K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-07-2016, 12:07   #1
Lalcanimi
kæmper
 
Tilmeldingsdato: 05-07 2016
Lokation: Silkeborg
Indlæg: 1
Styrke: 0
Lalcanimi er ny på vejen
Sidder fast i system-suppen

Jeg har seriøst brug for gode råd... Jeg har ADHD, stress, angst og kronisk depression. For 5 år siden blev der skrevet epicrise på mig fra psykiatrien, fordi de ikke længere kan gøre noget for at forbedre mit psykiske helbred og dermed min arbejdsevne. Allerede dengang stod det klart, at jeg aldrig kommer til at magte et fuldtidsarbejde igen, og de anbefalede at jeg fik tilkendt et ressourceforløb med henblik på flexjob. Jeg vil MEGET gerne have flexjob, for jeg kan lide at arbejde, samtidig med at det ikke er godt for min psyke, når jeg går hjemme... Idag, 5 år senere, sidder jeg stadig fast på en kontanthjælp, og jeg har det mærkbart dårligere end da jeg var færdig i psykiatrien... Jeg har en del forløb i det kommunale under bæltet... Ingen af dem færdiggjort, da ingen af dem tager hensyn til alle mine diagnoser, så det endte hver gang med et sammenbrud... Hver gang har jeg kæmpet mig op igen, men jeg kan også mærke, at for hvert sammenbrud kommer jeg ikke 100 % tilbage. Der bliver kappet lidt af snoren hver gang.... Jeg er p.t. i praktik og indtil videre (7-9-13) går alt vel og jeg er glad for at være der... Men jeg synes hele tiden at det er som at slå i en dyne, når jeg skal kommunikere med kommunen... Jeg synes det er umuligt at finde ud af hvad jeg har af rettigheder, og hvad jeg kan forlange... Hver gang jeg læser op på noget, hænger den altid på at der er nogen der skal synes at det passer, det jeg siger.... at nogen skal tro på at det er rigtigt... Jeg læser ofte i pressen om, stakkels syge mennesker der er tvunget ud i flexjob, selvom de burde have pension og jeg står her, og vil enormt gerne have det godkendelse, så jeg kan arbejde det jeg orker istedet for at forsumpe herhjemme... Er der nogen der kender til reglerne? Jeg har læst om den midlertidige godkendelse, der løber i 5 år? Hvordan får man den? Alle, jeg indtil nu har spurgt i det kommunale regi, "må blive mig svar skyldig", for de regler er de "ikke lige inde i"....
Pyha sikke en smøre, og dette er mig, der begrænser mig!! Jeg kan bare mærke, at jeg er ved at nå min grænse for hvad jeg kan holde til...
Lalcanimi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-07-2016, 17:13   #2
Fleksjobber
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-10 2014
Lokation: Sjælland
Indlæg: 232
Styrke: 10
Fleksjobber er ny på vejen
Hvad skal der til for at få en fleksjobbevillling?

Det findes, der ingen opskrift på.

Kommunen skal anerkende, at du har en væsentlig og varig nedsat arbejdsevne og dette skal være veldokumenteret hos læge/s speciallæge og for de fleste s vedkommende igennem arbejdsprøvning(er).


Hvad er så en væsentlig og varig nedsat arbejdsevne?

Ja, for at give et eksempel,

En i min familie lider af tinnitus, migræne og deraf kroniske muskelspændinger i nakke/øvre ryg.

Han har været igennem en praktik/arbejdsprøvning på 4 mdr, som med hiv og sving fik ham op på 25 timer ugentligt.

Det er veldokumenteret fra lægelig side, at tilstanden er kronisk og varig og uden behandlingsmuligheder.

Kommunen Raskmeldte ham med ordene " du er alt for god til at få hjælp af nogen art
Fleksjobber er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension