K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-08-2011, 09:46   #1
Hansenjoe
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
Hansenjoe er ny på vejen
Question Fra sygemeldt til ledig fleksjobber

Hej alle
Jeg er helt ny på siden, og har læst rigtig mange indlæg for at søge svar - men fandt desværre ikke det jeg søgte.

Jeg er tilkendt fleksjob pga. en bindevævsygdom. Jeg var ansat i fleksjob fra marts 10 til okt 10. Jobbet var et vikariat som sluttede d. 31. okt 2010

Kort før vikariatet stoppede fik jeg konstateret livmoderhalskræft og har været i behandling på Rigshospitalet - jeg er stadig sygemeldt, men falder for 52 ugers grænsen d. 31-10-11. Ved endnu ikke om jeg kan raskmeldes eller kan komme ind under en af de regler for længere sygemelding - men mit spørgsmål er : Kan jeg få ledighedsydelse når jeg bliver raskmeldt ? Jeg har jo kun haft 7 måneders arbejde inden jeg blev sygemeldt pga kræften.

Jeg skal til møde på jobcenteret her d. 29. og vil selvfølgelig spørge der.... men er squ ved at være lidt bekymret for min fremtiddige situation, hvis jeg ikke er berettiget til ledighedydelse.... hvad så ? er det kontanthjælp ? eller ?

Hilsen Hanne
Hansenjoe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 11:04   #2
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
hvis du kom fra sygedagpenge til fleksjob er du beretiget til ledighedsydelse, hvis du kom kh ryger du tilbage på kh.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 12:23   #3
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Du kommer over på ledighedsydelse, også selvom du kun havde 7 mdr arbejde. Jeg har selv stået i samme situation, og da talte tiden på sygedagpenge med, så jeg kom heldigvis over på ledighedsydelse, efter at have været på KH i årevis, inden jobbet.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 14:37   #4
Hansenjoe
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2011
Indlæg: 2
Styrke: 0
Hansenjoe er ny på vejen
Jeg kom fra ledighed på a-kasse, startede i job med løntilskud i 6 måneder... derefter blev jeg endelig godkendt til fleksjob og var derefter vikar i de 7 måneder.

Men hvor er jeg dog glad for at høre at sygeperioden tæller med - så jeg er sikret at få ledighedsydelse når jeg bliver raskmeldt.

tusind tak for svarene
Hansenjoe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2011, 15:16   #5
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Ja det behøver du i hvert fald ikke bekymre dig om. Ledighedsydelsen er sikret
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ledig fleksjobber i det nye år? vanessa Alt det andet 0 11-12-2012 00:53
ledig fleksjobber Lindblad Spørgsmål ang fleksjob 9 18-11-2012 01:22
sygemeldt ledig fleksjobber? skov trold Spørgsmål ang fleksjob 1 15-05-2012 19:39
Ledig som fleksjobber! Mamik Spørgsmål ang fleksjob 3 08-02-2012 20:04
Sygeperiodelængde for ledig fleksjobber Alpen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 9 11-11-2011 15:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension