøgning. Det er f.eks. ikke alle førtidspensionister, der kan søge efter den lovgivning...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2011, 08:10   #12
Ozelot
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 187
Styrke: 16
Ozelot er ny på vejen
Men § 100 kan tit være en god indgang i en kommune, da man jo netop som Tutti siger får en generel råd- og vejledning om systemet.
Så hellere søge om for meget end for lidt, når blot man ved at meget af det man søger om enten vil føre til afslag eller blot vil blive henvist videre i systemet.
Ozelot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2011, 08:17   #13
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
tak for oplysningerne
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2011, 01:38   #14
mams
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-10 2009
Lokation: sønderjylland
Alder: 52
Indlæg: 97
Styrke: 15
mams er ny på vejen
Jeg har talt med min kommune vedr. § 100 merudgifter. Hold da op mage til stift system. Det er jo nærmest en umulighed overhovedet at få noget tilskud til noget som helst.
Jeg spurgte om medicinudgifter, ja hvis du har en egenbetaling på over 6000 kr. om året. Og hvis din egenbetaling er 3500 kr. kan du søge kroniker tilskud. Udgifter til fys. dækkes ikke, man kan ikke få tilskud til behandling. Udgifter til indlæg samt specialsko er under hjælpemidler. Når din mand også er syg og man ikke kan kan få mere rengøringshjælp end 40 minutter om ugen ja så er der intet tilskud at hente der da der er vurderet at det er det vi har brug for hjælp til. Man kan ikke få mere rengøringshjælp via hjemmehjælp. De kigger ikke på hvor mange mennesker vi bor, nej vi er 3 og får lige så lidt hjælp som dem der bor alene
dækning til merudgifter til taxakørsel ja hvis det er over 6000 kr. om året og det er jo sørme ikke alt kørsel man kan betragte som merudgifter. Hende damen fattede simpelthen ikke at jeg har søgt en invalidebil da den bil vi har kan jeg ikke køre i. Min mand er psykisk syg og kan have det så psykisk dårligt at han ikke magter at aflevere vores datter i børnehave, men alligevæld er nødt til at møde i arbejdsprøvning. Kommentaren var at han jo ikke skulle blive i børnehaven så hun kunne da ikke forstå at ikke magtede det. Der var jo ingen undskyldning når han skulle møde kl. 8 så kunne han jo sagtens nå at aflevere spade fat dog han får panikangst hvis han skal være i rum med mange mennesker når han har det psykisk dårligt. Til sidst sagde jeg glem det jeg orker ikke at forklare dig mere. Det hele ville være meget lettere hvis man havde en rask mand der kunne klare det hele. Kommuner og deres latterlige regler grrrrrrrrr.

§ 84 kan man heller ikke søge under.

Er der nogle der er så heldige at få dækket noget under § 100????

Annemette
mams er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-04-2011, 07:53   #15
Ozelot
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 187
Styrke: 16
Ozelot er ny på vejen
Det lyder som en dårlig oplevelse, hvilket egentlig overrasker da § 100-sagsbehandlere jo bør være bekendt med de problematikker du nævner omkring bl.a. din mand.

Noget af det du skriver om f.eks. at medicin først kan medtages hvis over 6000 kr., det holder altså ikke vand. Så hvis det virkelig er det sagsbehandleren har sagt, så har hun ikke forstand på reglerne.
De 6000 kr. er jo det beløb DE SAMLEDE godkendte merudgifter skal overstige, for at man får udbetalt § 100-tilskud fra kommunen.

Men at § 100 ikke kan kompensere for øvrige paragraffers begrænsede udmåling, det var du jo blevet orienteret om. Og det ville jo heller ikke give mening, hvis man skulle gå ind på kontor A og søge hjemmehjælp til rengøring og så dernæst gå på kontor B for at få lidt penge til køb af rengøring fordi kontor A ikke gav nok.
Ozelot er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning nyt job Bobbi Spørgsmål ang fleksjob 5 04-03-2012 23:20
Ansøgning... Gunell Spørgsmål ang fleksjob 3 21-02-2011 21:41
Ansøgning... sommer-fugl Spørgsmål ang fleksjob 2 14-11-2010 21:55
Sidder midt i ansøgning til parkeringsskilt og ansøgning til bil! hboegelund Alt det andet 5 10-11-2010 14:10
§17 ansøgning. Havedammen Alt det andet 34 19-12-2009 19:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension