K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension fra før 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2013, 20:49   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det med at det kun var en ydelse....det er det de har lavet om her fra 2013....men det gælder for alle som har fået sin pension efter 2003....

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...20i%20dag.aspx
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 21:02   #12
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mookmik Se meddelelser
Men så burde de forskellige offentlige steder skrive på deres side, at der er et pensionstillæg i det pensions beløb og ikke skrive det som om det er en ydelse, når der er et grundbeløb og et tillæg.
Det er fordi der var en ydelse..

Og så kom de i tanke om at spare lidt på de der rejste udenlands.

Men da det lød grimt at skrive at det kostede et gebyr eller en straf på det beløb.. så fandt de på at dele pensionen op i grundydelse og tillæg.. så de kunne sige at det var et tillæg man ikke fik.

Så det lød mere spiseligt.. typisk uld-i-mund.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2013, 21:08   #13
mookmik
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2011
Indlæg: 260
Styrke: 0
mookmik er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Ja det med at det kun var en ydelse....det er det de har lavet om her fra 2013....men det gælder for alle som har fået sin pension efter 2003....

http://bm.dk/da/Beskaeftigelsesomraa...20i%20dag.aspx
Er stadigvæk lidt forvirret men jeg tror 10øren er ved at falde

Men planen er vel også at gøre folk stavnsbundet hvis man ser tingene over en kam, om så det er en førtidspensionist/folkepensionist/fleksjobber osv.
mookmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 07:55   #14
HenrikP
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 04-11 2012
Indlæg: 9
Styrke: 0
HenrikP er ny på vejen
De gør det sgu ikke let at finde ud af Alle de her tal, kan jeg ikke få til at passe med den beregning jeg får her på borger.dk og den henter selv alle mine tal.

Der står jeg fx. til at miste 72k i stedet for kun 57k alene i pensionsbeløb hvis jeg bliver på den gamle, hvilket jeg nok gør. Men skal jeg gå ud fra det "kun" vil være 57k i sidste ende, hvis man på et tidspunkt kunne flytte? Hvem skal man evt. kontakte for at få et præcis tal at vide? Der må være nogen der kan regne det ud
HenrikP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 08:07   #15
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
De 57.000 er hvad man mister hvis man er på den nye ordning og flytter udenlands..

Hvis du er på den gamle kan du miste noget på at gå over på den nye også.. de skal lægges til.

På den nye ordning får man heller ikke halv licens eller varmetilskud.. det skal du også huske at trække fra.

Plus den der detalje at man ikke kan fratages den gamle ordning, mens man på den nye ordning kan få frakendt sin pension hvis kommunen synes man er blevet bedre..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 08:30   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af HenrikP Se meddelelser
De gør det sgu ikke let at finde ud af Alle de her tal, kan jeg ikke få til at passe med den beregning jeg får her på borger.dk og den henter selv alle mine tal.

Der står jeg fx. til at miste 72k i stedet for kun 57k alene i pensionsbeløb hvis jeg bliver på den gamle, hvilket jeg nok gør. Men skal jeg gå ud fra det "kun" vil være 57k i sidste ende, hvis man på et tidspunkt kunne flytte? Hvem skal man evt. kontakte for at få et præcis tal at vide? Der må være nogen der kan regne det ud
Jeg kan ikke huske om det er udbetaling Danmark eller bare på kommunen....

Men du har krav på en samtale hvor du kan blive vejledt om hvilken betydning det har for dig hvis du vil over på den nye ordning...

Så prøv at kontakte udbetaling Danmark...for at høre dem....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 08:56   #17
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du har ret web. Det er Udbetaling Danmark. Mener de sender info ud til relevante. Er man på højeste førtidspension - efter gammel regel, kan det ikke betale sig at skifte.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2013, 11:35   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja jeg har også hørt at de selv...altså udbetaling Danmark.... skulle kontakte de mennesker som dette berører....for at give dem vejledning...

Man kan skifte fra gammel ordning til ny ordning fra d. 1 juni og frem til d. 31 december....her i 2013....

Ja det skulle bedst kunne svare sig for dem på de laveste ydelser i den gamle ordning....

Man skal dog have med i sin overvejning inden man skifter....at hvis man kommer på ny ordning...ja så mister man den garantiordning man har på gammel ordning...den ordning som gør at man frit kan arbejde ved siden af sin pension eller gøre sin pension hvilende imens man arbejder....hvor man altid vil kunne få sin førtidspension igen....hvis man ikke kan arbejde mere....

Man kan læse om den her http://www.sm.dk/data/Lists/Publikat...idspension.pdf
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
overgang til ny pension bo m Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 11 01-06-2013 21:07
Brøk FTP overgang til alm.pension lund70 Alt det andet 9 23-06-2011 17:28
Overgang til førtidspension MartinM Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 26-07-2010 09:49
Stop af kontanthjælp inden overgang til pension Hans1979 At søge førtidspension 6 18-02-2010 18:16
Udlænding i Danmark - pension fra udlandet thy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 17-03-2009 16:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension