K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-03-2016, 12:39   #1
kapke1211
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-03 2016
Indlæg: 2
Styrke: 0
kapke1211 er ny på vejen
fastholdelsesflexjob og forsikringer

Jeg er en lærer på 39 år, der er i gang med at søge fastholdelsesflexjob pga kronisk gigtlidelse i ryggen. Jeg er næsten ved vejs ende og er begyndt at undersøge, hvad det betyder for mig økonomisk.
Jeg synes at have læst et indslag vedr. ret til erstatning ved tabt erhvervsevne gennem ens forsikringsselskab, pension mm. Jeg synes, at det hele er ret overvældende og har svært ved at finde rundt i det hele.
Nogen, der har erfaring med ovenstående? Skal der tegnes ekstra forsikringer og hvordan finder man ud af hvor man skal søge?
Håber, at I kan hjælpe mig:-)
kapke1211 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2016, 16:23   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Det bedste at gøre er at læse ens pensionsforsikringer igennem og/eller tale med pensionsselskabet. Det er forskelligt hvad man kan få i de forskellige pensionsselskaber.

Ud over at du måske kan få for tab af erhvervsevne kan det også være at dit pensionselskab supplerer din pensionsindbetaling, så du ikke får en dårligere pension.

Kig også alle andre forsikringspolicer du har igennem. Jeg havde for eksempel tegnet en tab af erhvervsevne forsikring gennem banken, engang jeg lånte penge. Den får jeg også udbetalt fra.

Mht ansøgning så er det bedste at ringe og bede om at få ansøgningsskema tilsendt. Jeg har også brugt at chatte med mit pensionsselskab om forskelligt. De har skemaer hvor de efterspørger forskellige oplysninger. De vil nok også bede om samtykke til at indhente oplysninger fra din jobcenter sag, lægeerklæringer osv.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-03-2016, 20:07   #3
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Nu bliver jeg nysgerig

Jeg troede at fastholdelsesflexjob var nærmest ikke eksisterende nu om dage.

Når man læser om det virker beskrivelserne så upræcise, så vil du have noget imod at oplyse hvad der i dit tilfælde er gjort for at fastholde dig i job ?



Med hensyn til pensionen, så afhænger det som Akvamarin skriver af forsikringsselskabet, de har alle sammen forskellige regler for tildeling.

De link jeg har fundet omhandler alle en løbende pension, som nok er udbetalt pga. at personen har mistet halvdelen eller to tredjedele af arbejdsevnen.

Hvis man eksempelvis kigger på Industriens Pension, så afhænger tilkendelse af pension ikke at man får førtidspension, flexjob eller anden ydelse, men vurderes udelukkende af pensionsselskabet ud fra at borgeren skal have mistet 2/3 dele af erhvervsevnen.

Jeg formoder at der også kan være tale om et engangsudbetalt beløb i forbindelse med at man mister erhvervsevnen.
Jeg synes at jeg har læst i nogle tråde at andre brugere af k10 har fået udbetalt halvdelen af engangsudbetalingen i forbindelse med tildeling af ressourceforløb.

Selv ville jeg kontakte mit pensionsselskab og spørge dem direkte, så er man sikker på ikke at overse en paragraf et eller andet sted.



https://www.industrienspension.dk/da...HarDuRetTilTAE
https://scleroseforeningen.dk/netraa...d-til-fleksjob
http://politiken.dk/oekonomi/ECE8264...deres-pension/
http://website.willis.dk/nyheder-p2/...evneforsikring
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension