K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-01-2013, 16:25   #1
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
gammel klage

da jeg fik afslag på pension i sommers sendte vi en klage, men regnede ikke med at få medhold da min arb prøvninger var forældet...

sidenhen var jeg i ny arb. prøvning og har jo nu fået pension.

mit spørgsmål er hvad med den gamle klage? skal jeg ringe og få den slettet? nu er den jo ligemeget.. hørte nemlig aldrig fra ban ang. den klage..
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 17:14   #2
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Fik du bekræftelse fra BAN om at de havde modtaget klagen?

Du kan sagtens skrive til BAN også pr. mail og sige at de gerne må annullere din klage, så er der jo andre der kan komme til i stedet, som du sikkert også tænker.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 18:39   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du kan også bare lade det være...de finder sikkert ud af at du har fået pension i mellem tiden...

Det er ikke noget du har pligt til at underette dem om....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 19:11   #4
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
nej har aldrig fået et brev om de modtog klagen. så måske de slet ikke har fået den:-) ??? og ja var mere for andre måske kunne komme lidt før til man skal jo tænke på sine medmennesker :-)
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 20:24   #5
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
nej har aldrig fået et brev om de modtog klagen. så måske de slet ikke har fået den:-) ??? og ja var mere for andre måske kunne komme lidt før til man skal jo tænke på sine medmennesker :-)
Det lyder godt, for det skal vi jo alle, alt andet lige skader det jo ikke at du skriver til dem at de kan akkumulere din sag.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2013, 20:39   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
tillykke med din pension og ja bare du lige giver besked
så er det ude af verden
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2013, 07:36   #7
Snurrberget
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-11 2012
Indlæg: 33
Styrke: 12
Snurrberget er ny på vejen
"..var jeg i ny arb. prøvning og har jo nu fået pension."

Gør intet.
Din FP er i hus, og intet (bortset fra ny lovgivning, med forligsbrud) kan ændre det.
Hvis kommunen har rodet med papirerne er det ligegyldigt, hvis du på JC's kamera kan ses opføre dig som rask, er det ligegyldigt.
Er du tilkendt FP er alt andet ligegyldigt.
Du er URØRLIG i henhold til et forlig, der dog udløber inden 2020/2014 (jeg kan tage fejl,), men den tid den sorg.

Jeg missede næsten pointen.. tilkendt FP trumfer alt andet.

Sidst redigeret af Snurrberget; 28-01-2013 kl. 07:41.
Snurrberget er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2013, 08:26   #8
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Jeg ville gøre opmærksom på at du jo har en klage liggende...

I en lignende sag havde kommunen "syltet" min borgers klage sag. Jeg fik skubbet på så hun fik pension, og BAN afgjorde faktisk at hun skulle have med tilbagevirkende kraft tilbage til den oprindelige (og forkerte) afgørelse.

Der er ingen risiko for dig. Du har jo fået din pension nu, men er der en chance for at kommunen ka få et hak i tuden, så skal de have det.

Send dem en mail med afgørelsen og de oplysninger du evt. har, og skriv at du udrer dig over at du ikke har hørt noget vedrørende den oprindelige klage. Det er jo ret beset en tilsyns-sag hvis kommunen ikke har videresendt klagen.

Der skal klages! HELE TIDEN, det er den eneste måde man kan have bare et lille håb om at kommunerne vil makke ret
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2013, 10:30   #9
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
ok nok bare fordi jeg er paranoid og bla tænker at hvis BAN giver kommunen medhold i den gamle klage, at det skulle give kommunen ideer om at fortryde min pension... er simpelt hen så bange for om jeg nu også HAR fået den pension eller om nogen tager den fra mig igen.. men ja jeg lider vist lidt af paranoia...
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2013, 11:45   #10
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Nensy, jeg har det på samme måde, jeg vil f.eks anmode om min pension med tilbage virkende kraft fra tidligere afslag, dette pga. for dårlig sagsbehandling og fordi jeg har et skriv fra kommunen om at jeg er velkommen til at søge dette når jeg får pension.

Så Ricky vores spørgsmål til dig og andre er om hvorvidt kommunen kan ophæve vor pension hvis vi f.eks som Nensy anmoder BAN i forbindelse med klagen om at give ftp. med tilbagevirkende og som for mig i anledning af dårlig sagsbehandling? Dog min kun til kommunen og ikke over BAN.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gammel flexjobordning til ny. Sandborg Spørgsmål ang fleksjob 8 27-11-2012 14:25
fp gammel superkok Spørgsmål ang fleksjob 4 08-11-2010 12:13
Om forhøjelse af gammel FP? Ragdoll At søge førtidspension 6 04-09-2009 15:28
arbejdsprøvning for gammel? lundee Spørgsmål ang fleksjob 21 27-08-2009 13:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension