K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-11-2010, 12:57   #1
lesk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
lesk er ny på vejen
Hvilke rettigheder har jeg?

Hej alle, jeg er ny her på siden. Jeg lider af stress og udbrændthed.
Jeg er lige nu i arbejdsprøvning, og det går rigtig dårligt, kan klare at møde hver anden dag og er kørt fuldstændig ned, når jeg kommer hjem.Udmattet, nedtrykt, psykisk på gravens rand og kan slet ikke klare nogen form for krav og forventning. Blev sygemeldt sidste mandag efter 3 uger. Hvad gør jeg egentlig hvis sagsbehandleren kræver at jeg fortsætter? Har jeg overhovedet nogen rettigheder? Hvor langt må kommunen drive en borger????
Har nogle af jer erfaringer med det !!!
Hilsen den trætte.
lesk
lesk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 13:15   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Kommunen må desværre drive dig meget langt.

Dog kan din sagsbehandler ikke tvinge dig i aktivering hvis du får en lægeerklæring med sygemeldelse fra din læge/psykiater.

Så det du gør nu, hvis du ikke allerede har gjort det, er at tage kontakt til din sagsbehandler og forklare situationen. Altså forklare det du her skriver: At du kun med nød og næppe kunne komme afsted hver anden dag, og du på trods af det er kørt helt ned, så du ikke længere kan klare det. Spørg sagsbehandleren om h*n indhenter lægeerklæring eller om du selv skal sørge for den.

Når du så har fået ro på, kan du komme i en mild form for aktivering. Personligt har jeg fået et medlemskort til fitnesscenter hvor jeg skal komme tre gange om ugen. Desuden har jeg en kontaktperson som kommer hjem til mig en gang om ugen og hjælper med frustrationen over jobcentret.

Jeg syntes, at du skal sørge for at få yderligere kontakt til din behandler nu hvor du har fået det værre.
Hvis du ikke allerede har en psykiater bør du få henvisning til en. Eventuelt også psykolog.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 17:13   #3
lesk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
lesk er ny på vejen
Smile

Hej Annagw

Tak for dit svar. Jeg skal til psykiater i næste uge for første gang, dog kun for at få udarbejdet en erklæring, men håber han kan komme med noget brugbart i forhold til kommunen. Min læge står 100% bag mig. Det er rart at vide! Jeg har en fornemmelse af at min sagsbehandler hele iden finder noget nyt, der lige skal undersøges, før de kan tage stilling til førtidspension. Hun leder med lys og lygte efter bare en lille smule arbejdsevne, der kan udnyttes, men den er der ikke!!! Jeg får det ringere og ringere for hver gang, jeg bliver kørt ud over min grænse, og begynder også at blive bange for, at jeg aldrig skal komme ovenpå igen. Jeg skal til møde med min kommunale sagsbehandler og min sagsbehandler på Reva( der hvor arbejdsprøvningen foregår) på onsdag. Spændt på det og nervøs. Tager min mand med. Jeg vil spørge til muligheden for at komme til at tale med en psykolog. Jeg ved der er een tilknyttet Reva. Årh - rart lige at få sit problem vendt af een udefra. Tak!!!
Hilsen lesk
lesk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 17:19   #4
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
psykiater i næste uge for første gang og har aldrig været til en psykolog

så kan jeg godt forstå hvorfor kommunen bare sender dig i arbejdsprøvning
dine ord tæller ingen steder hos kommunen, samt ens egen læge kan også ligge et meget lille sted
du skal bare huske at det kan tage rigtig lang tid med samtaler og medicin
alle muligheder skal være udtømte før en pension
samt flexjob skal også udelukkes
det kan tage flere år

men held og lykke fremover

Sidst redigeret af MTVRV1; 15-11-2010 kl. 17:32.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 17:34   #5
lesk
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-11 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
lesk er ny på vejen
Red face

Jeg har været hos psykolog, i psykoterapi 8 uger på kommunens regning og blevet undersøgt af neuropsykolog, der kom med diagnosen stærk stress og en udtalelse om at erfaringer med at behande reaktiveret stærk stress ikke er positive, men at jeg skal være i et "roligt regime".

Du har ret i at kommunen ikke lytter til borgeren, men da jeg sammenlagt har været sygemeldt 2½ år med udbrændthed og stressdiagnose, synes jeg det burde tale for sig selv. Har også tidligere været i mild arbejdsprøvning, der heller ikke gik. Ja jeg er ved at være godt og grundig træt af det hele!!!

Håber ikke jeg skal vente alt for længe på en afklaring. Vil gerne videre med mit liv.
lesk er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 17:41   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
ok

Jeg sidder i sammen situation bare med anden sygdom og snart 3 år i dette system
håber selv på en ende til næste år.
men alt skal være undersøgt til bunds
du har helt ret man kan ikke føre et liv mens man er i dette system
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2010, 20:50   #7
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Det var så lidt.

Du bør kontakt kommunen og bede om aktindsigt. Du skal se om der er oplysninger i din sag der oplyser om, at det er gået så dårligt med tidligere arbejdsprøvninger.
Det kan du desværre ikke forvente at der er styr på.

Mangler der oplysninger skriver du en klage og påpeger de konkrete mangler samt klager over manglende overholdelse af Forvaltningslovens §6 om notatpligt.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvilke rettigheder vedr. pensionsansøgning nuller Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 01-03-2013 10:22
Rettigheder? Bailey Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 06-11-2012 21:52
Min ressourceprofil er fyldt med fejl - hvilke rettigheder har jeg? Chara Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 33 26-07-2012 21:58
Hvilke rettigheder har jeg? pan1234 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 29-02-2012 18:59
Fleksjob og rettigheder josefine Spørgsmål ang fleksjob 1 10-12-2008 08:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension