K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-01-2014, 21:11   #1
mor66
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
mor66 er ny på vejen
skal jeg virkelig hoppe i havet - før kommune vil lytte

Kære alle i dette forum....

Jeg er ny bruger og har virkelig brug for nogle gode råd....

Kort fortalt om mig ;

Jeg er en kvinde på 47 år og har 2 børn - en dreng på 14 og en pige på 22 som læser sosu assistent.
blev sygemeldt i maj 2007 og kom på sygedagpenge - blev i 2009 presset ud i en arbejdsprøvning jeg ikke var klar til, forløbet gjorde at jeg røg ned med depression og fik socialangst - blev smidt ud af sygedagpengene august 2011 og blev derefter sygemeldt på kontanthjælp i matchgruppe 3.

Jeg er nu startet i et forløb på INCITA hvor jeg skal i arbejdsprøvning, kommunen sagde 25 timer og mentor ordning 5 timer. INCITA mener ikke at det vil være realistisk og har skrevet til kommunen og bedt om at få sat det til mellem 5 - 10 timer ugentligt.

Nu kommer mit råb om hjælp:
Jeg søgte om hjælp til tandlægeregning efter de nye regler for kontanthjælpsmodtagere hos kommunen i november og fik her af vide at jeg jo havde penge, at jeg skulle hæve min pensionsopsparing, har ALDRIG siden jeg blev sygemeldt tænkt over at jeg havde denne og vidste at den var meget lille, jeg kontakter efterfølgende SAMPENSION og her får jeg at vide at den er på 33.500,00, jeg skal skrive en ansøgning og får d. 28.12.13 brev om at jeg er tilkendt invalidepension fra 01.01.2014 ca. 2500 kr Brutto og derudover noget bonuspension på ca 200 kr brutto, og har ret til en udbetaling med tilbage virkende kraft fra 01.06.2007, altså en sum penge i hånden. Deres lægekonsulenter kan se at jeg er syg - men det vil kommunens ikke. Jeg har set herinde at de ikke må bede mig om at sige en pensionsordning op når den er under 50.000 kr. men socialforvaltningen holder fast i at når jeg søger en enkeltydelse kan de forlange at min pensionsordning skal hæves, også selv om den er under dette beløb - så her bortfalder denne regel - KAN DET VIRKELIG PASSE ??????????? ELLER LÆSER DE LOVEN, SOM FANDEN LÆSER BIBLEN.
Jeg står her og inden for de næste par uger får jeg udbetalt ca 130.000,00 og fremadrettet ca. 2700 brutto pr. måned
Pengene vil komme til udbetaling inden længe, og fair nok at der fra 01.01.2014 skal modregnes ca. 2700 kr i min kontanhjælp hver måned - men kan det virkelig passe at jeg skal tilbage alt og samtidig leve af resten i en periode, jeg skal altså selv betale min kontanthjælp og samtidig være i arbejdsprøvning o.lign ?
Ved I om jeg kan søge boligsikring nu hvor min indtægt kun vil være 2700 kr brutto om måneden - min datter har en elevløv på brutto 11.200 kr ?

Jeg er sgu træt af at kæmpe en kamp som hver gang syntes at være tabt på forhånd Så håber virkelig at I derude har nogle gode råd.. Jeg takker på forhånd

Ps. Jeg har altid betalt enhver sit og er ikke ude på at snyde - men syntes at det her virker fuldstændigt urimeligt............

Sidst redigeret af mor66; 09-01-2014 kl. 21:16.
mor66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2014, 22:52   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg kan ikke svare på dit spørgsmål, desværre, men hvis du ikke modtager et fyldestgørende svar på dit spørgsmål, så klag over kommunens afgørelse.

Jeg går ud fra, at du har et skriftligt afslag på hjælp til tandlæge og, at der fulgte en klagevejledning med.

Ellers skal du bede om, at få det.

Når du klager over en afgørelse kigger kommunen på det igen, og hvis de fastholder deres afgørelse skal de sende din klage videre til ankestyrelsen.

På den måde bliver afgørelsen endevendt, og du finder ud af, om den første afgørelse var korrekt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-01-2014, 23:39   #3
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mor66 Se meddelelser
Kære alle i dette forum....

Jeg er ny bruger og har virkelig brug for nogle gode råd....

Kort fortalt om mig ;

Jeg er en kvinde på 47 år og har 2 børn - en dreng på 14 og en pige på 22 som læser sosu assistent.
blev sygemeldt i maj 2007 og kom på sygedagpenge - blev i 2009 presset ud i en arbejdsprøvning jeg ikke var klar til, forløbet gjorde at jeg røg ned med depression og fik socialangst - blev smidt ud af sygedagpengene august 2011 og blev derefter sygemeldt på kontanthjælp i matchgruppe 3.

Jeg er nu startet i et forløb på INCITA hvor jeg skal i arbejdsprøvning, kommunen sagde 25 timer og mentor ordning 5 timer. INCITA mener ikke at det vil være realistisk og har skrevet til kommunen og bedt om at få sat det til mellem 5 - 10 timer ugentligt.

Nu kommer mit råb om hjælp:
Jeg søgte om hjælp til tandlægeregning efter de nye regler for kontanthjælpsmodtagere hos kommunen i november og fik her af vide at jeg jo havde penge, at jeg skulle hæve min pensionsopsparing, har ALDRIG siden jeg blev sygemeldt tænkt over at jeg havde denne og vidste at den var meget lille, jeg kontakter efterfølgende SAMPENSION og her får jeg at vide at den er på 33.500,00, jeg skal skrive en ansøgning og får d. 28.12.13 brev om at jeg er tilkendt invalidepension fra 01.01.2014 ca. 2500 kr Brutto og derudover noget bonuspension på ca 200 kr brutto, og har ret til en udbetaling med tilbage virkende kraft fra 01.06.2007, altså en sum penge i hånden. Deres lægekonsulenter kan se at jeg er syg - men det vil kommunens ikke. Jeg har set herinde at de ikke må bede mig om at sige en pensionsordning op når den er under 50.000 kr. men socialforvaltningen holder fast i at når jeg søger en enkeltydelse kan de forlange at min pensionsordning skal hæves, også selv om den er under dette beløb - så her bortfalder denne regel - KAN DET VIRKELIG PASSE ??????????? ELLER LÆSER DE LOVEN, SOM FANDEN LÆSER BIBLEN.
Jeg står her og inden for de næste par uger får jeg udbetalt ca 130.000,00 og fremadrettet ca. 2700 brutto pr. måned
Pengene vil komme til udbetaling inden længe, og fair nok at der fra 01.01.2014 skal modregnes ca. 2700 kr i min kontanhjælp hver måned - men kan det virkelig passe at jeg skal tilbage alt og samtidig leve af resten i en periode, jeg skal altså selv betale min kontanthjælp og samtidig være i arbejdsprøvning o.lign ?
Ved I om jeg kan søge boligsikring nu hvor min indtægt kun vil være 2700 kr brutto om måneden - min datter har en elevløv på brutto 11.200 kr ?

Jeg er sgu træt af at kæmpe en kamp som hver gang syntes at være tabt på forhånd Så håber virkelig at I derude har nogle gode råd.. Jeg takker på forhånd

Ps. Jeg har altid betalt enhver sit og er ikke ude på at snyde - men syntes at det her virker fuldstændigt urimeligt............
Puh ha den er svær. Det er ligegyldigt hvordan du vender og drejer dig, så har du r...n bagud.

Du får nogle penge udbetalt med tilbagevirkende kraft, som skulle have været modregnet i din kontanthjælp måned for måned. Dette må så også resultere i at der modregnes med tilbagevirkende kraft for den periode du har fået kontanthjælp. Hvad der så er tilbage efter dette bliver du sikkert bedt om at leve for inden du kan få kontanthjælp igen.

Med hensyn til kravet om at du skal ophæve pensionsordningen, så kan jeg ikke se andet end at det koster kommunen penge. Hvis du ophæver pensionsordningen får du ikke udbetaling fra denne mere og du skal så have fuld kontanthjælp igen. Hvis du får tiilladelse til at beholde pensionsordningen bliver du modregnet i kontanthjælpen, men får ingen penge til tandbehandling, da du så ikke får værdien af pensionsordningen udbetalt.

Måske kan det accepteres at du betaler din tandbehandling af den sum som evt. bliver til overs som du skal leve af inden du kan få kontanthjælp igen.

Med hensyn til boligsikring så er der ikke andet for end st søge og se hvad svar du får. Det værste der kan ske er at du får et afslag.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2014, 00:05   #4
mor66
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
mor66 er ny på vejen
ja - røven vil altid vende bagud , jeg siger til sagsbehandleren at så vil jeg vel blive modregnet i min kontanthjælp - dertil svarer hun at det vil jeg IKKE, hun talte så grimt og nedladende at jeg til sidst bryder sammen og vælger at tage mine papirer og gå, så hvad der er noteret ved jeg ikke, så har intet på skrift

Har talt med en veninde og hun siger at jeg skal kontakte socialcenter København og bede om aktindsigt, for hun må jo have noteret noget i mine papirer - samtidig skal jeg bede om udskrift hvor der står at har jeg en pensionsordning skal jeg opsige den og selv betale for min enkeltydelse, så må jeg jo se om de kan finde det i lovgivningen

Det er også fair nok at jeg fremadrettet skal trækkes i kontanthjælp, når jeg får invalidepension udb. fra pensionsselskab, men finder det dybt urimeligt at jeg risikere at miste pengene, når nogle af dem er tilbage fra 01.06. 2007 til 01.02.2011, hvor jeg var på sygedagpenge og der ville ikke være sket modregning eller noget. selvfølgelig kan jeg trække de 10000 kr fra som jeg godt må have.

Det groteske i situationen med tandlægehjælpen er at jeg har her til aften fået en oplysning fra en på Socialcenter København, som ringede for at høre hvad jeg var utilfreds med / ville klage over ( og dette kun fordi jeg har kontaktet Kbh.rådhus Socialforvaltning ) hun oplyste nu at jeg kunne da bare få ( have fået) lavet mine tænder, men jeg skulle skynde mig for når de stopper min kontanthjælp og jeg skal være selvforsørgende på min pensionsordning ville jeg ikke kunne få refunderet de 65 % som lovgivningen siger man er berettiget til.

Man bliver sgu træt af dette system.
mor66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2014, 08:05   #5
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mor66 Se meddelelser
ja - røven vil altid vende bagud , jeg siger til sagsbehandleren at så vil jeg vel blive modregnet i min kontanthjælp - dertil svarer hun at det vil jeg IKKE, hun talte så grimt og nedladende at jeg til sidst bryder sammen og vælger at tage mine papirer og gå, så hvad der er noteret ved jeg ikke, så har intet på skrift

Har talt med en veninde og hun siger at jeg skal kontakte socialcenter København og bede om aktindsigt, for hun må jo have noteret noget i mine papirer - samtidig skal jeg bede om udskrift hvor der står at har jeg en pensionsordning skal jeg opsige den og selv betale for min enkeltydelse, så må jeg jo se om de kan finde det i lovgivningen
Du kan benytte denne formular, til at få aktindsigt: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Print den ud, udfyld den, og aflever den så ved jobcenterets skranke, men det er vigtigt, at du beder om en kvittering på, at de har modtaget den.

Og herefter går du det, at hver gang du har været til møde (eller der på anden måde er sket noget i din sag), så afleverer du en ny udfyldt formular når du forlader mødet, nu skriver du blot på den, at du ønsker aktindsigt i alt hvad der er kommet "siden sidst", med dato for hvornår du sidst fik aktindsigt.

Samtidig kan du sende din sb en mail hvori du stiller dine relevante spørgsmål.
Ofte står mail-adressen på de breve, som sb har sendt til dig, og ellers laver du det bare som et almindeligt brev, og afleverer det ved skranken.
Men husk, også her, at bede om kvittering på, at det er modtaget.

Hvis sb ikke har besvaret dine spørgsmål indenfor 14 dage klager du til jobcenterchefen, her skal du blot huske, at det skal fremgå tydeligt, at det er en klage, da den ellers lander på sb's skrivebord.

Citat:
Oprindeligt indsendt af mor66 Se meddelelser
Det er også fair nok at jeg fremadrettet skal trækkes i kontanthjælp, når jeg får invalidepension udb. fra pensionsselskab, men finder det dybt urimeligt at jeg risikere at miste pengene, når nogle af dem er tilbage fra 01.06. 2007 til 01.02.2011, hvor jeg var på sygedagpenge og der ville ikke være sket modregning eller noget. selvfølgelig kan jeg trække de 10000 kr fra som jeg godt må have.
Der bør ikke blive modregnet for den periode hvor du var på sdp, kun for perioden med kh.

Og ellers så er vi tilbage ved klage-modellen.


Jeg vil anbefale dig, at læse denne tråd, som indeholder mange gode råd, så du kan få styr på din sag i kommunen:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=2...ght=nybegynder
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 10-01-2014 kl. 08:07.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2014, 10:13   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Kommunen MÅ IKKE(de fleste pensionsselskaber siger også nej)be dig opsige din pension, når du er syg!

Du er nu tilkendet invalidepension, derfra; super godt for din sag.

Du bliver formodentlig bedt om selv at betale for tandlæge, nu du har penge, da hjælp til tandlæge, er betinget af økonomi.

Det er korrekt, at den løbende udbetaling, fratrækkes den kontanthjælp, du får fremadrettet.
Vedr. udbetalingen bagudrettet, er der 2 muligheder;
Enten at de fratrækker beløb, bagudrettet, og ber dig tilbagebetale dette, eller
At de regner dette ud, og fratrækker det fremadrettet.

Din engangssum, er fredet, den må de IKKE bruge i nogle udregninger eller lign.(Den er skattefri).

vedr. din afklaring, skal du fastholde, enten de 5-10 timer, eller intet krav, fordi det er en afprøvning(afklaring af din restarbejdsevne, hvorfor de IKKE kan stille krav om et bestemt antal timer.(du er jo fortsat sygemeldt).

VH Popiae

Sidst redigeret af popiae; 10-01-2014 kl. 10:17.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-01-2014, 10:45   #7
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Kommunen MÅ IKKE(de fleste pensionsselskaber siger også nej)be dig opsige din pension, når du er syg!

Du er nu tilkendet invalidepension, derfra; super godt for din sag.

Du bliver formodentlig bedt om selv at betale for tandlæge, nu du har penge, da hjælp til tandlæge, er betinget af økonomi.

Det er korrekt, at den løbende udbetaling, fratrækkes den kontanthjælp, du får fremadrettet.
Vedr. udbetalingen bagudrettet, er der 2 muligheder;
Enten at de fratrækker beløb, bagudrettet, og ber dig tilbagebetale dette, eller
At de regner dette ud, og fratrækker det fremadrettet.

Din engangssum, er fredet, den må de IKKE bruge i nogle udregninger eller lign.(Den er skattefri).

vedr. din afklaring, skal du fastholde, enten de 5-10 timer, eller intet krav, fordi det er en afprøvning(afklaring af din restarbejdsevne, hvorfor de IKKE kan stille krav om et bestemt antal timer.(du er jo fortsat sygemeldt).

VH Popiae
Popiae:

Vi opfatter tingene forskelligt, og trådstarter må lige korrigere hvad der er korrekt.

Jeg opfatter det som den sum der kommer til udbetaling er løbende (skattepligtig) udbetaling med tilbagevirkende kraft. Og så kan jeg ikke se andet end at der modregnes for udbetalinger for den prriode der har været udbetalt kontanthjælp.

Hvis det var en engangssum kommer det også an på hvilken erstatning den er for om der må modregnes eller ej. Det er kun summer som kan kreditorbeskyttes det er fritaget for modregning. Og hvis der skal være fritagelse for modregning skal summen kreditorbeskyttes ved udbetaling fra selskabet.

Og så vil jeg lige sige generelt:

Hvor herligt at mor66 får rådgvining om sine rettigheder ved henvendelse. Selskabet kunne bare have udbetalt ordningen og så var den sag ude af verden.

Det havde bare været bedre hvis mor66 fra hun blev syg, havde fået anmeldt sin skade og fået både præmiefritagelse og fuld udbetaling i henhold til de oprindelige forsikringer.

Pensionsselskaberne er ikke de skurke som nogen vil gøre dem til.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2014, 01:44   #8
mor66
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
mor66 er ny på vejen
Hej Popiae og dinosaur, SAMPENSION har ikke alene været super hurtige - men også været til rådighed med de spørgsmål jeg måtte have, så det har været super godt, kan selvfølgelig ringe til dem mandag og høre om de kan sættes på en kreditorbeskyttet konto, men mener kun at det er hvis man får erstatning fra bl.a Arbejdsskadestyrelsen.

Til Popiae, kan jeg endvidere fortælle at hende jeg talt med fra kommunen i torsdag sagde at selvom jeg fik disse penge - skulle jeg skynde mig til tandlæge og så kunne jeg bare sende regningen ( kr 15000 ), så ville de, efter fratræk af de første 800 kr refundere 65 % af de 9200 kr og derefter vurdere om de ville acceptere de sidste 5000 kr på regningen eller om jeg selv skulle betale. Men jeg kunne kun gøre det hvis jeg stadig fik kontanthjælp - ikke hvis jeg skulle leve af de ca 122000 kr der bliver udbetalt i engangssum, for så var jeg jo ikke på kontanthjælp, men jeg skal så bare betale min egen kontanthjælp og stadig jages af kommunen - det er sgu da humor på højt plan

Alt dette KUNNE jeg bare have gjort i november sagde hun, men det fortalte hende jeg var inde hos intet om, jeg fik der at vide at ( jeg fortalte hende om det) sådan gjorde man ikke i KBH. kommune, der var det stadig efter vurdering og billigst mulige løsning - IGEN en usandhed fra deres side af

Det som DE har tilkendt mig er en løbende invalidepension på ca. 2500 kr mdl. + 5% bonuspension på et par hundrede kr. til jeg bliver 65 år, summen fra 2007 - 2013 er en engangssum. Det hele bliver udbetalt for tab af erhvervsevne.

Mht. til kommunen kontaktede jeg i frustration ANKESTYRELSEN i går og spurgte om de kunne være rigtigt det som kommunen gjorde / sagde, jeg har jo læst herinde at de IKKE må bede mig opsige en pension som var under 50.000 kr., så han bad mig kontakte komm. dels om at bede om aktindsigt den dag jeg var der - samt udskrift fra loven hvor der står at de har ret til uanset hvor lille min pension er at bede mig om at få den udb., når jeg søger en enkeltydelse, for hende der ringede derfra den anden aften sagde jo at det havde de, jeg talte med en anden deroppe fra i går, for hun kunne pludselig ikke stille mig om til hende der kontaktede mig torsdag aften og bad om aktindsigt i disse ting, da der jo er noteringspligt når man henvender sig, det hun læste op fra d. 07 nov. der kunne jeg allerede høre at der igen var skrevet løgn ind i mine papirer, samtidig sagde hund at det jo nok ikke lige stod i loven, men at de godt måtte gøre det, så nu bliver det rigtig spændende at se hvad der forhåbentlig ligger i min postkasse mandag

Selvfølgelig er det i orden at jeg fremadrettet skal trækkes i min kontanthjælp for udb. af invalidepension fra SAMPENSION - men jeg er bare så træt af sagsbehandlere der lyver - skriver usandheder og ikke læser ordentligt op på tingene og i mange tilfælde skader borgeren mere end godt er.

Jeg har selv siddet i det system, men jeg har ALDRIG talt ned til borgerne og har ALTID sat mig ind i tingene før jeg har givet et svar, ALTID ringede tilbage hvis jeg ikke kunne finde et svar samme dag, så de ikke sad og ventede forgæves og sagde at jeg ville kontakte dem dagen efter, er hellere blevet længere på jobbet for at kunne finde svar og rådgive bedst muligt.
Derfor er det så træls at sidde på den anden side - for man er magteløs i dette system.

Jeg har været sygemeldt siden maj 2007 på sygedagpenge - i 2009 smed de mig i en arbejdsprøvning jeg IKKE var klar til og jeg røg efterfølgende ned med depression og fik socialangst.
Mødrehjælpen valgte den gang at søge pension 2010 / 2011, da jeg foruden dette lider af fibromyalgi - slidgigt i lænden - dårlig / skæv ryg - migræne - kronisk hovedpine - disc i nakke og ryg smuldre så mine nerver bliver trykket så jeg har konstante smerter i mine arme og har svært ved at bruge dem - nerveskade i ben - massiv nikkelallergi - for højt blodtryk - koncentrationsbesvær - hukommelsesproblemer osv, havde jeg været en hund, var jeg kørt på slagteriet og fået en kugle for panden.
Men kommunen gav mig afslag som der blev anket og de skrev til ankestyrelsen at jeg LED AF DEPRESSION OG SOCIALANGST før min arbejdsprøvning, dette var løgn og kan bevises, men blev først opdaget langt tid efter, derfor fik jeg nok afslag på pension dengang...

Man vælger så at smide mig på kontanthjælp sep 2009 - stadig som sygemeldt I matchgruppe 3 og nu skal jeg i ny arbejdsprøvning, er bare super træt og hamrende ked af, at uanset hvad det kommunale system siger - du må ikke stille spørgsmål men bare gøre hvad der bliver sagt, for ellers kommer truslen, VI STOPPER DINE PENGE.

Dette har nu kørt i snart 7 år og jeg er ærgerlig talt ved at give op, for uanset hvad er de sgu ligeglad med mennesket.
mor66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2014, 02:22   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Din historie viser jo ret tydeligt hvorfor man altid skal have alt på skrift fra dem.

Man regner jo ikke med at en sagsbehandler kan finde på at lyve eller i det hele taget fortælle en noget helt forkert for de kender jo lovene og sidder med dette hver dag så derfor ved de hvad de laver..

Men det er desværre ved at blive ret normalt at folk får forkerte oplysninger eller folk får direkte afslag i telefonen når de ringer på kommunen for at høre om de kan søge dette eller hint...

Det faktum at de skal behandler sagerne individuelt og at det skal foregå korrekt ja det tæller åbenbart ikke så meget mere...

Enten er det det eller også er det en smart måde at få sparet ret mange penge på...

For det er ikke så mange der klager for folk tror ikke at det hjælper når nu sagsbehandleren har sagt at man ikke kan få det man har ansøgt om...

Mange folk er så autoritetstro at de bare klapper hælene sammen og siger okay.

Dette kan de virkelig spare penge på og de har altid chancen for at hvis nu folk de klager ja så er det jo dem selv der skal behandle klagen og der kan de bare give folk det de er berettiget til men de har stadig sparet penge på alle de andre så det er en ret god deal for kommunerne..

Ja jeg ved at mange vil sige at sådan er det ikke for sådan gør kommunerne ikke men det gør de desværre...

Så få alt på skrift og klag når du får et afslag...medmindre du kan forstå afslaget..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2014, 03:05   #10
mor66
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
mor66 er ny på vejen
Ja, du har helt ret.
Min mor der var med som bisidder ( og som ALDRIG taler dårligt om nogen ) sagde at det var den mest kolde kvinde hun nogen sinde havde mødt, for uanset hvad jeg prøvede at sige el forklare når hun spurgte om noget blev jeg bare affærdiget - hun ville ikke høre på mig og havde åbenbart sin helt egen dagsorden om mig og mit, så det endte med at jeg brød fuldstændig sammen og valgte at gå. Men de har jo notatpligt og det jeg fik at vide i går var at hun havde oplyst mig om det ene og det andet, fuldstændig løgn, så glæder mig til de sender hendes notat.....
Det var : tænder, glem det ----- medicinkort glem det, for du har penge, det skal lige tilføjes at jeg KUN har min kontanthjælp og intet andet mdl., selvfølgelig har jeg hver 3 mdr. børnepenge og hver 6 mdr. børnepenge til min søn fra hans far, men intet udover det. Min datter som bor hjemme fik jeg endvidere at vide af hende at hun kunne jo sagtens betale en 4000 - 5000 kr om mdr., hun har som sosu elev knap 8000 udbetalt og har selv udgifter / gæld og prøver at spare op til hun skal flytte, hun handler ind og gør sgu hvad hun kan, og det kan jo ikke være meningen at vores børn skal tvinges til at forsørge os, da hun har indtægt kan jeg ikke søge boligsikring, så hjemmeboende børn bliver snart sidestillet med samlevende par / ægtepar og det er sgu ikke i orden, men selvfølgelig kan kommunen sparer, så gør de det.

Jeg ved godt at der hele tiden kommer nye regler og at
"de stakkels" sagsbehandlere har svært ved at følge med, med alle de nye regler og love der kommer, men jeg har en holdning til at de har selv valgt at sætte sig i en stol hvor man har med mennesker at gøre og at de derfor har pligt til at sætte sig ind i alt og hvis de ikke er sikre må de spørge en kollega, for hver gang de undsiger - lyver eller ikke følger op på en sag, er der et menneske bag, som kan komme i alvorlig klemme, men de er fuldstændig ligeglade for mange mennesker tør / kan ikke / har ikke overskud.

Jeg har talt med borgerrådgiveren samt ombudsmanden om den behandling jeg fik og begge steder siger de at der skal indgives en klage over sagsbehandleren.

Da jeg blev presset ud i min arbejdsprøvning og røg ned med depression og socialangst, var sygedagpenge kontoret fuldstændig ligeglade, jeg får stadig medicin / angstdæmpende for det i dag - foruden alt det andet smertestillende - det har kostet ufattelig meget i forhold til mine unger at der er så meget mor ikke kan / tør, men kommunen kan påføre en sygdomme og nedtur og der er INGEN der klandre dem for at smadre en familie, deres liv går videre - til den næste borger de kan tryne
mor66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:52.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension