K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-03-2016, 12:39   #1
kapke1211
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2016
Indlæg: 2
Styrke: 0
kapke1211 er ny på vejen
fastholdelsesflexjob og forsikringer

Jeg er en lærer på 39 år, der er i gang med at søge fastholdelsesflexjob pga kronisk gigtlidelse i ryggen. Jeg er næsten ved vejs ende og er begyndt at undersøge, hvad det betyder for mig økonomisk.
Jeg synes at have læst et indslag vedr. ret til erstatning ved tabt erhvervsevne gennem ens forsikringsselskab, pension mm. Jeg synes, at det hele er ret overvældende og har svært ved at finde rundt i det hele.
Nogen, der har erfaring med ovenstående? Skal der tegnes ekstra forsikringer og hvordan finder man ud af hvor man skal søge?
Håber, at I kan hjælpe mig:-)
kapke1211 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2016, 16:23   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Det bedste at gøre er at læse ens pensionsforsikringer igennem og/eller tale med pensionsselskabet. Det er forskelligt hvad man kan få i de forskellige pensionsselskaber.

Ud over at du måske kan få for tab af erhvervsevne kan det også være at dit pensionselskab supplerer din pensionsindbetaling, så du ikke får en dårligere pension.

Kig også alle andre forsikringspolicer du har igennem. Jeg havde for eksempel tegnet en tab af erhvervsevne forsikring gennem banken, engang jeg lånte penge. Den får jeg også udbetalt fra.