K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-07-2016, 13:45   #21
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
du vil RINGE ? til din sb i morgen?

har du brug for hjælp til at skrive en mail til hende i stedet for?
Vil gerne hjælpe... hvis du så lader være med at ringe
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2016, 13:52   #22
Marina123
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2016
Lokation: Kastrup
Indlæg: 61
Styrke: 9
Marina123 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gana Se meddelelser
du vil RINGE ? til din sb i morgen?

har du brug for hjælp til at skrive en mail til hende i stedet for?
Vil gerne hjælpe... hvis du så lader være med at ringe
Hej Ghana.

Når denne kommune skal kontaktes skal det gøres ved opringning eller personligt fremmøde.
Jeg har tidligere forsøgt med mail, fik intet svar. Ringede op og fik oplyst, at alt vedr. kontakt fremgår af deres hjemmeside.
Jeg kan sende et brev, men det tager jo desværre også tid.

Jeg forstår hvad du mener, men jeg forsøger mig lige med opringning først.
Men tak for dit tilbud, måske jeg får brug for det på et senere tidspunkt:-)
Marina123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2016, 14:09   #23
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Helt ok - du bestemmer suverænt

Men - kommunen SKAL planlægge sagsbehandlingen i samarbejde med borger herunder hører også kontaktform... en borger med feks angst kan ofte ikke kommunikere via tlf/personligt fremmøde.

kontakt via mail /e-boks er rimeligt at forvente... de sender formentlig også breve til dig via e-boks...

Men altså - som sagt - du bestemmer suverænt og skal ikke føle dig forpligtet til at forklare her. Vend tilbage hvis det er ikk

(Mail til kommunen:
Hvis du er borger i Tårnby Kommune, skal du benytte den af kommunens selvbetjeningsløsninger, der passer til dit aktuelle behov. Find den via boksen i højre side. Evt. anden skriftlig kontakt til kommunen skal ske via din digitale postkasse.) fra kommunens hjemmeside under kontakt Undskyld hvis jeg kommer for "tæt" på nu...

God søndag

Sidst redigeret af Gana; 24-07-2016 kl. 14:13.
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2016, 17:21   #24
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marina123 Se meddelelser
Mon ikke der er forskel på en konsultation, og en erklæring, som jeg har forstået kan tage 4-5 timer at udfærdige.
Nu sker det jo nok med jævne mellemrum at psykiatriens patienter skal have skrevet erklæringer og dermed burde der var lidt luft i kalenderen til den slags.
OG psykiateren har vel også vidst i dette konkrete tilfælde at tiden for en erklæring af de store, nærmede sig.
Jeg synes det er lidt søgt når psykiateren ikke tager denne opgave alvorligt.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2016, 22:13   #25
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marina123 Se meddelelser
Hej Ghana.

Når denne kommune skal kontaktes skal det gøres ved opringning eller personligt fremmøde.
Jeg har tidligere forsøgt med mail, fik intet svar. Ringede op og fik oplyst, at alt vedr. kontakt fremgår af deres hjemmeside.
Jeg kan sende et brev, men det tager jo desværre også tid.

Jeg forstår hvad du mener, men jeg forsøger mig lige med opringning først.
Men tak for dit tilbud, måske jeg får brug for det på et senere tidspunkt:-)
Hvad med at skrive en brev, og så aflevere det personligt ved receptionen på jobcenteret, mod kvittering selvfølgelig?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2016, 22:58   #26
Marina123
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2016
Lokation: Kastrup
Indlæg: 61
Styrke: 9
Marina123 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gana Se meddelelser
Helt ok - du bestemmer suverænt

Men - kommunen SKAL planlægge sagsbehandlingen i samarbejde med borger herunder hører også kontaktform... en borger med feks angst kan ofte ikke kommunikere via tlf/personligt fremmøde.

kontakt via mail /e-boks er rimeligt at forvente... de sender formentlig også breve til dig via e-boks...

Men altså - som sagt - du bestemmer suverænt og skal ikke føle dig forpligtet til at forklare her. Vend tilbage hvis det er ikk

(Mail til kommunen:
Hvis du er borger i Tårnby Kommune, skal du benytte den af kommunens selvbetjeningsløsninger, der passer til dit aktuelle behov. Find den via boksen i højre side. Evt. anden skriftlig kontakt til kommunen skal ske via din digitale postkasse.) fra kommunens hjemmeside under kontakt Undskyld hvis jeg kommer for "tæt" på nu...

God søndag
Det fandt jeg slet ikke selv på hjemmesiden, og nej, du kommer ikke for tæt på:-).
Jeg tager først telefonsamtalen, og derefter vil jeg bede om det på skrift.
Jeg kan evt. Selv hente det hos hende efterfølgende
Marina123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2016, 10:38   #27
Marina123
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2016
Lokation: Kastrup
Indlæg: 61
Styrke: 9
Marina123 er ny på vejen
Update:

Det lykkedes mig at få en tid hos psykiateren allerede 18.august til opstart af speciallægeerklæringen.
Derefter ringede jeg til SB. Hun var lidt tøvende, syntes stadigvæk, at det tog lidt lang tid.
Jeg opstillede regnskabet praktik/erklæring, og hun syntes så alligevel det lød rimeligt.
Så hun sender nu papirerne til min egen psykiater, og jeg tjekker selvfølgelig op, når han er tilbage.

Jeg bad også om, på skrift, at se indholdet af praktikaftale.
Denne er slet ikke udfærdiget, fordi hun afventer udtalelse fra egen læge.

Tak for jeres gode råd, jeg er mere rolig nu:-)
Marina123 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2016, 10:41   #28
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
iihhh det var godt
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2016, 12:57   #29
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Det var godt klaret af dig. Sørg også for at få kopi af alle aftaler/ erklæringer etc.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2016, 23:46   #30
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marina123 Se meddelelser
Update:

Det lykkedes mig at få en tid hos psykiateren allerede 18.august til opstart af speciallægeerklæringen.
Derefter ringede jeg til SB. Hun var lidt tøvende, syntes stadigvæk, at det tog lidt lang tid.
Jeg opstillede regnskabet praktik/erklæring, og hun syntes så alligevel det lød rimeligt.
Så hun sender nu papirerne til min egen psykiater, og jeg tjekker selvfølgelig op, når han er tilbage.
Super.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Marina123 Se meddelelser
Jeg bad også om, på skrift, at se indholdet af praktikaftale.
Denne er slet ikke udfærdiget, fordi hun afventer udtalelse fra egen læge.
Du skal bare sørge for, at der er en underskrevet praktikaftale når du starter i praktik.

Så vidt jeg husker, så handler det bl.a. om hvem der har ansvaret hvis du kommer til skade på praktikstedet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension