K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-05-2010, 22:51   #1
hope123
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-05 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
hope123 er ny på vejen
Fyret fra mit fleksjob

Hej

Jeg er ny herinde.
Er idag blevet fyret fra mit højt elskede (fleks-)job og er mildest talt i krise. Det kom som et shock. Man skal sågu meget igennem i dette liv.

Der er så mange spørgsmål, der trænger sig på:

De personlige omkostninger for mig og min familie. Hvis jeg ender på kontanthjælp er vi helt på den.
Hvad kan jeg risikere at jobcenteret sender mig ud til?
Hvor længe lader de een gå på ledighedsydelse og hvor mange jobansøgninger forventer de at man skriver?
Min hidtidige erfaring med jobcenteret har ikke været positive. Jeg ryster bare ved tanken om at skulle igennem en masse nu igen.

Sidder her - familien er gået i seng - og tænker, måske er der nogen herinde, som kender til sådan en situation som min?

hilsen
Hope123
hope123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 02:23   #2
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej hope123... -er det ikke lige før det bliver allermørkest, lyset bryder frem igen

Men du kan jo egentlig godt slappe lidt af som fyret fleksjobber, når Du opfylder kravene til et fleksjob kan du nemlig IKKE ryge på kontanthjælp

Og rent lovmæssigt er det vist kommunen der skal finde et nyt fleksjob til dig, men det er sikkert hurtigere/bedst at du selv går i krig med det projekt...

Iøvrigt er der måske også mulighed for noget uddannelse i den ledige periode... -hvis det var noget

Og rigtig meget velkommen her på siden, den kan være "guld" værd for dig !!!
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 07:00   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Så vidt jeg kan se, er der kun en mulighed for, at du kan ryge op kontanthjælp.

Og det er, hvis du var på kontanthjælp inden du kom i fleksjob, og du har været ansat i dit fleksjob i mindre end 9 mdr.

Hvis du er berettiget til ledighedsydelse nu, så er der ingen problemer i det.

Du kan godt risikere at kommunen sender dig på jobsøgningskurser, men det har for nylig været oppe at vende herinde, at uanset hvad de sender dig ud i, så skal det være noget der kan få dig nærmere arb.markedet (eller noget i den stil).
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 10:42   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
hope123 det er altid svært at miste sit job, men det behøver nu ikke at gå så galt og som de andre skriver så er det jo ikke sådan at du ryger på kontanthjælp hvis du er berettiget til ledighedsydelse ...

Jeg skriver lige et par ting her som du skal være opmærksom på og have i baghovedet hver gang der er mødet nogen steder , skriv det evt ned


Inden for det første år kan du forlange et 6 ugers kursus


Når du har været ledig et halvt år kan du forlange at komme til en privat aktør

Når du har været ledig i et år skal kommunen selv sende dig til privat aktør

Når du er til møde med jobcenter så bed om at få løbenede aktindsigt så du kan se hvad de skriver ned om dig og jeres aftaler, er der noget du ikke syntes stemmer så bed påtal det på skrift og bed om at få lagt det ind.

Sender de dig på kurser eller i praktik så bed om at de har en aftale i stand INDEN du starter der skal stå hvad du skal lave der timer du skal være der og efter hvilke § du er der efter og der skal være en ankevejledning med



På den måde skulle du være rimlig sikkeret og husk nu at du har krav på et fleksjob bevis det kan hjælpe dig når du leder efter nyt job og led for guds skyld efter nyt job , det er den bedste mulighed for at få noget du ønsker og ikke hvad kommunen ønsker .. .

Når du søger job så lav en standard omkring fleksjob ordningen (hvad er det for noget og hvad er refusion osv ) få en håndfuld visitkort af din jobkonsulent og vedlæg sådan et i en jobansøgning og henvis til jobkonsulent for svar ved mere tekniske spørgsmål .. og vedlæg en kopi af dit fleksjob bevis ...

Og har du flere spørgsmål så er vi her
  Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 17:32   #5
hope123
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-05 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
hope123 er ny på vejen
Tusind tak for jeres indlæg. Jeg vil tage det hele med mig.
mange hilsner
hope123
hope123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 19:21   #6
Chin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chins avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2007
Indlæg: 199
Styrke: 17
Chin er ny på vejen
Hejdien

Hvad skal man med et flex bevis? det har jeg da aldrig fået
Chin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 19:45   #7
bONNIE
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-03 2010
Indlæg: 69
Styrke: 15
bONNIE er ny på vejen
Hej Hejdien
Det der kan sendes med ansøgninger, om fleks og tilskud er det noget du
får fra jobkonsulenten, eller hvor finder jeg det?

Hilsen Bonnie
bONNIE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 20:58   #8
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, ja, der er mange ting man finder ud af, véd at lære denne side at kende ikk´

giver lige linket til blanketten til et sådan bevis: http://www.jobnet.dk/files/blanketter/abk820.pdf

-og så kunne i jo passende tage det m i Jobcentret og spørge: øhh, hvornår får jeg dette
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 21:11   #9
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Vil bare sige at jeg også er fyret fra mit elskede fleksjob... så jeg vil bare sende dig et og så berolige dig som andre - at har du været ansat 9 måneder - så har du ret til fleksydelse og dermed ikke kontanthjælp.

Mht "hvor mange stilinger du skal søge" - det er der vist ingen tal på. Det bedste vil jo være hvis du selv kan finde et job - så er det altid "skæggest" men ellers har kommunen jo "pligt" til at finde fleksjob til dig.

Pøj pøj - og endnu indtil det værste chok lige har lagt sig.
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2010, 22:02   #10
hope123
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-05 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
hope123 er ny på vejen
Tak endnu engang.

Utroligt sådan en rutchebanetur det sidste døgns tid har været. Føler jeg har været hele følelsesregisteret igennem. Men nu siger jeg til migselv, at det ikke nytter at være bitter, såret og alt det der. Den følelse er det jo kun migselv og min familie, det går ud over. Prøver at tænke, at det bare skal gå og at der nok viser sig en god løsning. Nu handler det først og fremmest om at undgå at ryge ned i depressionens sorte hul igen. For så går det da først helt galt!

Dejligt at have dette sted, hvor man finder støttende ligesindede :-)

kh
Hope123
hope123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fyret fra fleksjob ØV ØV Mitte Spørgsmål ang fleksjob 1 26-11-2012 17:15
Psykologhjælp til fyret fleksjob'er kimlar Spørgsmål ang fleksjob 3 04-03-2011 22:05
I fleksjob, men er fyret Bavina Spørgsmål ang fleksjob 6 29-03-2010 11:44
Fyret fra fleksjob ...Indkomst Xeva Spørgsmål ang fleksjob 3 07-06-2007 13:06
Fyret på fleksjob under sygdom Perle Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 7 06-03-2007 23:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension