K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2014, 11:07   #21
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
DVS at du umiddelbartbart, ud fra dine oplysninger, IKKE taber noget ved at klage, du mister bare ressourseforløb, men bibeholder jo ydelsesniveau.

Et ressourseforløb, SKAL indeholde muligheder, for forbedringer/udvikling af din tilstand.

Det kan jeg IKKE se her!

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 11:33   #22
Pjuske1911
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-02 2014
Indlæg: 16
Styrke: 11
Pjuske1911 er ny på vejen
Jeg ved ikke om dette kan bruges til noget, min læge mente det gav hende visse "rettigheder" i min sag. Det kan findes på SUNDHED..DK

Kommunen skal oprette et tværfagligt rehabiliteringsteam, der skal give indstilling i alle sager om ressourceforløb, fleksjob og førtidspension og kan i disse sager fra 1. juli 2013 alene benytte sundhedsfaglig rådgivning og vurdering fra en regional klinisk funktion og den praktiserende læge og rekvirere lægeattester fra den praktiserende læge og speciallægeattester fra den kliniske funktion.

Reformen omfatter således et nyt regionalt-kommunalt samarbejde, hvor regionen skal stille sundhedskoordinator og klinisk funktion til rådighed. Denne del træder i kraft 1. juli 2013. Reformen understreger samtidig den praktiserende læges centrale rolle i sundhedssystemet. En ny lægeattest, LÆ 265, fra borgerens egen læge til det kommunale rehabiliteringsteam spiller en central rolle i sagsbehandlingen. Hvor undersøgelser i klinisk funktion peger på et behandlingsbehov, er det uændret borgerens egen læge, der vurderer dette og beslutter, om henvisning til det behandlende sundhedsvæsen skal effektueres.

Den praktiserende læge skal løbende inddrages og orienteres i patientens sagsforløb i kommunen. Såvel regional sundhedskoordinator som klinisk funktion kan være i dialog med egen læge for at fremme samarbejdet omkring patientens muligheder for at udvikle arbejdsevnen og opnå tilknytning til arbejdsmarkedet
Pjuske1911 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 11:48   #23
rinse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2011
Indlæg: 41
Styrke: 14
rinse er ny på vejen
popiae, Jeg kan ikke få kontanthjælp da jeg er gift. Har tidligere været på ægtefælle forsørgelse i 9md.
rinse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-02-2014, 12:02   #24
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, ok, så er du bedre stillet på ressourceforløb, da denne ikke er ægtefælle afhæning.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension